Stilte voor de februari storm :-)

@baby,
fijn dat je dat weet qua groei.
Fijn ook dat je een gemiddeld kindje (iets kleiner dan gemiddeld) krijgt. Heb je toch iets waar je je op voor kunt bereiden. ;)

@maris,
fijn dat je bent gegaan.
Hopelijk is het nu voor je zelf ook weer wat rustiger.

Ik kreeg vanmorgen van de laborante te horen dat ik voor 35+4 een beschaafd buikje heb. Ik zei nog: 'het loopt nog flink voor/te groot voor zijn leeftijd...'

Beste allemaal,

Toen ik vanmiddag kwam op de afdeling, kon ik aan de CTG. Er was een bevalling gaande... dus later zou de bloeddruk nog worden gemeten.
Uiteindelijk heb ik 1 uur en 14 min aan de CTG gelegen. En... ik mocht een stukje CTG-papier meekrijgen. Per ongeluk was dat meegelopen.

CTG was goed. (enkele harde buiken, maar ik voel dan ook de baby bewegen... )
Bloeddruk 138/82
Bloedonderzoek was goed
Urine was 0,26 (grens is 0,30, dus het zit er keurig onder)

Conclusie van verloskundige na overleg met de gynaecoloog.
- Naar huis
- Vrijdagochtend om 9.15 uur weer op de afdeling melden om bloeddruk te meten (ik vermoed ook weer voor een CTG...)
Vrijdag wordt er dan verder plan gemaakt hoe dan de 4/6 weken daarna de controles worden gedaan. Onder verloskundige, zo ja, die vanuit het ZH of gewoon weer waar we zijn begonnen... of onder controle van de gynaecoloog verder.

Er zijn geen strikte voorwaarden meer... maar ik zal wel proberen zo rustig aan mogelijk te doen thuis. Want om weer in het ZH te komen liggen is niet de bedoeling.
 
Goed nieuws Heleen!

Ja ik ben het ook wel zat, in die zin dat ik er klaar voor ben om ons kleine meisje op de wereld te zetten.
Weer veel harde buiken/voorweeen maar dat had ik bij de oudste ook, zoon 2 weken van te voren al.
De bevalling was toen ook zo gepiept.
Gisteren avond had ik echt een wee die wat langer aanhield.
Ook van de week alweer van die vieze slijmerige/bloederige afscheiding. Denk weer de slijmprop. Las ergens dat die zich weer opnieuw aanmaakt want met 33,3 weken had ik dat ook al.
Niet echt een prop te noemen. Bij onze dochter had ik niks gemerkt.
Van de vk moet ik gelijk bellen als ik ook maar denk dat de bevalling begint, maar inderdaad andrea daar ben ik voorzichtig mee, omdat ik wel de ervaring heb met de voorweeen. Ze zijn bang dat het weer te snel gaat en gezien het de tweede is ik het ziekenhuis niet meer haal als ik te laat bel.
Zal je straks zien dat ik 24 uur lig te puffen ipv 3 of 4.

Van de week belde ik overdag mijn vriend, gewoon omdat ik iets wilde vragen. Dacht hij dat ik ging bevallen, haha. Elke dag is weer een dag dichter bij het kleine wondertje.

Morgen 37 weken, een paar weken geleden had ik niet gedacht dat ik dat zou redden, maar gelukkig dus wel.

Succes meiden!!
 
@ cu2heleen: wat een goed bericht!! Hopen dat het vrijdag nog steeds zo goed is.

@ Dora: wat spannend zeg! Bij jou mag het vanaf nu echt geboren worden! Zou lekker zijn als het snel komt.

@ Andrea; gek he die voorweeen maar uiteindelijk is dat weer wat oefenwerk voor de bevalling. Ook voor jullie zou het mooi uitkomen als de baby dit weekend komt, hoef je toch minder te regelen!

Spannend meiden! Ben benieuwd wie zich binnenkort meld met geboorte nieuws!
 
Wat een goed nieuws Heleen. Hopen dat het zo blijft. Daar gaan we gewoon voor :)

37 weken alweer, Dora, Time flies. Hopelijk kan je snel de kleine in je armen houden.

Die druk is echt irritant, he Andrea? Ik heb het ook, kan soms moeilijk van de bank naar de keuken lopen.
Met mn dochter kom ik nauwelijks meer buiten, omdat het gewoon niet gaat. Vindt dat wel heel moeilijk, voel me naar haar toe heel schuldig. Ze vindt het zelf gelukkig niet erg, zegt bij alles dat komt omdat mama een baby in de buik heeft, helpt met dingen opruimen, boterhammen maken, dingen van de grond rapen, lopen maar om die dingen hoort een kind van 3 zich niet druk te maken. Dus emotioneel en lichamelijk vind ik het best zwaar.

Vanmiddag weer aan het CTG en een gesprek met de gyn. Ter controle omdat ik de kleine slecht voelde. Ze verwachten dat er niks bijzonders uit komt. Maandag krijg ik weer bloeduitslagen en dan dinsdag weer naar mn eigen gyn.
 
@Dora,
wat vervelend die voorweeen.
Jij mag vanaf morgen echt bevallen. Wat heerlijk als je genoeg hebt van de zwangerschap.

@Andrea, wat vervelend die klachten.
Is het geheel ingedaald of gedeeltelijk?
Succes met de laatste loodjes, die zijn het zwaarst zeggen ze.

Bedankt meiden!
Ik hoop ook echt dat het vrijdag weer goed is.
Ik begin er nu steeds meer over na te denken... en daar wordt ik dan weer emotioneel van. Afgelopen nacht slecht geslapen... MAar goed... wel gelukkig thuis!
Aangezien ik mij nog steeds goed voel, heb ik tot op heden nog niet het gevoel dat ik de zwangerschap zwat wordt. Ik vind het heerlijk! De kleine lekker dichtbij. De kleine heel vaak voelen. Dat wordt dan denk ik toch anders, als de kleine buiten de buik is.
Bij mij gedeeltelijk ingedaald. MAar vandaag weer steken... dus ik ga vrijdag ook maar direct vragen of het dan wel geheel is ingedaald. Ik ben er dan toch...

liefs,
 
Terug
Bovenaan