Dag lieve Talke.
Ik laat het nu inderdaad van mij afglijden!! Ik ben zo blij en mijn mannetje natuurlijk ook! wij beginnen langzaam te geloven dat het misschien nu toch goed gaat. Het kindje was zo lekker druk aan het bewegen en als de gyn wilde meten, floep was hij weer weg!! Echt leuk.
Wij herinneren ons ook niet of de baby vorig jaar zo veel bewoog, wij denken eigenlijk van niet...dus misschien ook een goed teken.
Ik was toch inderdaad weer super zenuwachtig, dat blijft op een of andere manier toch iedere keer zo. Nu mag ik over twee weken weer en voorlopig ook tot ik het kindje voel.
De gyn vroeg wel of ik bij haar bleef onder control, ik natuurlijk meteen volmondig ja!
Ook heb ik gevraagd of wij nog onderzoeken moeten doen. Zij stuurde er eigenlijk op aan om dat niet te doen. Ik val namelijk niet binnen de risicocategorie.
Mijn man heeft ook heel erg zoiets van: laat de natuur haar werk maar doen.
Tot nu toe is dat goed gegaan.
En een vruchtwaterpunctie heeft ook risico's. Tja en de gyn zei ook: wil je weten dat er misschien een verhoogde kans is? Als dat zo is, wil je daar mee verder? Tja wij willen eigenlijk niet voor de keuze komen om af te breken omdat het misschien down syndroom heeft.
We hebben besloten gewoon de regelmatige controles te doen en de 20 weken echo. De gyn zei ook al dat dat al heel veel informatie geeft en bij een punctie is toch kans op een miskraam en dat risico wil ik liever niet. Wij staan op dit gebied nu eenmaal niet bekend als masselaars, eerder als pechvogels.
Dus geen onderzoeken behalve de echo's.
Ik vind het goed zo. Ik ben zo blij dat het tot nu toe goed gaat. En als het kerst wordt, dan een verjaarscadeautje voor mijn moeder die is 1e kerstdag al jarig!!
Voordeel is wel dat we dit jaar met kerst en oud en nieuw geen afspraken hoeven te maken!! Behalve de verjaardag van mijn mama natuurlijk (die woont hier heel dichtbij)!
En ik leef zo met jou mee!!! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat de 19e! Het gaat vast goed. Heb je er een goed gevoel bij nog?
Wat spannend he allemaal! Ik zou willen dat wij beiden onze kindjes al konden voelen, dan waren we een stuk zekerder van onze zaak!!
Succes de komende tijd he en ik zwaai van mijn wolk naar de jouwe!
gr en een dikke knuffel mama van MD