Sterkte Kim!

Lieve Kim,
Mocht je omkomen van alle reacties op jouw laatst geplaatste bericht, en deze niet meer willen  lezen (waardoor je mijn bericht ook misloopt).   Bij deze wil ik je een hart onder de riem steken.

Even voor alle duidelijkheid, het forum verdriet en verlies is niet enkel bedoeld voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen raken of een kindje verliezen.   Ook Kim is verdrietig en dat mag best.   Ik heb de indruk dat jullie zich geheel niet in kunnen leven in Kim.   Tuurlijk is het een gekke keuze geweest om zwanger te raken en toch ervoor te kiezen om het te aborteren.   Wie van jullie maakt ALTIJD wijze en verstandige keuzes?   Wie van jullie heeft ooit een studie afgebroken, omdat hij toch niet beviel, wie van jullie is ooit met een foute vent gegaan, etc????? Wie van jullie heeft ooit een foute keuze gemaakt in zijn leven?   Hadden jullie op dat moment ook niet een beetje behoefte aan steun en toeverlaat?   Dat jullie moeilijk zwanger kunnen raken is erg vervelend, en verdrietig, maar het ene is niet met het andere te vergelijken.   Sommigen begrijpen de beslissing maar niet en reageren: 'een gezond kind, laten aborteren, hoe durf je?'.   De enige reden waarom dit wordt gezegd wordt, is omdat er niet ingeleefd kan worden in Kim.   In Afrika zeggen ze vast: ' restjes weggooien, en eten soms niet opeten, hoe durf je?   Terwijl wij hier verdomme omkomen van de honger.'   Reageren jullie daar dan ook zo adequaat op? (net zoals jullie zouden willen dat er zo adequaat wordt gereageerd op jullie: 'een gezond kind laten weghalen, hoe durf je?')   m.a.w. je kunt de ene situatie niet met de andere vergelijken, het forum is voor allerlei verdriet, en nogmaals, maak mij niet wijs dat jullie allen altijd de beste keuze in jullie leven hebben gemaakt... Onzin.  
Bij deze Kim, mijn steun heb je, je hebt een moeilijke tijd voor de boeg, en ik hoop dat je hierover heen raakt, en bij een volgende zwangerschap er  wel geheel  voor kunt gaan.   Blijf er niet bij stilstaan, het komt wel goed.   Ikzelf heb ook een paar jaar geleden een abortus laten doen, een bewuste keuze, de beste keuze die ik toen kon maken.   Ik ben hier nog steeds erg tevreden over dat ik toen een abortus heb laten doen.   Nu ben ik gepland en gewenst zwanger, heerlijk.   Ik denk niet met gemengde gevoelens terug aan toen.   Integendeel, ik ben blij dat ik nog geen kind van 4 jaar oud heb rondlopen.   Toen was niet de geschikte tijd, ik had er te veel voor moeten laten, waar ik later heel veel spijt van zou krijgen.   Nu ben ik klaar voor kinderen, echt klaar.   Op een dag zul je het ook zijn, en zie dit als een les.   Dus kies de volgende keer bewuster om zwanger te worden, dan hoef je deze keuzes nooit meer te maken!   Succes, en sterkte, Lahaya.

Het forum is bedoeld voor:

"Daar waar je bang voor bent kan ook inderdaad gebeuren. Hoe gaan jij en
anderen om met een zwangerschap die anders loopt? Contact met mensen
die hetzelfde meemaakten kan soms een hele steun zijn"

En dus niet voor een abortus na bewust zwanger worden.

Ze hoort hier dus niet.

Miep

Moet ook even reageren.

Tuurlijk maakt niet iedereen even goede keuzes in zijn of haar leven. Maar je hebt het nu over een keuze tussen leven en dood!

Ook ik vind het niet gepast om hier  zo'n onderwerp te starten. Hier zitten vrouwen die hun kindje zijn verloren tegen alle wil van de wereld in.

Kim:
Als je vrijt zonder voorbehoedsmiddelen weet je dat je zwanger kunt worden. Wat ik niet begrijp is dat ik uit je eerste  berichtje lees dat je het kindje graag wilt houden en ineens heb je de beslissing genomen om het kindje weg te laten halen. Ik hoop dat dit voor 100% je eigen beslissing is geweest en niet je partner je heeft gepushed.
Want denk je dat deze relatie dan ooit nog komt??

Ivanka

Lalalala,

zou je willen weggaan van dit forum en nooit meer willen terugkomen. Je kwetst mensen die op dit moment heel veel verdriet hebben en hun energie hard nodig hebben. Het is zonde om het te verspillen aan iemand als jou. En persoonlijk zal ik mijn kind nooit vergelijken  met een verkeerde keuze van een studie?? Misschien is zo'n opvoedcursus toch niet zo slecht. Vooral om te doen alvorens je aan kinderen begint!!!!!!!!

Michelle

Had mezelf voorgenomen, idd geen energie meer aan dit 'gezeur' te steken..maar kan het toch niet laten. Zeker niet na zo'n ongevoelige reactie van lalala...Hoe kun je nu in godsnaam de keuze van aborteren ja/nee vergelijken met het maken van een studiekeuze?????????????????????????????????  

Waar haal je verdomme het lef vandaan of dan ook nog eens met zulke beledigen te gaan strooien, dat deze moeders, die hun eigen vlees en bloed, hun kindje, noodgedwongen hebben moeten laten gaan, uit te maken voor egoistisch????????

Ikzelf heb gelukkig nog nooit voor deze moeilijkste keuze, die je in je leven maar kan krijgen, gestaan, maar met zulke meiden/vrouwen huil en leef ik ontzettend mee. Puur omdat het een kwestie van onmacht is, een beslissing van moeder natuur...waarbij je helaas niets voor het 'kiezen'/ zeggen  hebt...En dat is dus zeker  NIET te vergelijken met  het verliezen van je beebje, als t niet eens gewenst is, maar gewoon een domme actie van  iemand, die niet nadenkt!!!

Het is te belachelijk voor woorden, dat we ons druk maken om zoiets terwijl we zelf hele andere zorgen en verdriet aan ons hoofd hebben.

Ik snap dat ze verdrietig is, en eigenlijk hoop ik dat het verdriet en schuldgevoel nog veel erger zullen worden!!!!

Tuurlijk mag je verdriet hebben na een abortus, mijn stiefzus heeft 9 jaar terug een abortus laten plegen omdat het toen echt niet kon, alleen zij heeft er niet voor gekozen om zwanger te worden, ze gebruikte de pil en een condoom, maar was toch zwanger.
ze heeft er nog verdriet van, ondanks dat 21 januari haar dochtertje geboren is.

Ik kan niet in mensen hun hoofd kijken, waarom proberen zwanger te worden, dan het geluk aan je kant hebben dat je zwanger wordt en dan de zwangerschap afbreken????

hoe graag ik haar zou willen begrijpen, ik kan het echt niet.

Ik hoop dat ze een goede keuze voor zichzelf heeft gemaakt en er vrede mee kan hebben, en dat ze het verder niet aan de grote klo hangt, want oww wat kwets je hier mensen mee...

Groetjes Randy

als julie het saamen eens zijn gaan dan leker msn en laat het hier met rust ik heb 4 miskraamen gehad en een kindje dood bij 40 weeken en 3 daagen mag het mischien niet zegen maar je moet het zelf eens mee maaken dat weet je hoe dat voelten dan gaan julie hier zo iets zegen ze is gewoon een moordenaar van der eigen kind had ze der beenen moeten dichte houden had ze ook niet zwanger mgeworden sorie meiden hoop dat ze niet meer zwanger word en dat ze wel zo schuld gevoel krijg en dat ze het zelfde mee mag maaken als ik dat wou ik even zegen hebe er geen woorde voor bahhhhhhhhhhhhhhhhh jolanda

Terug
Bovenaan