Steun & kletstopic; cyclussen langer dan 35 dagen

Jeetje zeg nooit verwacht dat er nog zoveel meiden zouden zijn met een lange cyclus.. 
Ik ben net naar de huisarts geweest. Ik moet een echo laten maken om te kijken of er een blaasje is blijven hangen waardoor m'n menstruatie niet op gang komt.. zij gaf aan dat als alles op de echo goed zou zijn in gelijk doorverwezen zou worden. Op het moment dat je een onregelmatige cyclus hebt en een kinderwens verwijzen ze je eerder door vertelde zij. Ben dus uiteindelijk blij dat ik ben gegaan dan dat ik tot een jaar heb gewacht. 

He dames! 
Ik ben wellicht wat 'vroeg' in het meeschrijven, maar ook hier de herkenning van een onregelmatige cyclus. Ik wacht op mijn tweede menstruatie na het stoppen met de pil.
Ik ben in het verleden al eens eerder bijna een jaar gestopt met de pil en toen had ik cyclussen variërend tussen de 52 en 80 dagen. Al met al mag ik nu eigenlijk wel blij zijn: de eerste kwam na 46 dagen en inmiddels zit ik op dag 39. Ik wacht het gewoon af en heb er vertrouwen in dat het dit keer regelmatiger wordt, maar er blijft een stemmetje dat zegt: 'misschien wordt het dat wel weer niet'.
Destijds ben ik er voor naar de huisarts geweest, maar die bleef wijzen naar stoppen met de pil en mijn lichaam de tijd geven. Toen was ik ook nog wel wat jonger, wellich lag het daar ook aan. Inmiddels heb ik een andere huisarts, dus wie weet trek ik daar over een paar maanden wel aan de bel als het onregelmatig blijft. 
Goed om te horen dat de huisartsen wat milder zijn. Weggestuurd worden met het gevoel dat ik me aanstelde was niet echt fijn destijds, al zou het met nu niet weerhouden om weer te gaan. 
Ik hoop voor jullie dat er meer regelmaat in komt of snel duidelijkheid over de oorzaak. Succes aan de dames die al richting huisarts / ziekenhuis gaan. :) 

@Alittlebite; hopelijk komt je cyclus snel regelmatig op gang! 
Ik heb morgen de afspraak in het ziekenhuis en moet heel eerlijk zeggen dat ik wel heel zenuwachtig ben. Ik zit nu op cd 68 en nog niet ongesteld. Ik heb wel al vanaf afgelopen vrijdag gevoelige borsten en vaak is dat bij mij een teken dat mijn menstruatie op korte termijn gaat doorkomen, maar nu hoop ik dat ik het niet precies morgen wordt. Helemaal met die inwendige onderzoeken, lijkt dat mij niet heel fijn. Maargoed je hebt er toch heen invloed op. Pffff, ben benieuwd... 

Succes NoorSW! Dat zou inderdaad net niet goed uitkomen als dat zo is.. ik heb morgen m'n echo om te kijken of er een blaasje is blijven steken.. vind het ook wel spannend. 

Wow, wat een reacties allemaal! Ik was een week weg en ben weer helemaal bijgelezen (en ondertussen mijn naam kunnen aanpassen :p)
Succes NoorSW en CJS met jullie echo's van morgen!

Ik ben vandaag voor het eerst bij de huisarts geweest, zit vandaag op cyclusdag 81. Had uiteraard op Google al veel gelezen, maar nu ook haar verhaal gehad. Ze gaf aan dat er normaal gezien wel sneller regelmaat in komt na het stoppen van de pil, en ook dat dit ivm kinderwens heel hinderlijk is. Zij gaf wel aan dat het met zo'n lange cyclus niet onmogelijk is om zwanger te raken, dat ik die hoop zeker ook niet houden. Dat een eisprong gemiddeld 14 dagen voor de menstruatie is. Haar advies was om een echo te laten maken (al dan niet inwendig, dat valt nog te zien) en afhankelijk wat daar dan uitkomt kan er verder gekeken worden. Kennelijk is er in mijn huisartsenpraktijk één arts die die echo's zelf uitvoerd, dus dat kan gewoon daar gebeuren. Kon pas volgende week ivm vakantie. Echter werk ik zelf in het ziekenhuis en plan het liever om mijn werk heen, dus heb het op 10 augustus staan. Het is niet dat ik zo gestresst ben dat ik niet kan wachten, gelukkig.
En inderdaad wat jullie ook zeggen! Hopelijk niet net bij die echo ongesteld.. :p
Ik vind het wel echt prettig om te lezen dat ik niet de enige ben en om een beetje te kletsen met gelijkgestemden. Zou tof zijn als we straks rond dezelfde tijd een mooi resultaat mogen krijgen :)

Goedemorgen! 
Ik heb m'n naam ook aangepast, haha.
Kleine update:
Na mijn provera kuur eigenlijk direct ongesteld geworden. (Zat 1 dag tussen) 
Nu afwachten of mijn cyclus echt gereset is.. anders weer contact met de huisarts. Ik ga voor een nieuwe ronde ovulatietesten, die worden vandaag bezorgd. Zit nu op dag 12 van de cyclus.
Afwachten dus!

Terug
Bovenaan