Stoppen met de pil vanaf januari 2017

Robje, hoe kan ik me aanmelden voor de groep? Ik vind het wel lastig wanneer ik nu ben uitgerekend maar zal niet veel schelen.. Lekker hoor, wanneer gaan jullie? Ik heb inmiddels al 3 echo's gehad en mag 13 september weer hihi.. 
 
Alvast een fijne vakantie en we zien elkaar vast in de fb groep!
 
Maakt niet uit hoor. Paar meiden blijken toch in maart uitgerekend te zijn en zij mogen gewoon blijven ;-)
Als je een mail stuurt naar aprilbabies2018@outlook.com stuurt met de link van je profiel en het verzoek om toegevoegd te worden stuurt ze je eerst een vriendschapsverzoek en dan voegt ze je toe aan de groep. Is geheim dus niemand kan het zien. Haar forumnaam is Roos.
Krijg je zoveel echo's vanwege je miskraam?
We vertrekken 11 september en ik heb vakantie vanaf 7 september.
We spreken elkaar zeker in de groep en dank je wel!
 
 
Leuk! Heb een mail gestuurd. Ja en nee. Hier krijg je sowieso om de 2 weken een echo in het begin van de zwangerschap. Door twijfel (lichtroze afscheiding) mocht ik een keer na 9 dagen komen en toen voor het plannen van de nieuwe afspraak kwam het zo uit dat er maar 11 dagen tussen zaten dus best dicht op elkaar de echo's. Hier krijgen we zoveel omdat we een kleine gemeenschap zijn met niet zoveel zwangere vrouwen en ze een aantal echo's per jaar moeten halen, daarom worden we extra verwend Haha. 
 
Tot in de groep! 
 
Och @Nona, wat rot.. Kan me het gevoel goed voorstellen. Ik zit vandaag inmiddels op een cyclus van 67 dagen.. behoorlijk lang dus. Ik kreeg inderdaad gewoon van de huisarts een doorverwijzing. Kon gelukkig vlug terecht.
Heb vandaag mn afspraak gehad bij de gyn en heb de diagnose PCOS. Wat betekent dat ik niet zo regelmatig als 'normaal' een eisprong heb, en mijn eierstokken veel eiblaasjes vasthouden. Wat dus leid tot verminderde vruchtbaarheid. Het schijnt wel goed behandelbaar te zijn.  Mijn behandeling begint met een aantal bloedtesten om te zien of ook in mijn bloed PCOS bevestigd kan worden + ik word getest op een chlamydia verleden. Ook wordt manlief gecheckt op chlamydia en zijn zaad wordt getest. 
Over 4 weken terug om resultate en verder behandelplan te bespreken, maar waarschijnlijk krijg ik Clomid voorgeschreven. 
 
Ooh jeetje Melloow! Dat is indd wel een héle lange cyclus! Wat naar om te horen dat je PCOS hebt.. Ik ben er zelf niet mee bekend maar het lijkt me een behoorlijke tegenvaller!
Kan chlamydia dat veroorzaken? 
Ik hoop dat ze je snel kunnen behandelen zodat je snel zwanger raakt!
Na hoeveel maanden proberen was je naar de HA gegaan? Meestal word je pas na een jaar proberen doorverwezen toch..?
 
Ja, rot is het wel. Maar het schijnt tegenwoordig goed behandelbaar te zijn. De chlamydia test is meer een must do dingetje. Ik weet dat ik t niet heb, nog gehad heb. Maar dat moet getest worden omdat zoiets kans op zwangerschap verder kan bemoeilijken. 
Ik ben in augustus naar de HA gegaan omdat ik mn cyclus te lang vind duren en ik dit graag nagekeken wilde hebben. Mijn huisarts was eigenlijk heel makkelijk en stuurde me meteen door. Als je twijfelt, zou ik zeker naar de HA gaan hoor. Het is jouw lijf en jij hebt recht op onderzoek als je daar behoefte aan hebt ?.
 
 
 
Mag ik vragen wat voor onderzoeken je precies kreeg bij de gyneacoloog.?
Ik ben sinds februari gestopt met de pil , maar daarna helemaal niet ongesteld geworden. Nu heeft de dokter me eindelijk door gestuurd, maar ik weet niet zo goed wat ik nu kan verwachten ( hij was hier niet duidelijk in , en had het idee dat hij mij niet zo serieus nam)
 
Hoi Vero,
Wat rot zeg. Fijn dat de dokter je meteen heeft doorverwezen. In principe kan de huisarts ook niet zo gek veel.
Maak je vooral niet te druk voor de afspraak bij de gyn :). Mijn man en ik zijn samen gegaan (uiteraard) en de afspraak begon met een aantal vragen. Denk aan: wanneer gestopt met de pil? Wat is je cyclus nu? Wat was je cyclus voor anticonceptie. Rook je? Drink je? Drugs? Heb je ooit een SOA gehad? etc.
Op basis van de antwoorden kan ze al het eea opmaken. Vervolgens kreeg ik een inwendige echo, om te zien of alles bij mij goed zat. Aan de hand van die echo, kon ze duidelijk zien dat ik PCOS had (ik heb een zogenaamde 'kralenketting' aan m'n eierstokken). Buiten deze echo, werd er bij mij ook bloed geprikt. Voor mijn man werd er een extra afspraak gemaakt voor het controleren van zijn sperma. Eind van de maand moeten we weer terug gezien dan alle resultaten binnen zijn en we een verder behandelplan gaan bespreken. 
Heel veel succes bij de gynaecoloog! Zal voor je duimen :).
 
Terug
Bovenaan