Stilte voor de februari storm :-)

ppff wat een gedoe allemaal zeg. Gelukkig heb je zelf geen last van klachten die bij HELPP horen. Kan me voorstellen dat je jezelf af moet remmen, zie het bij mezelf ook, maar is lastig als je van jezelf een bezige bij bent en hier loopt nog een beter rond die ook de nodige aandacht wil. Toch proberen je rust te vinden.

Hier gaat het redelijk. Veel last van mn rug en buik en op dit moment voel ik de kleine heel slecht, dus even in de gaten houden.

Ik heb het heel erg gehad met de zwangerschap, maar ik heb ook niet op de roze wolk gezeten. Niet dat ik qua klachten te klagen heb, maar het is gewoon niks voor mij. Was bij mn dochter ook. Ik tel echt af en kan echt blij worden van het bekijken van de babykleertjes en me dan afvragen hoe het zal staan bij de kleine. Hoe zou hij eruit zien? Wat zou hij leuk vinden om te doen? Dat soort dingen. En bedenk....... het kan nooit langer meer duren dan 6-7 weken!
 
Jeetje wat een gedoe cu2heleen, maar wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. En zeker fijn dat je nu even thuis bent om toch zelf het laatste wasje te draaien. Hopelijk blijft je bloeddruk goed. Hoe ver ben je nu?

@maris: balen dat je last van je rug en buik hebt. Als je de kleine niet goed voelt niet aarzelen en je verloskundige bellen. Ik heb donderdag ook gebeld en moest daarna door voor ctg in het Zkh. Normaal lig je 30 min aan een ctg, maar ik moest 1,5 uur blijven omdat de kleine ook daar geen mooie ctg liet zien, pas de laatste 15 min kwam hij eindelijk in beweging. Ze hebben me ook in het Zkh gemeld dat ik bij twijfel altijd moet bellen, omdat het veel te kostbaar is om er laks mee om te gaan. Dus bij twijfel echt bellen.

Ik heb vandaag heel veel harde buiken. Morgen heb ik mijn groei echo dus ben erg benieuwd.
 
Gelukkig weer lekker thuis heleen, nu hopen dat je thuis kan blijven en de uitslagen dus goed zijn.

Van mij mag de kleine meid ook wel komen nu hoor, al sinds gisteren dat de krampjes in mijn onderbuik zich weer aandienen, maar ja uit ervaring weet ik dat dit helemaal niets zegt.
Dus we genieten gewoon nog lekker van de oudste want die heeft mama nu ook lekker voor haar zelf nu ik verlof heb.

Balen van die rugpijn maris, en succes morgen baby09 met de groeiecho!
 
Hey,
Maris, gewoon bellen! DAt heeft de VK bij mij altijd al gezegd. Het is wel een leven wat je bij je draagt. Daar moet je voor zorgen.

@Baby09,
Zo lang eraan liggen! Pfff...
Die van mij vind die druk van die dingen vervelend en begint dan direct te trappen.. MAar goed... Wel fijn dat die van jou/jullie ook nog flink reageerde!
Veel plezier en succes bij de groeiecho morgen

@Dora,
wat vervelend van je onderbuik. Maar goed, je kent ze..
Geniet nog maar lekker van je dochter!

Ik ben nu 35+3 dus echt nog wel wat te vroeg... al zeg ik het zelf.
Mijn man heeft morgen een examen van school en kan deze niet afzeggen. Hierdoor komt morgen mijn moeder weer en gaat zij om 15 uur mee naar het ZH. Zij zegt elke keer: 'wat fijn dat jij de kleine kunt voelen, ik heb jou nooit kunnen voelen.'
Mijn moeder is overbezorgd en tevens ook zo benieuwd naar hoe en wat. Wil mij geruststellen... hoewel zij er zelf op dit moment meer moeite mee heeft dan ik. Maar goed... Afwachten hoe het morgen zal zijn. :)
 
@ cu2heleen: succes vanmiddag in het Zkh, fijn dat je moeder met je meegaat. Laat je even weten hoe het is gegaan?

Ik heb vanmorgen mijn echo gehad, kleine is iets kleiner dan het gemiddelde maar wel gewoon op groei. Voor de rest zag alles er goed uit.
 
Gisteravond toch maar even het ziekenhuis gebeld. Ik had de kleine zo slecht gevoeld die dag dus even al mn bezwaren opzij en gebeld. Moest langs komen voor CTG. Daarna bij de gyn nog een echo. Het zag er allemaal goed uit. Op de echo was duidelijk te zien dat de kleine druk aan het bewegen was maar meer dan een kriebel voelde ik niet. Dus ook gezegd. Nu blijkt dus dat de kleine zich heeft omgedraaid. Hij ligt nog wel met zn hoofd goed alleen zn benen zijn naar de andere kant verhuisd. En daar zit dus de placenta, waardoor ik het niet voel. Morgen nog een keer aan het CTG en dan naar de gyn, maar dat is standaard en ze verwachten daar weinig bijzonderheden.

Heleen: hopen dat de kleine vandaag dan nog even blijft zitten. En moeders die zenuwachtig zijn, ik heb een schoonmoeder die het allemaal heel spannend vindt. Maar liever zo meelevend dan ongeïnteresseerd

@baby09: Hoe was je groeiecho?
 
@Maris: goed dat je toch gegaan bent. Fijn dat de echo goed was.
Mijn echo was ook goed, de baby is iets kleiner als het gemiddelde maar we zijn er ook nog niet :)
Alles zag er voor de rest goed uit.
 
Hier ook erg onrustig in de buik. Ben nu 36+2. Afgelopen weekend met vals alarm naar het ziekenhuis geweest. CTG gehad en deze was normaal. Blijken het voorweeen te zijn, wat ik met mijn oudste nooit gehad heb. Dus weer een verrassing erbij. IOok had de vk effe gekeken of ik ontsluiting had, niet dus. Maar de kleine blijkt al wel ingedaald te zijn, dus dat is weer een voordeel. Ik ben er nu wel klaar mee, het mag van mij nu wel gebeuren. Liever gisteren als vandaag. Lopen wordt steeds minder en veel druk op de onderkant. Mijn schoonmoeder denkt dat het dit weekend gaat gebeuren. Zal goed uitkomen, want onze zoon gaat zaterdag op zondag logeren bij opa en oma. Hihi! Scheelt bellen!
Morgen heb ik de liggingsecho. Ben benieuwd! Hopelijk ligt hij helemaal goed en krijg ik ook te horen hoe groot hij is.
Iedereen nog effe succes!
 
Terug
Bovenaan