Talke

A

Anoniem

Guest
Dag Talke,

Ik lees net via een andere topic dat je weer zwanger bent! Wat geweldig! Ik hoop dat alles goed gaat deze keer!
Succes bij je echo dinsdag!

gr mama van MD

PS bij mij gaat alles ook nog goed, ben nu ruim 9 weken zwanger en heb twee goeie echo's gehad! Het kan dus wel, blijf hopen en positief!! Succes...

Heee lieve Mama van MD,

Wat lief een berichtje voor mij. Ik had van jou hier al verschillende reacties gelezen. O.a. over de echo die je met 7,5 wken had. Ik ben daar zoals je las dinsdag aan toe. Ik vind het nog allemaal ontzettend onwerkelijk. Ik voel me goed, niet echt misselijk (alleen af en toe een wee gevoel), honger, pijnlijke borsten en moe. Voor de rest heb ik 3 testen gedaan. Maar dinsdag hoop ik wordt het echter.

Dus jij bent weer 9 weken. Hoe voel je je? Ook onzeker of valt dat mee? Ik probeer maar bij de dag te leven. Kijk niet te ver vooruit. Ik vind het dinsdag wel erg spannend hoor. Maar goed. Ik weet dat we (dat zal jij net zo ervaren) geen onbezorgde zwangerschap meer hebben. Al moet ik zeggen ik probeer gewoon nu wel van de momenten te genieten.

Fijn dat het bij jou goed gaat. Ik ben nog onzeker maar het vertrouwen zal met de dag groeien, hoop ik.

Ondertussen houden we mekaar op de hoogte,   goed?

liefs
talke
7 wkn 2 dgn

quote: Talke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-05-2007 20:36:59'));

Heee lieve Mama van MD,

Wat lief een berichtje voor mij. Ik had van jou hier al verschillende reacties gelezen. O.a. over de echo die je met 7,5 wken had. Ik ben daar zoals je las dinsdag aan toe. Ik vind het nog allemaal ontzettend onwerkelijk. Ik voel me goed, niet echt misselijk (alleen af en toe een wee gevoel), honger, pijnlijke borsten en moe. Voor de rest heb ik 3 testen gedaan. Maar dinsdag hoop ik wordt het echter.

Dus jij bent weer 9 weken. Hoe voel je je? Ook onzeker of valt dat mee? Ik probeer maar bij de dag te leven. Kijk niet te ver vooruit. Ik vind het dinsdag wel erg spannend hoor. Maar goed. Ik weet dat we (dat zal jij net zo ervaren) geen onbezorgde zwangerschap meer hebben. Al moet ik zeggen ik probeer gewoon nu wel van de momenten te genieten.

Fijn dat het bij jou goed gaat. Ik ben nog onzeker maar het vertrouwen zal met de dag groeien, hoop ik.

Ondertussen houden we mekaar op de hoogte,   goed?

liefs
talke
7 wkn 2 dgn

Dag lieve Talke,

Nou ik heb ook niet superveel signalen hoor, alhoewel, regelmatig weeeig en beroerd, moe, gevoelige borsten en nu ook een stuk groter (tot genoegen van mijn man...hahahaahh) en ik voel een aantal dagen per week mijn baarmoeder werken.

Ik ben blij te horen dat jij je ook verder goed voelt. En ach weet je die signalen zeggen niets over hoe het gaat in je buik. Ik weet nog dat ik mij voor de eerste echo echt afvroeg of alle signalen er genoeg waren. En de volgende dag na de echo, was ik plots niet meer beroerd......dus een stukje spanning zal er ook wel bijzitten.

Ik moet zeggen dat mijn onzekerheid steeds minder wordt. Ik kan mij niet voor 100% overgeven dat wij echt een kind gaan krijgen, maar het besef dat het er misschien echt inzit, begint wel door te druppelen.
Zo heb gisternacht voor het eerst gedroomd dat wij een zoontje kregen, maar ze waren hem kwijt. Mijn man was niet bij de bevalling (moest weg,...alsof dat in het echt kan...hahahh).
Maar goed, die dr zoeken naar ons zoontje.....zegt een zuster.....daar ligt wel een dode baby....ik helemaal verdrietig natuurlijk!
Gaat die dr kijken en zegt: nee hoor dit is niet jouw zoontje......ik helemaal opgelucht. En ondertussen liep ik met een meisje op mijn arm, want ze hadden mij eerst de verkeerde baby gegeven. Maar toen zei een andere zuster: jouw zoontje is gevonden hoor, ze halen hem nu op, doe maar rustig aan alles is ok, hij is onderweg....toen werd ik wakker.

Dus.......ik werd heel raar wakker. Maar weet je, ik denk dat ik dus echt begin te geloven dat wij een tweede gaan krijgen, hij is onderweg.

De angst zit heel diep, dat blijkt wel weer, maar het zal vast goedkomen deze keer!

En ik hoop voor jou ook! Elke stap is er één en tussendoor kunnen we lekker genieten en dromen over hoe het zal zijn.....

We houden elkaar op de hoogte!

Succes morgen, laat je het even weten??

gr mama van MD

Lieve mama van MD,

Tjonge wat een droom zeg! Ik kan het me helemaal voorstellen hoe je daar in op bent gegaan. Ik droom niet veel maar toen we ons meisje hebben moeten afgeven had ik daags later een droom. We hadden toch een gezond kindje alleen ik vergat schone luiers aan te doen en eten te geven! uiteindelijk denk ik dat in mijn onderbewust zijn duidelijk werd dat we geen kindje hadden om voor te zorgen.

Als ik jou droom zo hoor loopt hoop en vrees door elkaar en wint de hoop op een goed afloop het! Gelukkig maar!

De echo was goed. De gyn was blij me te zien. Ze werd er helemaal blij van zei ze toen ze mijn naam zag staan. Ze geeft aan dat ze me er wel door heen sleept. We hebben eerst niet veel gepraat ze zei "eerst maar eens kijken, je hebt lang genoeg moeten wachten" en daar zagen we ons kleintje! goed op schema (zelfs 2 dagen voor) en nog veel belangrijker een kloppend hartje. We waren zo blij. Nu krijg ik ook het gevoel dat het de goede kant opgaat en dat het voor ons weggelegd kan zijn. Ben nog steeds voorzichtig hoor maar we waren gisteren blij. Ook mijn man had er zo een goed gevoel over. Klinkt raar maar hij zei ook hier heb ik een veel beter gevoel bij dan de eerste echo van ons Muisje*.

Dus ja af en toe durf ik zelfs over de uitgerekende datum heen te kijken. Over 3 weken ga ik terug dan moet er bloed geprikt worden. Dan moeten we ook besluiten of we een punctie of gewoon een kansberekening laten doen. Ik ben er nog niet uit. Ik wil geen vlokkentest, brengt wat meer risico met zich mee. Maar goed we hebben nog even om daar over na te denken.

Wanneer ga jij terug? Fijn dat je meer durft te genieten en goede hoop hebt.
na gisteren heb ik dat ook meer.

liefs
talke

Wat heerlijk om te horen dat het goed gaat!!!! SUPER!!! ik ga je toch feliciteren, want elke stap is er één!
Wanneer ben je dan uitgerekend? Heb jij die testen aangeboden gekregen? Hoe oud ben jij dan?
Ik ben 32 en nog niet in de 'risicogroep' maar wil volgende keer (11 juni) wel vragen of wij nog aanvullende onderzoeken kunnen of zouden moeten doen.
Ik weet het zelf niet zeker of ik het wil, maar heb ergens wel een beetje angst dat er toch een chromosomale afwijking is die dan stiekem doorgroeit. Maar ja, misschien moet ik ook wel vertrouwen hebben in de natuur.
Ik ben nu voor de 6e keer zwanger en heb 1 kind die gezond is. tot nu toe heeft de natuur dus goed geselecteerd.

Maar ja, we zullen wel even zien.

Ik probeer er nu inderdaad van te genieten en wij hebben ook besloten om onze 'oudste' (wat klinkt dat leuk...) het te vertellen als de volgende echo ook goed is. Dus nog even vingers kruizen en dan .......ben ik als het goed is zo rond die 12 weken.

Geniet er maar lekker van!

gr mama van MD

Hallo meid,

Dank je voor je felicitatie, ik ben ook gewoon positief dus so far so good. Ik ben 34 jaar en ik val dus ook nog niet binnen de risicogroep. Ik mag nu kiezen voor een punctie vanwege het feit dat Muisje* trisomie 9 had. En ik mag dan ervoor kiezen omdat ik me dan meer op mijn gemak kan voelen.

Als wij echter besluiten om eerst een nekplooimeting te laten doen en er komt geen verhoogde kans uit (bij Muisje* hadden we ook geen verhoogde kans was de kansberekening 1:4300) dan krijg ik ook geen punctie aangeboden.

Al met al omdat trisomie 9 geen erfelijke afwijking was hebben we er medisch gezien geen  recht op. Vanwege de gemoedstoestand mag het dus wel. We zijn er nog niet overuit 19 juni gaan we weer  terug in die tussentijd denken we na. Ik zou dan 11 januari uitgerekend zijn volgens de cyclus en volgens de echo 9 januari

Ben benieuwd wat jij gaat kiezen. Kan me voorstellen dat je denkt dat de natuur goed voor jou kiest immers dat heeft het in het verleden ook gedaan. Overal zitten mitsen en maren aan dus je moet echt doen waar je je goed bij voelt (en je mannetje natuurlijk) dus 11 juni mag jij weer gaan! Spannend! ben benieuwd hoe "de oudste" reageert wat ook die echo is zeker goed!

We gaan er helemaal voor meid

liefs
talke

Hallo Talke,
Sorry dat ik inbreek in jullie correspondentie, maar ik zag dat je weer zwanger bent... wat geweldig en wat geweldig spannend zal dat zijn! Ik heb 'n keer gereageerd op het verlies&verdriet forum, toen jij en "inge flausmaus" daar je verhaal deden, misschien weet je dat nog. Ik hoop dat je een goede zwangerschap gaat beleven met over 'n maand of 9 een mooi kind dat je nooit meer los hoeft te llaten. Nou ja, dat moet je als vader en moeder eigenlijk voortdurend  doen  -  maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Geniet ervan is te makkelijk, ik hoop dat je er "gewoon"  goed doorheen rolt. Ik vind het alleen al  fantastisch nieuws om te lezen!

Groeten van Liseau (in mei bevallen van een prachtig, gezond meisje, ik geniet me suf!)

Hallo Liseau,

Zeker weet ik nog maar al te goed wie je bent! Het deed me zo een goed je schreef toen dat je niet wist wat je moest zetten en dat je uiteindelijk toch een reactie hebt gegeven. Heel fijn heb ik dat gevonden, dat iemand met je meeleeft.

Woorden doen op zo een moment heel veel voor je hoor. bedankt daar nog voor. En je bent bevallen van een dochter, geweldig. Ik wens je een fijne kraamtijd en ja ik weet wat je bedoelt hoor, eigenlijk wil je nooit meer loslaten!!!!!!!

Mijn vertrouwen  in deze zwangerschap groeit en groeit. Het zal er geen zijn zonder zorgen. Maar ik heb het er voor over. Al moet ik de aardbol helemaal rond lopen als ik daardoor een gezond kindje krijg, doe ik dat!

Geniet van je kraamtijd.

liefs
talke

Terug
Bovenaan