Sterke kinderwens maar geen vast contract

Hoi! 
Ik zit op dit moment een beetje in hetzelfde schuitje. Vriendlief en ik hebben al sinds 6 jaar een relatie en sinds april meerdere malen onze kinderwens besproken. Het plan was om in november (nu dus...) te starten. Nu heb ik besloten om toch naar een andere baan op zoek te gaan (ben vanaf december officieel werkloos). Dus weg zekerheid. Vriendlief hoort waarschijnlijk pas in december / januari of hij een vast contract kan krijgen. Pfff, nog langer wachten wil ik liever niet, de wens is echt heel groot. En geloof ook echt wel dat ik een nieuwe baan ga vinden. Maar het brengt wel veel onzekerheid met zich mee! Toch nog even uitstellen?? 
 
Hoi!  Ik zit op dit moment een beetje in hetzelfde schuitje. Vriendlief en ik hebben al sinds 6 jaar een relatie en sinds april meerdere malen onze kinderwens besproken. Het plan was om in november (nu dus...) te starten. Nu heb ik besloten om toch naar een andere baan op zoek te gaan (ben vanaf december officieel werkloos). Dus weg zekerheid. Vriendlief hoort waarschijnlijk pas in december / januari of hij een vast contract kan krijgen. Pfff, nog langer wachten wil ik liever niet, de wens is echt heel groot. En geloof ook echt wel dat ik een nieuwe baan ga vinden. Maar het brengt wel veel onzekerheid met zich mee! Toch nog even uitstellen?? 
 
Ik zou zeggen ga ervoor! 
Ik zou niks met je baas bespreken. Je hebt idd altijd nog recht op ww en zwangerschaps verlof. 
Ik werd zwanger en mijn zwangerschap liep niet goed af. 1 week hierna had mijn baas besloten mijn contract niet te verlengen zonder voortekenen. Voel me hier nu nog boos over?. Ik ging ziek uit dienst en kreeg zwangerschaps verlof van UWV om op te knappen en nadar ik er m beetje boven op was had ik binnen 2 weken alweer nieuw werk, veel leuker werk en ook beter betaald. Heb er absoluut geen spijt van. Heb nu weer n 1jr contract maar wij proberen nu toch opnieuw voor n 1e kindje, anders tikken we straks de 30 aan voordat we kunnen gaan beginnen en garantie op n vast contract heb je helaas ook nooit.
 
@ Gizzie: Als ik mijn berichtje zo terug lees, lijkt het alsof ik bedoel dat jij moet wachten, maar dat bedoelde ik helemaal niet . Ben het met de rest eens, je hebt een baan en gewoon recht op alles dat daarbij komt als je zwanger wordt . Er gewoon voor gaan, er kan zo veel onverwachts in het leven gebeuren en je kan je toch nooit op alles voorbereiden. 
@ Kershje, wat een rotstreek! Fijn dat je daar weg bent en een veel betere plek hebt. En hopelijk snel een positieve test. 
 
Ik ben ook blij dat ik niet meer voor hem werk. Hij was totaal niet empatisch, hij is ook niet op mijn afscheids dagje gekomen. Voelde me best wel in de steek gelaten daardoor. Maar nu op n hele leuke plek en super collega’s en super manager! Veel succes bezig bijtje met de beslissing, ik zou zeggen ga alvast opzoek en als je merkt dat er veel werk is kun je er miss vast voor gaan. Maar wees je wel bewust dat ronde 1 ok al raak kan zijn?
 
@Bezig Bijtje: haha zo kwam het niet op mij over hoor :p. Hebben het er samen over gehad en gaan er gewoon voor, we zien het wel moet zowiezo nog stoppen met de pil en lees hier en daar dat het soms een halfjaar duurt voordat alle hormonen uit je lichaam zijn, maar kan ook zo zijn dat het meteen raak is, we zien het wel! 
@Kershje: Inderdaad niet zo'n aardige man! Snap wel dat het je nog steeds kwaad maakt! En inderdaad ben er alleen een tijdje niet en uwv betaald het verlof. Ik ben er hier extra bijgekomen ze hebben het altijd ook met 1 man minder gered dus dan lukt het die paar weeken ook wel :)
Bedankt allemaal Damens voor jullie advies!
 
Gewoon voor gaan! Je werkt om te leven en niet andersom. Bovendien zou je het eventueel zelfs op 1 inkomen redden.
Ik ben ook zwanger geworden tijdens een jaarcontract. (Toen had mijn man ook een vast contract). Verteld aan mijn baas dat ik zwanger was, en twee maanden daarna werd mijn contract omgezet in een vast contract met een leuke salarisverhoging.  
 
Gizzie, super dat jullie er nu voor gaan! Hoop voor je dat je niet te veel geduld hoeft te hebben ;)
Om even op je vraag terug te komen, volgens mij mag je 2 keer een jaarcontract hebben en moet het dan een vast contract worden of 3 losse contracten binnen die 2 jaar, dan moet de volgende ook een vast contract worden. Dus zou bij jou zeggen dat je idd nog 1 keer een contract zou kunnen krijgen voordat je een vast contract moet krijgen .
 
Terug
Bovenaan