Stilte voor de februari storm :-)

@baby en Dora,
ik zou dus allemaal klachten moeten hebben, maar die heb ik niet. ook niet even gehad...
Elke keer als ik het er nu over heb... komen langzaam de tranen. Mijn moeder had ook zwangerschapsvergiftiging... lag met week 26 in het ZH, ik ben met 33+5 geboren. Dan denk ik 'ik doe het al beter dan mijn moeder!'. Ondanks dat ik qua zwangerschap zoveel van mijn moeder heb. Zij heeft ook PCOS en ongeveer hetzelfde voortraject gehad als ik... qua behandeling. Nu dan ook allebei die mogelijke zwangerschapsvergiftiging... Maar qua uiterlijk lijk ik het meest op mijn vader!
( is vandaag jarig, zou ik gisteren al naartoe gaan. mijn man zou dan vandaag komen... we zouden een weekend bij hun blijven en nog meerdere bezoekjes afleggen van vrienden e.d.)
Bedankt dames voor het duimen. Ik laat het vanavond zo snel mogelijk weten.
liefs,
 
Urine zat op de grens. Bloeddruk ook. Mag nu sowieso tot zondag blijven en dan horen we meer. Zaterdag om 8uur start urine opvang & vochtinname bijhouden. 3x daags ctg en bloeddruk controle. Dan op zondagochtend 8uur stop urine opvang en wordt het onderzocht. Dan weer wachten hoe het beleid verder zal zijn.
Liefs,
 
Vrijdag dus gebleven...
Zaterdag urine sparen... zondagochtend CTG. In 24 uur is er 4 x bloeddruk gemeten en elke keer 125/70 of 75. Dus keurig!
Bloeduitslagen waren goed dus tot op heden geen HELLP te vinden.
Maar... urine was wel verslechterd. van 300 ug op vrijdag naar 340 ug op zondag. Maar... ik mocht toch naar huis op zondag tegen 12.30 uur. :)

Vanaf vanmorgen weer thuis urine sparen + vocht bij houden.
Dinsdagochtend inleveren + weer bloedonderzoek.
Dinsdagmiddag om 15 uur CTG + bloeddruk.

Voor een 'echte' pre-eclampsie heb je te hoge bloeddruk en urine-eiwitten boven de 300ug. Ik heb dus eigenlijk maar een halve... :)
Klachten van hoofdpijn, sterretjes zien e.d. heb ik niet.
De kleine doet het goed.

Moet dus echt vandaag thuis flink opletten dat ik echt niet te veel ga doen. En tsja, morgen tegen 16 uur hebben ze alle uitslagen weer.
Ik kan dan weer opgenomen worden... ter observatie of misschien ook wel ter inleiding.
Ik kan ook weer naar huis gestuurd worden en dan do/vr weer urine opvangen bijv.

Wel blij om in elk geval weer even thuis te zijn! :) Die lamp in de kinderkamer ophangen... dat komt wel. Nog 1 stopcontact plaatsen ook. Ben nu echt nog 1 babywasje aan het doen... (had te weinig washandjes en hoeslakentjes, deze heeft mijn man vrijdag bij de HEMA opgehaald) Dus nu even met neutral wassen... en dan kan ik dat morgen nog net in de kasten leggen.

VAnmiddag komen mijn ouders nog op visite. Naja, die gaan werken en ik zit op de bank/stoel om aanwijzigingen te geven... Dus ja...
Maar gezien hoe actief ik altijd ben, vindt ik dit veel moeilijker dan in het ZH te liggen. Ik moet mijzelf nu écht afremmen.

Hoe gaat het met jullie???

Voor degene die de zwangerschap wel hebben gehad... hoe houden jullie je nu positief? succes ermee! :)
 
Terug
Bovenaan