Stilte voor de februari storm :-)

Hoi dames,

Hoe is het met jullie? Ik zat me net te bedenken dat het best rustig is op het forum. Hier gaat het goed, ben 33 weken en 5 dagen. Morgen komt mijn badje binnen en die kan ik dan ophalen.

Volgende week heb ik mijn groei echo. Hebben jullie deze inmiddels al gehad?

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

Liefs
Baby09
 
Hoi hoi,

Bij mij is het nig steeds rustig, 2 weken geleden lag ik in het ziekenhuis omdat de baby al wilde komen met 33,4 dagen. Ze zit nog steeds veilig en nat, haha.
Maar ik begin het nu wel beu te worden. De klachten zijn niet minder geworden na de opname. Al ben ik wel rustiger aan gaan doen natuurlijk dus het scheelt wel want werken had echt niet meer gegaan. Dat doe ik sindsdien thuis.

Hier staat vreugde en verdriet dicht bij elkaar, mijn oma ligt op sterven en het is afwachten wie er eerst leven brengt of afscheid neemt van het leven.
Nu ik niet meer hoef te werken kan ik veel naar haar toe.
En tijd aan de andere kleine meid besteden want zij zit ook op hete kolen!!

Ik krijg geen groei echo, nooit ter sprake gekomen.
Afmetingen buik waren dan ook altijd goed.
Morgen weer controle bij de vk.
Ben benieuwd of ze kijken of de ontsluiting verder is gegaan.
Ik denk het niet, vorige week was het stabiel gebleven.

Het begint wel spannend te worden he dames!!
 
Wat verdrietig dat je oma nu zo slecht is. Wel fijn dat je haar nu vaak kunt opzoeken.

Bij ons is een groei echo standaard, maar hoor idd vaker dat het niet altijd gebeurd. Als de groei van je buik goed is dan hoeft het waarschijnlijk ook niet.
Ik ben ook benieuwd of ze morgen gaan kijken of je meer ontsluiting hebt. Heb je last van weeën?
Wel spannend om te weten dat je rondloopt met ontsluiting. Gelukkig ben je nu alweer wat verder in de zwangerschap.
Laat je even weten hoe het morgen is gegaan?
 
Hey hey

Hier gaat het redelijk, moet zeggen dat ik er wel klaar mee ben.
Heb bij 30 en 34 weken een echo gehad, is standaard bij medische indicatie hier. Beide keren een gemiddeld kereltje. Hij werd nu op 2300 gram geschat.

@Dora: wat moeilijk moet dat zijn. Zou fijn zijn als je oma de kleine nog zou zien. Sterkte in deze moeilijke tijd.
Hoe was je controle??
 
Hier ook iemand die er helemaal klaar mee is. Het wordt nu steeds zwaarder, ben nu 35+3. Ik weet dat het nog te vroeg is, maar van mij mag het wel beginnen. Hihihihi!
We hebben nu tijdelijk de auto van mijn schoonmoeder te leen. Dan kan mijn man onze auto gewoon mee ipv op de scooter naar zijn werk een half uur verder. En ik kan mijn zoon naar school brengen wat 800 meter verder is, maar lopen en fietsen wil echt niet meer. Ik loop veel met harde buiken, dus moet ook echt mijn rust zoeken.

@Dora: ik weet hoe moeilijk dit is voor je. Toen ik 34 weken zwanger was van mijn oudste toen lag mijn oma op sterven. Het is soms zo oneerlijk. We hebben destijds nog wel aan mijn oma verteld wat het ging worden. Verder wist niemand ervan. Dus mijn oma heeft dat meegenomen naar de andere wereld. Ze vond het helemaal geweldig. Oma er zoveel mogelijk nog bij betrekken als dat mogelijk is. Heel veel sterkte! xxx
 
Hey dames,

sorry, had geen internet... al vanaf de 6fr ofzo al niet. :(

@Baby09,
Spannend die echo. Veel plezier!

@Dora,
wat ligt het allemaal toch dicht bij elkaar.
Sterkte toegewenst.
Wel fijn dat de kleine nog is blijven zitten. Succes nog met de rest van de zwangerschap.

@Andrea,
haha, dat is wel makkelijk inderdaad. :) Zo een auto lenen.
Succes nog met de zwangerschap.

@ mijn update
Tot en met vandaag heb ik er nog gewoon zin in. MAar vandaag is dat alles wel helemaal omgegooid.
Vorige week vrijdag (10de) mijn laatste werkdag gehad. Was super! Verder nu al heel rustig aan gedaan. Vol trots en zin naar de VK gegaan vandaag., Want we zouden het geboorteplan bespreken én weer een echo.
Maar bij het bloeddrukmeten werd het al anders. :( 130-90 terwijl ik meestal qua onderdruk tussen de 66-78 zit. Het is dus matig gestegen. MAar 90 is de grens... ivm zwangerschapsvergiftiging. Dus daarna alleen nog naar het hartje geluisterd en toen doorgestuurd naar het ZH.
In het ZH direct bloed afgenomen, 2 x urine test + 45 min aan de CTG en tevens nog 5 x bloeddruk gemeten. Daarna een echo om te zien hoe die kleine groeit. Deze zit nog steeds aan de bovengrens, weegt nu met 34+6 zo'n 2700-2750 gram.
Gemiddeld is inderdaad de 2300-2350 gram zoals bij jou Maris.

Toen eindelijk de uitslagen binnen en er moest 24 uur urine opgevangen worden. Omdat de bloeduitslagen goed waren mocht ik dat thuis doen.

Vrijdag/Morgen om 17 uur de laatste keer uitplassen in het ZH. Dan inleveren. Terwijl de urine wordt onderzocht op eiwitten... dan lig ik weer aan de CTG en bloeddruk meten.
Dan ligt het eraan hoe de uitslagen zijn.
Of... in het positiefste geval, kom ik onder controle van de gyn en moet ik elke ma/woe/vr voor bloeddruk naar het ZH + ZHbevalling.
Of... ik moet direct blijven... en dat duurt dan tot de bevalling. Dan kom ik dus niet meer thuis...

Zoals jullie begrijpen heb ik het er wel even moeilijk mee gehad. Nu op dit moment valt het wel weer mee. Zie ik het weer wat nuchterder.
Nog wel even wat nieuwe zwangerschapskleding in de azijn en wasmachine gedaan... zodat dat klaar ligt. En mijn man het zondag dan naar het ZH kan brengen, mocht ik moeten blijven. Heb nog wel wat kleding liggen tot zondag ;)

Maar het allergrootste voordeel!
Met de kleine gaat alles GOED. :D
 
@ Dora: sterkte met je Oma.

@ maris: wat fijn dat de kleine zo mooi op groei is. Ik ben benieuwd dinsdag.

@ Andrea: heerlijk dat jullie nu even een tweede auto te leen hebben.

@ cu2heleen: jeetje dat is dan zeker even slikken! Hopelijk blijven de urine controles goed en hoef je niet te blijven. Voel je je wel goed? Of voel je je met vlagen niet lekker?
Succes!
 
Terug
Bovenaan