straks borst of flesvoeding ?

Borstvoeding. Bij mn oudste ook heel enthousiast begonnen. Helaas een grote desillusie geworden ivm met een ongeduldig dametje dat niet de rust kon vinden om goed te happen. Een paar dagen aan het mutsen geweest met fingerfeeding en toen na een week overgestapt op fulltime kolven en met de fles geven! (ze is nu ruim een jaar, en nog steeds een stuk ongeduld als ze honger heeft hahaha) Ik heb dit 6 weken gedaan, en toen overgestapt op kunstvoeding omdat ik door het kolven niet echt van mn kindje kon genieten!

Nu hoop ik dus op een iets geduldiger kindje hihih. Maar mocht het erop aankomen zal ik weer gaan kolven, en dat zo lang mogelijk proberen vol te houden!

Ha meid,

ik zou zeggen: start met borstvoeding... het is heel speciaal om zelf je kindje te voeden. Maar het moet wel soepel gaan... wanneer je van het ene drama in het andere drama komt is het niet leuk meer, kun je niet meer genieten, wordt je doodmoe... dan is kunstvoeding een heel goed alternatief. Ik heb zelf 1 week zelf gevoed en daarna nog 5 weken gekolfd.... ik had enorme kloven omdat Loïs niet goed hapte en mijn tepels plat en ingetrokken zijn... maar kolven was echt het begin van het einde... Kolven en voeden is dubbel zo zwaar! ik heb een hele gevoelige huid en door het kolven kreeg ik nog meer kloven en uitslag om mijn borsten... ik lekte ook behoorlijk waardoor ik schimmelinfectie kreeg en Loïs niet kon aanleggen, want dan zou ze spruw krijgen... nou geloof me na 5 weken ben je dit zo zat dat het een verlichting is om te stoppen..

Dus ga voor de borstvoeding, maar het moet wel lekker gaan... blijf je martelen... gewoon lekker een fles geven met kunstvoeding... en dan hoeg je echt niet het duurste te kiezen... Kruidvat eigen merk is ook prima.

Ik moet zeggen dat ik door de meeste verhalen nou niet echt zin krijg om mijn mening te veranderen, haha!! Nee hoor, het blijft gewoon de fles.
Maar iedereen moet het zelf weten, iedereen zijn mening toch!
Groetjes Sonja

Hi,

Wat een gevoelig onderwerp!
Ik wilde ook geen borstvoeding geven bij de eerste. Maar hier in de vk praktijk werd er heel erg op aangedrongen. Wij naar een voorlichtingsavond, dat was helemaal een ramp. Maar... wie niet probeert, kan er ook geen mening over hebben. Dus ik toch geprobeerd. In het ziekenhuis hebben ze me niet goed begeleid, maar dat heeft de kraamzorg meer dan goed gemaakt.
Het is zo genieten met het kleintje aan de borst: nou nee dus. Ik vond er geen bal aan. Ik vond het veel leuker om andere vertroetelingen met hem te doen, zoals baby massage, aankleden etc.
BV heb je altijd bij de hand... Ja ja, ik moest voeden met tepelhoedje en ik kan je vertellen: dat is 1 lekkende zooi, dus ergens op visite gaan en bv geven zat er bij mij niet in. Het was maar op 1 stoel waarop ik redelijk goed kon voeden of liggend in bed. Maar dan nog: hoedje plakken, kind drinken en dan zo'n klef hoedje er weer af halen. Bleh! En toen kwam de spruw... continu smeren met zalf, alles drie keer zo goed schoonmaken dan je al doet. Jemig, het was dikke ellende. Ik heb nog een tijdje gekolfd, maar na 6 weken ben ik volledig gestopt.

Dit keer wil ik gelijk gaan kolven. Aan mijn lijf geen polonaise. En gaat het niet, pech. Flesvoeding is ook goed. En ik weet dat op die zin heel veel weerstand komt, maar zo denk ik er over. Ik ga zeker niet weer beginnen met tepelhoedjes, afgeknipte spenen en noem maar op. Het heeft mij veel ellende gebracht. Gekolfd wil ik het nog overwegen, maar meer ook niet.

Ik weet dat dit heel negatief is en ik sta echt niet negatief in het leven, maar zo denk ik over BV.

Gr. Tamara.

Hier ook iemand die voor flesvoeding gaat.
Mijn voornaamste reden is dat ik speciale allergie medicatie heb die ik vanaf het voorjaar tot het najaar moet gebruiken en die niet aangeraden wordt icm borstvoeding.
En voordat iedereen begint je kan ook andere medicatie gebruiken, ja dat heb ik nu ook gedaan toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, maar wel met zulke bijwerkingen, heb ong 12 verschillende medicijnen gehad, en bij de beste combi had ik toch minimaal 1x per week migraine.
Dus mij is het al aangeraden door huisarts en verloskundige om gelijk voor flesvoeding te gaan. Ze zien liever een blije moeder dan 1tje die sacho en met een kort lontje rondloopt.

Groetjes Pauline

Hoi,

Hier 3 kids...vierde op komst! Bij de eerste BV gedaan... ik zal geen details geven...maar iemand had me in ieder geval kunnen waarschuwen dat het pijn kan doen!!! In ieder geval niet gelukt, na 8 dagen overgegaan op fles op aanraden van VK. Tweede weer geprobeert...hoop stress en gedoe...Bij nummer drie dus maar gelijk met de fles begonnen! Wat een verademing...eindelijk een leuke kraamtijd gehad! Nummer vier laat zich raden...

Toch zeg ik tegen iedereen: wel proberen, is het gevoel erbij niet goed kun je altijd nog overstappen op de fles.

En even over dat papa ook best andere dingen kan doen...tuurlijk, maar wat vond ik het heerlijk dat ik bij nummer drie de eerste week 's nachts mocht doorslapen van mijn man!!!

Groetjes Petra

Dan wil ik wegens de reactie's hierboven wel ff zeggen dan ondanks dat mijn zoon niet tegen de bv kon. Het verder wel gelijk in 1 keer goed ging. Geen pijn bij voeden enz. Ik kon overal voeden waar ik wilde. Staan, liggend en zittend allemaal geen problemen dus het kan ook gelijk goed gaan en hoef je niet met vingerhoedjes enz te werken. Oh en spuw heb ik ook nooit gehad.

Ik had het met mijn vriend over dit topic en hij verslikte zich bijna toen hij hoorde over dat papa's wel wat andere dingen kunnen doen. Hij heeft al een dochtertje en hij vond het zo bijzonder en goed voor het contact om als vader een fles te geven. Hij vond flesjes geven heerlijk, zo intiem en goed om die tijd samen door te brengen.

Misschien zijn er papa's die daar niet om geven, niet geven om de verzorgende kant van een baby hebben ofzo, maar ik ben toch wel blij dat ik een man heb getroffen die daar wel waarde aan hecht. Puur het feit dat ik toevallig die baby heb gedragen en borstvoeding kán geven geeft mij er niet het alleenrecht op vind ik. Het is ons kindje, van ons samen. En buiten dat is het ook goed om de 'lasten' te verdelen, zoals Petra zegt, ook mama's willen wel eens een nachtje doorslapen ;-)

Ik wil BV wel proberen maar zeker ook kolven, en alles zonder gestress anders hoppa, aan de flesvoeding :p

Terug
Bovenaan