Talke

Dag Talke,

Alweer even geleden! Hoe gaat het met je? Wanneer heb je weer een echo of controle?

Met mij alles ok, begin weer spanning op te bouwen! Moet morgen weer voor een echo.

Voel mij goed, maar ja die onzekerheid he!

Ik word minder misselijk, maar ben nog wel vaak moe. Verder heb ik het gevoel dat mijn borsten echt wel twee cupmaten groter zijn en groeit mijn buik al!

Dus we zullen zien!

gr mama van MD

Hoi mama van MD,

Ja nu ik het las herinner ik me weer morgen moet je voor een echo en als die goed is dan vertellen jullie het ook aan de "oudste" he.

Ik ben ervan overtuigd dat ie goed is hoor. Ik moet nog anderhalve week wachten, wij gaan 19 juni terug om 11.00uur. dan ben ik 10 weken en 4 dagen.

Voel me verder ook goed behalve moe. Misselijkheid heb ik niet zo veel last van, dat had ik bij Muisje* ook niet. Nu wel wat meer gehad maar dat is een dikke week geweest dat ik 's avonds misselijk werd. Verder wel best wat steekjes in mijn borsten gehad. Als ik op een zij lig dan is dat gewoon niet confortabel enne ja heel veel honger. hihi

Gisteren was de uitgerekende dag van Muisje*, Nu de dag voorbij is gaat het ook wat beter. Gisteren was mijn humeur net als het weer druilerig. Maar ik ben vooral blij dat we weer een kans hebben. Zo zie ik het op het moment.

Lieve meid veel succes morgen. Laat me wat weten als je bent geweest. Maar vooral geniet van het moment.

liefs
talke

Gisteren was de uitgerekende dag van Muisje*, Nu de dag voorbij is gaat het ook wat beter. Gisteren was mijn humeur net als het weer druilerig. Maar ik ben vooral blij dat we weer een kans hebben. Zo zie ik het op het moment.

Lieve meid veel succes morgen. Laat me wat weten als je bent geweest. Maar vooral geniet van het moment.

liefs
talke

Dag Lieve Talke,

Nou het is goed gegaan!!! Ik ben nu 12 weken zwanger en uitgerekend rond de kerst. Dus wij helemaal blij. Mijn oudste reageerde ook heel leuk, riep gelijk: ik krijg een baby! Papa ik wil wel een broertje!
Dus zit ik voorlopig weer op de roze wolk. De baby was heel druk en 'liep' weg voor het meten.....erg leuk!
Nu over twee weken weer voor de volgende controle.

Blij te horen dat de signalen bij jou nog goed zijn. Wel spannend he!
En het scheelt dat je nu op de uitgerekende datum alweer zwanger bent. Dat had ik in april ook, je krijgt zoals je zegt een nieuwe kans om alsnog een baby te krijgen.

Hoop dat het met jou ook goed blijft gaan en spreek je gauw weer!

gr mama van MD

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ik wist het! Blijf jij maar lekker op je wolkje zitten kom er niet meer vanaf. 12 weken, dat is mooi. Alles goed en je "oudste'''(hihi) weet het nu!. Ik zag je berichtjes staan op het decemberforum staan, dat je zo zenuwachtig was en dat je nog een berichtje had gestuurd vlak voordat je moest gaan. Meid meid meid wat is dat toch weer spannend allemaal. Nu kun je het even weer van je af laten glijden. HET GAAT GOED is vandaag het goede nieuws.

Misschien sluit je kindje wel echt met kerstmis (dus 24 25 of 26 dec)  in je armen zou dat niet mooi zijn!

Kus kus

liefs
talke

Dag lieve Talke.

Ik laat het nu inderdaad van mij afglijden!! Ik ben zo blij en mijn mannetje natuurlijk ook! wij beginnen langzaam te geloven dat het misschien nu toch goed gaat. Het kindje was zo lekker druk aan het bewegen en als de gyn wilde meten, floep was hij weer weg!! Echt leuk.
Wij herinneren ons ook niet of de baby vorig jaar zo veel bewoog, wij denken eigenlijk van niet...dus misschien ook een goed teken.
Ik was toch inderdaad weer super zenuwachtig, dat blijft op een of andere manier toch iedere keer zo. Nu mag ik over twee weken weer en voorlopig ook tot ik het kindje voel.

De gyn vroeg wel of ik bij haar bleef onder control, ik natuurlijk meteen volmondig ja!

Ook heb ik gevraagd of wij nog onderzoeken moeten doen. Zij stuurde er eigenlijk op aan om dat niet te doen.   Ik val namelijk niet binnen de risicocategorie.
Mijn man heeft ook heel erg zoiets van: laat de natuur haar werk maar doen.
Tot nu toe is dat goed gegaan.

En een vruchtwaterpunctie heeft ook risico's. Tja en de gyn zei ook: wil je weten dat er misschien een verhoogde kans is? Als dat zo is, wil je daar mee verder? Tja wij willen eigenlijk niet voor de keuze komen om af te breken omdat het misschien down syndroom heeft.

We hebben besloten gewoon de regelmatige controles te doen en de 20 weken echo. De gyn zei ook al dat dat al heel veel informatie geeft en bij een punctie is toch kans op een miskraam en dat risico wil ik liever niet. Wij staan op dit gebied nu eenmaal niet bekend als masselaars, eerder als pechvogels.

Dus geen onderzoeken behalve de echo's.

Ik vind het goed zo. Ik ben zo blij dat het tot nu toe goed gaat. En als het kerst wordt, dan een verjaarscadeautje voor mijn moeder die is 1e kerstdag al jarig!!
Voordeel is wel dat we dit jaar met kerst en oud en nieuw geen afspraken hoeven te maken!! Behalve de verjaardag van mijn mama natuurlijk (die woont hier heel dichtbij)!

En ik leef zo met jou mee!!! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat de 19e! Het gaat vast goed. Heb je er een goed gevoel bij nog?
Wat spannend he allemaal! Ik zou willen dat wij beiden onze kindjes al konden voelen, dan waren we een stuk zekerder van onze zaak!!

Succes de komende tijd he en ik zwaai van mijn wolk naar de jouwe!

gr en een dikke knuffel mama van MD

ik heb trouwens afgelopen nacht weer gedroomd! Ik was weer bevallen van een jongetje!

Zou het een voorteken zijn!

Mijn oudste riep meteen: papa ik wil wel een broertje......Wie weet???

Hee mama  van MD,

Ik was gisteren echt blij toen ik jouw bericht zag. Het is natuurlijk allemaal heel erg spannend als je er vlak voor staat om erheen te gaan. Volgens mij kun je dan ook niet meer normaal denken en alles in perspectief zien.

Fijn dat je elke 2 weken terug mag komen en dat je bij de gyn blijft. Om de twee weken terugkomen is erg fijn de eerste week teer je op het feit dat het een goede echo was en als dat wat minder wordt kun je alweer gaan. Dat hou je wel vol totdat je kindje inderdaad zelf voelt.

Ik kan me voorstellen dat jullie zoiets hebben van we doen het niet. De verdere onderzoeken dan. We zijn er nog niet helemaal over uit hoor we vinden het echt moeilijk.

De redenatie van je man kan ik echt heel goed begrijpen. De natuur heeft vaker voor jullie geselecteerd en als het goed gaat moet je er niet aan morren. Daar heeft hij groot gelijk in.

Voor ons gaat dat helaas niet op. Muisje* had trisomie 9 en volgens de doktoren had het in een veel eerder stadium mis moeten gaan. Dus geen voortijdige geboorte maar een miskraam. Ik zou eigenlijk geen 12 weken hebben moeten zijn.

Voor Muis heb ik een prille miskraam gehad. Dus we weten wel dat geselecteerd kan worden om het maar eens zo te zeggen. Maar we weten ook dat het niet kan zoals met Muis dan. Ja het blijft gewoon moeilijk. We hebben nog even tijd.

Verder voel ik me goed en blijf ik het goede gevoel houden.

Mama van MD, dat gaan we vasthouden!

Trouwens zou toch geweldig zijn als het een jongetje was, het zal mij benieuwen straks rond de kerst.

Ik moet volgende week, dindag, het aftellen is weer begonnen. Dan weten we weer meer.

liefs
talke

Dag Talke,

Inderdaad vlak voor zo'n echo ben je niet meer realistisch. Ik laat mij leiden door mijn verstand en mijn gevoel zet ik weg. Dan wordt ik dus echt bang, omdat ik met mijn verstand dan beredeneer hoe fout het kan zijn.

Jij zult inmiddels ook wel een beetje gespannender worden, nu jouw echo over een paar dagen alweer voor de deur staat.
Wat spannend he!!
Het zal jou vast helpen om te zien dat het bij iemand als ik goed gaat, waardoor je weet dat het bij jou ook goed kan vast ook goed zal gaan!!

Hebben jullie al een beslissing genomen over het al dan niet doen van onderzoeken?

Weet je wat mijn gyn vooral zei? Dat het nadeel van de punctie is dat je deze met 15 weken kan laten doen (dus voor mij pas over 3 weken) en dan met 18 weken heb je pas de uitslag. Terwijl ze met een 20 weken echo ook heel veel kunnen zien.
Dus zij gaf aan waarom zou je dan het risico van een punctie nemen?
Bij muis heb je toch via de 20 weken echo ontdekt dat zij trisomi 9 had?

Het blijft een moeilijke beslissing. Ik wens je vooral succes met jullie te nemen beslissing, wat vind jouw man er trouwens van? Wat wil hij?

Ik weet niet wat ons kindje had, maar wel dat ook dat een chromosomale fout was die gewoon eerder had moeten fout gaan. Ach ja, ik blijf maar gewoon hopen dat de natuur ook nu haar werk doet en er in mijn buiik een gezond kindje groeit.

We moeten het allebei afwachten.

Voorlopig sta ik er met volle moed voor en goed vertrouwen. Ik heb zelfs vandaag een vaderdag cadeautje gekocht, een rompertje met 'Ik ben papa's kanjer'.
En onze oudste heeft een cadeautje gemaakt.
Wordt vast heel leuk zondagochtend op bed!

En ik heb vandaag het ook aangedurft om een zwangerschapsagenda te kopen. Ik weet nog niet of ik er al in durf te schrijven. Misschien wacht ik nog even tot de 14 weken echo.

Ik wens jou in ieder geval veel sterkte de komende dagen en vooral veel moed en vertrouwen toe!

liefs
mama van MD

Terug
Bovenaan