Steun & kletstopic; cyclussen langer dan 35 dagen

<p>Hi meiden, </p><p>Misschien allereerst even wat achtergrond informatie. Ik ben 26 jaar en in september gestopt met de pil en vanaf toen cyclussen gehad tussen de 31 en 47 dagen. Zit op dit moment op dag 57 van m’n cyclus en nog geen menstruatie te bekennen. <br /><br /></p><p>Door alle onzekerheid besloten vanmorgen een afspraak met de huisarts te maken en doorgestuurd om bloed te laten prikken. Hier krijg ik dinsdag de uitslag van en afhankelijk daarvan word ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. <br /><br /></p><p>Dit topic voor meiden die net als ik vaak lang in onzekerheid zitten door lange cyclussen en eventueel al vervolgstappen hebben genomen, thuis aan experimenteren zijn met huis-tuin-en-keuken middeltjes of nog het geduld kunnen opbrengen om het op z’n beloop te laten. <br /><br /></p><p>Lijkt mij heel fijn om met elkaar te kletsen en elkaar te steunen!</p>

Hoi hoi!

Ik ben eind januari gestopt met de pil en daarna een cyclus van 42, 48 en 70 dagen. Op dag 70 was ik het wachten ook zat en heb ik contact gehad met de huisarts. Ik kreeg een provera kuur van 10 dagen, welke gisteren was afgelopen.  Hopelijk is mijn cyclus nu "gereset" en wordt mij cyclus regelmatig en korter. 
Anders vraagt de huisarts de gynaecoloog om mee te kijken..

In de lange cyclus ook teunisbloemolie geprobeerd maar toen de cyclus over de 48 dagen ging, dus dat weer laten staan... En de ovulatietesten liepen niet op. Erg frustrerend...
Nu met goede hoop mijn cyclus deze maand afwachten!

@Gebruiker; wat heftig een cyclus van 70 dagen, daar word je echt niet gelukkig van. Fijn dat je huisarts je wel gelijk iets heeft gegeven en laten we hopen dat je cyclus nu inderdaad gereset is. 

Misschien ook wel goed om te vertellen dat ik deze cyclus ook voor het eerst teunisbloemolie (& tarwekiemolie) ben gaan gebruiken, maar dat heeft bij ons dan wel het tegenovergestelde effect gehad... :( 

Duim voor je voor een mooie eisprong over 2 weken! 

Hey beiden, wat ontzettend fijn zo'n topic met gelijkgestemden!
Ik zal ook een korte intro doen. Ik ben 28 maart en in oktober gestopt met de pil(na 13 jaar slikken) ik werd pas na 100 dagen weer ongesteld! Daarna een cyclus van 34 dagen, toen 32 dagen en toen 43 dagen. Nu zit ik alweer op dag 70 en nog niks in aantocht... Soms maak ik me extreem ongerust en soms denk ik heb toch geduld. Heb mezelf voorgenomen om woensdag naar de huisarts te bellen (vind dat altijd al een drempel op de een of andere manier. Ben benieuwd wat de reactie gaat zijn.

Oja, weten jullie hoe je je gebruikersnaam kan veranderen? Ik krijg het maar niet gevonden en ben kennelijk ook gebruiker nummer zoveel

@ Gebruiker; Welkom! Ik kan het op m'n telefoon ook niet zo snel vinden, maar op de computer kan je het bij profielinstellingen wijzigen. Wat vervelend die enorm lange cyclussen. Ik vond het ook een enorme drempel hoor! Heb t eigenlijk pas gedaan, omdat vriendinnen bleven aandringen. Uiteindelijk wel heel blij, want én de assistente én de dokter namen het wel heel serieus. Hopelijk voor jou ook een fijne reactie!
En ik voelde mij ook een enorme aansteller, omdat ik het ook gewoon de tijd moet geven en dat weet ik ook echt wel, maar inderdaad ben met momenten ook wel echt ontzettend ongerust. 

Dan ga ik nog eens uitzoeken waar dat staat ;)

Ik probeer sinds deze cyclus mijn temperatuur te meten. Ik ben na een dag of 30 wel gewisseld van oksel naar orale meting, dus weet niet hoe betrouwbaar dat is. Zit wel dagelijks stabiel rond de 37 graden. Heb toen op dag 50 een test gedaan, maar die was negatief. Mijn idee was om de volgende cyclus ook eens teunisbloemolie te gaan proberen, maar wellicht dat dat nu dan toch anders wordt.

Wel spannend, wachten op de uitslag. Jullie hebben waarschijnlijk ook al veel gegoogled. Als het dan iets moet zijn, laten we dan hopen dat het iets is wat makkelijk op te lossen is zodat we regelmatig (en eerder!) Een eisprong krijgen en dus hopelijk meer kansen. Ik duim voor je mee dinsdag!

Wat fijn! Ben zelf wat minder actief op het forum, omdat ik de tijd niet altijd heb om het bij te houden, maar nu ik dit topic voorbij zag komen vind ik dat toch wel fijn..
Ik ben 31, we gaan voor ons eerste kindje en ben sinds december gestopt met de pil na 15/16 jaar.. een cyclus gehad van 49, 33, 29, 35, 35 dagen en zit nu op dag 45..
Het maakt me onzeker.. ik wil niet naar de dokter, aangezien ik overgewicht heb ben ik bang dat zij gaan zeggen dat ik eerst af moet vallen om te zien of m'n cyclus regelmatiger wordt, dus ga nu eerst die stap zelf maar ondernemen en afvallen. Baad het niet schaad het in ieder geval ook niet..
Vind het wel fijn met gelijkgestemden te kunnen kletsen.. 

@cjs: ik heb ook lange cyclussen en behoorlijk overgewicht. Ik ben in de eerste instantie naar de huisarts gegaan met de melding dat m'n cyclussen zo lang duren. Nog niet direct begonnen over kinderwens. Ik werd gelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik zelf bleek pcos te hebben. Later (huilend) bij de dokter gezegd dat we een kinderwens hadden en ook toen werd ik gewoon serieus genomen. Ik raakte die cyclus zwanger maar dat ging mis. De gynaecoloog zei toen wel dat ze pas behandelen met een bmi beneden 33 (verschilt per ziekenhuis). Ik werd alleen gelijk daarna weer zwanger maar dat ging weer mis. We wisten dus dat we zwanger konden worden en wilden verder ook nog geen behandeling om cyclus regelmatiger te krijgen oid. Ik ben een aantal keer bij de gynaecoloog geweest en er werd nooit moeilijk gedaan over mijn gewicht. En uiteraard is afvallen heel goed en slim om te doen, want daar kan het inderdaad aan liggen maar laat je niet tegenhouden om naar de huisarts te gaan. Het kan je ook gerust stellen. 

Terug
Bovenaan