straks borst of flesvoeding ?

bij de eerste 6 maanden bv gegeven en bij de tweede 8 maanden en nu bij de derde?
Heb helemaal geen zin in de bv. Je bent zo aan huis gebonden, bij mij weigerden ze allebei de fles op een bepaald moment en dan zit je mooi te kijken......

Dus ik zal er nog eens heel goed over moeten denken..... verder nooit problemen gehad met ontstekingen, vingerhoedjes ed.

oeww vind het nu wel een beetje aanvallend hoor...dat er papa's zijn die niet om de verzorgende kant geven ??????
nou sorry maar dat vind ik geen uitspraak!
ik deed de voeding mijn vriend moest al de de hele dag werken,dan ben ik mischien lekker ouderwets op dat gebied! maar hij deed de kleine in bad in het weekend en verzorgde de kleine zat! en hij gaf mijn zoontje zijn eerste hapje en ik kolfde af en toe gewoon af zodat hij OOK een fles kon geven...
verder heb ik ook spruw gehad en dus ook mijn zoontje en ook kloven..maar nogmaals mijn moeder was 18 jaar lactatie kundige en die heeft mij goed begleid! en ja ook ik heb ingetrokken kleine tepels en mijn zoontje een te kort tong riempje maar dat kwam helemaal goed met een hoop geduld en goede begleiding.dat us wel heel belangrijk.ikzelf had in het ziekenhuis ook geen goede begleiding want de eerste voeding was in de nacht,en die verpleegkundige had er niet zoon zin in volgens mij..
nogmaals ik wil hier geen discussie veroorzaken,was gewoon heel benieuwd wat de andere dames gingen doen! ben het ook helemaal eens met de dames die voor flesvoeding gaan want het is eenmaal ook lekker makkelijk! maar ik heb goede ervaringen met BV en vroeg me toch af of ik nog de enige was die er zo "ouderwets" over denkt haha!

@ jaribaby: Het ging mij om de zin : papa's kunnen nog genoeg andere dingen doen (of iets van die strekking)

Zo kwam het mij over dat je als moeder alléén die keus maakt en de papa er weinig over te melden heeft. Heb verder helemaal geen oordeel over wat mensen doen, ouderwets, nieuwerwets etc, maar ik vond die zin gewoon raar overkomen...

Ik bedoelde mijn stukje in ieder geval niet als aanval, je zegt nu zelf ook dat je kolfde zodat papa ook de fles kon geven, dat zet je eerdere opmerking alweer in een heel ander daglicht bij mij hoor.
Het allerbelangrijkste is toch dat je doet waar jij en je partner je fijn bij voelen, en een discussie is toch niet erg? Het is tenslotte een forum met verschillende mensen en meningen. Van mij uit zit er in ieder geval totaal geen oordeel in over ieders persoonlijke situatie.

Mijn opmerking over dat er misschien papa's zijn die er niet om geven, het verzorgende, heb ik niet voor niets met 'misschien' omschreven. Ik ken namelijk wel mannen die zich er nauwelijks mee bezig houden vandaar.

Dus nogmaals, niks persoonlijks, maar van mening verschillen en zaken ter discussie stellen mag toch gewoon?

Ik vind het aan de andere kant ook juist weer knap dat je zo hebt doorgezet met het voeden van je zoontje en je er achteraf met een goed gevoel op terugkijkt. Dus waarschijnlijk gewoon een communicatiemisverstand over die papa-zin ;-)

ik heb ook toevallig zoon vriend die denkt van geef jij maar lekker borstvoeding ik knuffel wel en doe de kleine in bad en af en toe een flesje.
en ook ik moet eerlijk zeggen hahaha dat ik soms wel eens zoiets had van ja neem jij hem eens even!! daarbij wil ik niet overdrijven maar had ik ook een voorbeeld kind..huilen was een vreemd woord voor mijn zoontje,nog altijd moet ik zeggen (of hij moet al echt pijn hebben!) het was meer een paar keer "geluid "maken want hij had honger..ook voedde ik neit op tijd maar op zijn maag..en had ik alle tijd omdat ik de hele dag thuis was.
ik snap ook wat je bedoeld met die "soort" mannen..ik kan ze namelijk ook..en die halen me ook dus het bleod onder de nagels uit!
het is inderdaad ook zo dat je tegenwoordig blij kunt zijn als je een fatsoendelijke man/vriend hebt die er echt na omkijken!

@Jaribaby: je hebt geluk dat je de deskundige dicht bij had en er niet voor hoefde te betalen.... veel moeders hebben dat niet en daardoor geven ze het sneller op. Het is jammer dat je als moeder niet recht heb op vergoeding van een lactatiekundige.... eentje die bij je langskomt (waar je niet naar toe hoeft!) en dus niet dat babbelen aan de telefoon (icare doet dit) die kunnen toch niet door de telefoon zien hoe jij zit te voeden!!!

Jammer dat het niet vergoed wordt! Veel moeder zouden met een korte begeleiding in de eerste weken enorm geholpen zijn. Begeleiding op verzoek: even bellen en ze komt langs.... daar heb je wat aan en zie je het ook weer beter zitten. Nu hangt al het initiatief bij de moeder en die is al zo moe, waardoor ze sneller opgeeft!

ja idd bloempje27! er is gewoon goede begleiding nodig..vooral in het begin.als ik mijn moeder niet had gehad had ik ook al snel de handdoek in de ring gegooid! nu ben ik een stuk meer ervaren straks bij mn 2de en ook mijn tepels hebben al wat doorstaan dus hoop dat het allemaal een stukje makkelijker gaat! ik lek al genoeg hahaha.
ook vind mijn moeder tepelhoedjes bagger..die heeft nog van die ouderwetse methodes van toen ik klein was maaaar die helpen veeeel beter moet ik zeggen

Terug
Bovenaan