te lage HCG waarde? negatieve testen en toch zwanger?

Hoi Dames :)
Ik ben nieuw hier en zat heel erg te twijfelen om dit te posten maar misschien helpt het om wat ervaringen van anderen te horen.

Ik ben net 30 en ben sinds begin december 2014 gestopt met de pil omdat mijn man en ik heel graag een kindje willen.
Hier even mijn verhaal

Ik ben begonnen met de pil (microgynon 30) toen ik zo'n 14 jaar was maar in 2008 ben ik toch zwanger geraakt zonder dat ik het gelijk wist. (dit was overigens ook van mijn man, die toen nog gewoon mijn vriend was :p) We waren toen helemaal niet bezig met een kinderwens en ik was dus ook gewoon aan de pil. Waarschijnlijk ben ik toen een keer ziek geweest waardoor de pil niet optimaal hielp, ik weet nog dat ik over tijd was en na 2 weken mij toch wel zorgen begon te maken en dus deed ik een zwangerschapstest, deze was negatief. Een paar dagen later deed ik er weer één en ook deze was negatief.
Omdat ik toen een stuk jonger was en ook nog geen kinderwens had, dacht ik ook gewoon van negatief is negatief dus verder niet over piekeren.
Ik weet nog heel goed dat ik in de maand daarna vaak niet lekker was en kon het niet goed plaatsen want het was niet het zelfde als echt ziek voelen maar meer een hele rare misselijkheid die kwam en weer wegging. Ik dacht toen dus ook niet gelijk aan 'ochtend misselijkheid' want had immers negatief getest. Toen ik na 5 weken? (of iets meer?) nog steeds niet ongesteld was ben ik naar het ziekenhuis gegaan (HA was op vakantie) en daar deden ze een nieuwe test en toen bleek ik opeens toch wel zwanger te zijn. Ik schrok me natuurlijk rot en 2 weken later kreeg ik een miskraam (ik denk achteraf door de grote hoeveelheid stress in die tijd)
Op de echo bleek later dat ik al bijna 3 maanden zwanger was (de echo werd gemaakt de dag na de nacht dat ik de miskraam had), dus op het moment dat ik zelf getest had was ik toch al aardig over tijd.

Eigenlijk buiten dat dit een hele nare periode was er daarna niet meer zorgen overgemaakt wat betreft een zwangerschap in de toekomst tot op heden dan...
Ik ben dus begin december gestopt met de pil en was 3 december voor het laatst ongesteld onder invloed van de pil. Daarna was ik ongesteld (zonder de pil) op 24 januari.
Ik heb geen idee wat mijn natuurlijke cyclus is omdat ik pas zo kort gestopt ben met de pil maar MET de pil was het altijd zo'n 32 dagen.
Ik had 'uitgerekend' dat ik na het ongesteld zijn op 24 januari op ongeveer zaterdag 7 februari mijn eisprong moest hebben en we hebben dus rond en op die datum meerdere keren seks gehad.
Ik had me er zeker niet op vast gepind dat het gelijk na 1 x zou lukken (natuurlijk hoop je dat wel een beetje maar ik zou het niet verwachten)
Nu is mijn lijf sinds dat weekend van 7 februari helemaal van slag.
Het begon met dat ik die week tot 4 keer toe hele erge diarree had, heel mijn buik van slag en mijn darmen ging tekeer. (Dit heb ik normaal nooit, en 4 keer iets verkeerd eten lijkt me ook sterk)
Daarna zette de diarree om in juist wat moeilijkere ontlasting en niet elke dag kunnen gaan.
Ook was ik na de 1e week misselijk in vlagen en dat heeft zich aangehouden.
Verdere klachten in de daarna volgende weken werden hoofdpijn, emotioneel, plopjes in buik (rommelende geluiden) brandende borsten vooral op en rondom de tepel, heel sterk reuk vermogen, last van mijn ogen en het ergste constant moeten plassen (en dan dus ook ECHT moeten plassen, zowel overdag als 's nachts) een drukkend gevoel tussen mijn navel en blaas en stekerig en trekkig gevoel aan de zijkanten onderbuik en een constante lage ruggpijn en in de auto tijdens een langere rit wordt ik supermisselijk.

Ik had gedacht rond de 22-23e februari ongesteld te worden en heb een vroege test gedaan op 18 februari en deze was negatief, toen ik op de verwachte datum niet ongesteld werd dacht ik eerst nog het kan natuurlijk ook het ontpillen zijn maar toch vertrouw ik het niet want sommige klachten horen toch meer bij zwangerschap dan ontpillen. Ik heb vervolgens op 27 februari en vandaag op 2 maart weer een test gedaan en weer negatief.
Nu ik denk ik natuurlijk terug aan mijn ervaring in 2008 want toen was ik ook al 2-3 weken overtijd en testte ik gewoon negatief.
Ik vind dit heel vervelend want zit echt niet lekker in mijn vel nu, ik wil gewoon graag weten of ik nu zwanger ben en zoniet wat er dan mis is met me, want zou dit wel gewoon ontpillen kunnen zijn?

Hebben jullie hier ervaringen mee, ik heb al vaak gelezen dat sommige vrouwen de 1e twee maanden ook op alle testen negatief hebben getest en dat ze toch wel degelijk zwanger waren en dit pas bleek na een bloedtest of echo.
Dit zou te komen door een te lage HCG waarde?
Ik ga morgen wel naar de HA en vragen om een bloedtest.
Ik hoor graag jullie antwoord/ervaringen.
Natuurlijk snap ik dat alleen een dokter een definitief iets kan zeggen over wat er gaande is maar misschien herkennen jullie wel dingen hier in en dan is dat toch fijn om te weten :)

Grroetjes J

 
Even wat rekenwerk. Maar je eerste pilloze cyclus heeft 8 weken geduurd. En op de pil was hij 32 dagen. Ik verwacht dan niet dat je op 7 februari dan een eisprong hebt gehad. Dan zou je nu ineens een cyclus van 28 dagen hebben. Zwangerschapskwaaltjes beginnen vaak bij 6 a7 weken zwangerschap. Niet direct na de eisprong. Als je kwaaltjes krijgt, zijn je hormonen volop actief. Daar komen ze namelijk door en zou je hcg te meten moeten zijn. Er heersen nogal wat griepjes op dit moment, dus misselijk en diarree kunnen net zo goed daar van komen. Even als rommelende darmen. Neem morgenochtend in ieder geval urine mee. Laat gelijk kijken naar blaasontsteking. Je lichaam kan je behoorlijk foppen.
 
Hoi Supertje,

Dank voor je reactie.
Het heeft 7,5 week geduurd voor ik mijn 1e pilloze ongesteldheid kreeg en met de pil een cyclus dacht ik rond de 32 dagen maar dat verschilde ook nog wel eens, soms paar dagen eerder namelijk (dus rond de 28 dagen).
Zoals ik al schreef ben ik eerder zwanger geweest en had ik wel symptomen destijds (alleen realiseerde ik mij later dus pas waarom ik me zo voelde) en toch negatieve testen (bij 2-3 weken overtijd) je hcg is dus NIET altijd te meten ondanks de hormonen. Bij mij kwamen ze er toen pas met een bloedtest achter toen ik al bijna 3 maanden zwanger was en heb daarna dus een miskraam gehad.

Vanochtend had ik opeens wat krampen (voelt toch anders dan ongesteldheid) en daarbij wat lichtroze bloed met klein propje leek wel. Dus ik dacht ohh dan toch ongesteld? maar ben wel gewoon naar de dokter gegaan.
De dokter vind mijn symptomen toch veel op zwangerschap lijken dus wil dat ondanks de negatieve testen niet gelijk uitsluiten.
Zij zei ook meteen dat het vaker voor komt dat je niet direct positief test en gezien de geschiedenis die ik daar al mee heb moeten we ook rekening houden met een te lage HCG waarde. Maar volgens haar is het sowieso niet heel ongewoon om pas positief te testen als je al enige tijd overtijd bent.

De diarree en misselijkheid gelijk na de verwachte eisprong rond 7 feb (deze eisprong datum had zij overigens ongeveer uitgerekend toen ik in januari bij haar was) dacht zij inderdaad ook te kunnen wijten aan de heersende buikgriep maar daarentegen vond zij mijn andere klachten die in de weken daarna gevolgd hebben meer naar zwangerschap neigen.
Jij zegt dat zwangerschapskwaaltjes vaak beginnen bij 6 a 7 weken zwangerschap terwijl ik toch al van veel vrouwen gehoord heb dat ze het veel sneller hadden, dus ik denk dat dit ook kan verschillen.

Uiteraard kan het wel ook gewoon ongesteldheid zijn aangezien mijn cyclus, hormonen en lijf flink in de war kunnen zijn op dit moment maar omdat het bloed zo anders is (en ook veeel minder) en de klachten ook, gaan we het even aankijken.
Als de ongesteldheid niet doorzet en bij dit minimale beetje roze bloed blijft en de klachten ook aanhouden dan gaan we over 2 weken bloedtest doen en misschien een echo zei ze.
En als het wel omzet in echte ongesteldheid dan weet ik genoeg natuurlijk :)
Dus helaas nog even in spanning.

Mijn lage rugpijn en het vele plassen komen in dit geval niet door een blaasontsteking, aangezien ik chronische blaasontsteking heb en dus heel goed weet hoe dat voelt en dit verschilt van het vele plassen en de rugpijn nu.

 
Hi,

Ik wil mijn verhaal wel delen want ik bleek zwanger ondanks de negatieve testen inclusief bloedtest. Ik wil absoluut geen mensen valse hoop geven want wat ik heb meegemaakt schijnt echt maar heel soms voor te komen.

Het liep als volgt. Zo'n 3 maanden van de pil af. Cyclus was normaal en toen was ik over tijd.  Ik heb een aantal keer een zwangerschaptest gedaan (diverse merken) maar negatief. Na 2 weken toch maar een bloedtest omdat de symptomen wel erg op zwangerschap leken en met dik 2 weken over tijd er dan toch misschien een kans was dat ik zwanger was. Bloedtest bleek ook negatief. Raar. Had ik mezelf dan voor de gek gehouden? Wilde ik het misschien te graag en kreeg ik soort schijn-zwangerschapsgedrag? Misschien was er iets maar is het afgestorven? (ik las dat het bij te weinig aanmaak HCG niet goed kan ontwikkelen...).

Na 6 weken werd ik dan toch ongesteld. Volgens mij duurde het 3 of 4 dagen. Ik weet het niet precies meer maar voor mij leek het op een redelijk normale maar wel iets kortere ongesteldheid.

Daarna ging ik een aantal weken op reis met een vriendin. Na een week of 3 was ik steeds misselijk en moe en vond ik veel dingen niet zo lekker. Vooral in de ochtend. Het vriendinnetje zei: "volgens mij ben je gewoon zwanger" maar volgens mijzelf kon dat onmogelijk want de bloedtest was negatief en ik was nog gewoon ongesteld geworden voor de reis! Ik had waarschijnlijk wat verkeerds gegeten...En zo bleef ik volhouden. Ook toen ik weer thuis was en na het sporten misselijk was en stond over te geven boven de wc zei mijn vriend: "jij bent echt wel zwanger". Ook toen dacht ik dat het onmogelijk was vanwege allerlei redenen. Sinds die laatste ongesteldheid vlak na de bloedtest kwam mijn cyclus niet meer op gang (achteraf logisch ja). Ik heb 1 dag wat bloeding gehad maar verder niet.

Op een gegeven moment ben ik een ovulatietest gaan doen omdat ik mijn cyclus volledig kwijt was. Tja wie weet. En ja ik bleek te ovuleren. Wat toevallig!! Twee weken later netjes een echte zwangerschapstest gedaan. Geen normale cyclus maatja je weet maar nooit en ja ZWANGER. Ik heb daarna een paar dagen lang elke dag een test gedaan om het zeker te weten.

En toen het riedeltje in. Verloskundige afspraak en mijn eigen berekening erop los gelaten. Inmiddels bedacht dat die ik misschien toch iets eerder zwanger was (toen met die ovulatietest) want die schijnt ook positief te worden als je op zwangerschap test.

En toen de echo. Nog een paar weken wachten op die eerste echo. Jee wat was mijn buik eigenlijk al dik. Was dat wel normaal? Ondanks mijn wijde truitjes begonnen sommige mensen het te zien. Ben je zwanger? ... Shit.. ik wilde echt even wachten op die eerste echo of alles oké was. Op een gegeven moment toch maar VK gebeld om te vragen of de echo eerder kon vanwege die twijfels en nieuwe inzichten en die wat dikke buik.

Vol spanning er naar toe. Als het hartje maar klopt dachten we!

Nou wat bleek: ik was al 18 weken!!! Ze kon gelijk vertellen dat het een jongetje werd. We waren stom verbaasd. Hoe was dit mogelijk? Ik weet de oorzaak nog steeds niet. Heeft het elkaar allemaal net gekruist en stijgt die HCG bij mij dus wat later? Wat ik wel weet is dat ik het toen in die eerste weken toch goed gevoeld heb. Ik was niet gek! :)

Tijdens mijn zwangerschap wel flinke bloedingen gekregen rond 21 weken en dat was eng maar ik heb uiteindelijk een mooie gezonde zoon gekregen.

Ja ik weet het. Het lijkt een sterk verhaal maar het kan dus wel echt. Als ik alles terug reken en opsom was het dus zo:

-2 weken over tijd - testen + bloedtest negatief (maar 4 wk zwanger)
-kortere ongesteldheid (5 wk zwanger)
-misselijkheid/overgeven een week (7 wk zwanger)
-ovulatietest positief (11 weken zwanger)
-zwangerschapstest positief (13 weken zwanger) en ik dacht 4 weken.

Op dat moment kwam ik er dus pas echt achter dat ik zwanger was.

Achteraf ben ik ook heel blij dat het goed is verlopen. Want Ja ik had regelmatig rood vlees gegeten, wat alcohol genuttigd en ook veel te actief geweest dan mijn lichaam eigenlijk aan kon. Wist ik het toch maar eerder!







 
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;">Goedemorgen allemaal</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;">Ik ben hier nieuw dus weet niet of ik op dit forum goed zit en hoe ik evt een nieuw forum kan aanmaken</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;"></p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;">Ik hoop dat iemand mij kan helpen en of in dezelfde situatie heeft gezeten</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;">Vorige week vrijdag testen ik positief op een zwangerschapstest van de kv 2 voor 5 euro</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;">Nou oké helemaal blij natuurlijk zaterdag ochtend begon ik bloed te verliezen veel pijn uiteindelijk door naar zkh dachten aan bbz dit was niet het geval op de echo zagen ze enkel wat verdikt slijmvlies en me hcg was maar 6 dus alles wees op een miskraam</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;">Nou in goed overleg mocht ik via me ha bloedprikken en volgende dag bellen voor uitslag dat was dinsdag dus tussen zaterdag en dinsdag 4 dagen ertussen</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;">Ik vol zenuwen dokter woensdag gebeld ja hoor hcg 16 pfff ik had zoiets van oké hoe kan dit bloeden is dinsdag avond ook in 1 x gestopt</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;">Dan kom het volgende ik donderdag ochtend clearblue test gedaan en die gaf aan 1 tot 2 weken zwanger schiet mij maar lek en begreep er niks meer van ik gynaecoloog weer gebeld en mocht donderdag middag gelijk komen weer bloedprikken geprikt en me hcg was 17 erg weinig dus zij blijf zeggen het is een miskraam tevens nog niks te zien op de echo behalve verdikt slijmvlies</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;">Heb nog wel zwangerschaps kwaaltjes en moet nu pas dinsdag weer terug komen</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;">Mijn laatste menstruatie was op 16 sept en zou volgens berekening nu 5 weken moeten zijn</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-family: Verdana, Tahoma, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19.2px;">Maar door het bloedverlies maar wel positieve uitslagen en laag hcg gehalte toch er onzeker ben ik nu wel of niet zwanger wie kan mij helpen</p>
 
Goedemorgen allemaal

Ik zit met een brandende vraag

Ik heb vorige week vrijdag positief getest met kv test 2 voor 5 euro ik helemaal blij

Zaterdag begon de ellende bloedverlies veel pijn duizelig hoofdpijn etc

Gelijk naar het zkh met verdenking bbz dit was gelukkig niet het geval baarmoeder zat mooi dicht alleen wat verdikt slijmvlies te zien hcg geprikt die was 6 nou wij weer naar huis gebloed tot dinsdag wel minimaal dinsdag via ha weer laten bloedprikken om te kijken hoever me hcg was en die was ineens 16 pfff hoe onzeker kan je al mens worden ik weet het hey is nog steeds erg laag maar goed hij ging omhoog

Dus donderdag dacht ik laat ik een clearblue test doen die zeg dan wel niet zwanger daar ging ik vanuit en jawel hij zeg 1 tot 2 weken zwanger nog meer onzekerheid ik gynaecoloog gebeld en gezegd van bij eerst is me hcg 6 nu 16 en clearblue test geef 1 tot 2 weken zwanger aan dus moest naar het zkh komen daar nog een x hcg geprikt en die was 17 dus niet tot nauwelijks gestegen hoe kan dit

Me gynaecoloog heeft nog een echo gemaakt enkel verdikt slijmvlies te zien geen ringetje of vruchtje mijn laatste menstruatie was 16 sept

Me gynaecoloog blijf wel zeggen het is een miskraam maar het is raar dat je hcg is gestegen heeft iemand dit ook mee gemaakt en hoe is dit afgelopen

Ik hoop dat iemand me toch een beetje gerust kan stellen
 
<p style="text-align: left;"> Hallo dames,</p>
<p style="text-align: left;">Ik ben opzoek naar een beetje hulp en advies.</p>
<p style="text-align: left;">Even kort mijn verhaal. Ik ben al een hele tijd aan de pil, in overleg met de dokter slik ik 3 strips achter elkaar en dan stop ik 1 week. Dit omdat de buikpijn bij mij te erg is om elke maand te laten komen. Ik ben ALTIJD op de 4e dag ongesteld, kan hier de klok op gelijk zetten en voel het ook altijd aankomen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ooit wel eens een pil vergeet tot mijn ergernis of diarree heb, vandaar ook mijn twijfels nu.</p>
<p style="text-align: left;">Op mijn eerste stopdag had ik met naar de wc gaan een klein beetje bloed met afvegen. Dit vond ik nogal raar want dit heb ik nooit. Erna ook niks meer gehad, het was weg.</p>
<p style="text-align: left;">Maar ik werd maar niet ongesteld, op dag 6 een test gedaan (kruidvat) hier kwam niks uit.</p>
<p style="text-align: left;">Op dag 8 (vandaag) nog niet ongesteld dus weer een test gedaan, weer negatief.</p>
<p style="text-align: left;">Eigenlijk moet ik vandaag weer met de pil beginnen maar ik weet dus niet wat ik nu moet doen?</p>
<p style="text-align: left;">Kan het zijn dat de waardes nog te laag zijn en ik wel zwanger ben?</p>
<p style="text-align: left;">Ik heb dit nog nooit gehad, als ik ergens op kan rekenen is het mijn menstruatie.</p>
<p style="text-align: left;">Mocht het wel zo zijn is de timing wat minder maar mijn man en ik hebben het er al over gehad en we willen het zeker houden dus het is welkom.</p>
<p style="text-align: left;">Wat is het frustrerend als je niet weet hoe of wat..</p>
<p style="text-align: left;">Ik durf nog nergens blij om te zijn want dadelijk is het niet zo en ben ik teleurgesteld.</p>
<p style="text-align: left;">Iemand die advies heeft?</p>
 
Hallo dames,
Ik ben opzoek naar een beetje hulp en advies.
Even kort mijn verhaal. Ik ben al een hele tijd aan de pil, in overleg met de dokter slik ik 3 strips achter elkaar en dan stop ik 1 week. Dit omdat de buikpijn bij mij te erg is om elke maand te laten komen. Ik ben ALTIJD op de 4e dag ongesteld, kan hier de klok op gelijk zetten en voel het ook altijd aankomen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ooit wel eens een pil vergeet tot mijn ergernis of diarree heb, vandaar ook mijn twijfels nu.
Op mijn eerste stopdag had ik met naar de wc gaan een klein beetje bloed met afvegen. Dit vond ik nogal raar want dit heb ik nooit. Erna ook niks meer gehad, het was weg.
Maar ik werd maar niet ongesteld, op dag 6 een test gedaan (kruidvat) hier kwam niks uit.
Op dag 8 (vandaag) nog niet ongesteld dus weer een test gedaan, weer negatief.
Eigenlijk moet ik vandaag weer met de pil beginnen maar ik weet dus niet wat ik nu moet doen?
Kan het zijn dat de waardes nog te laag zijn en ik wel zwanger ben?
Ik heb dit nog nooit gehad, als ik ergens op kan rekenen is het mijn menstruatie.
Mocht het wel zo zijn is de timing wat minder maar mijn man en ik hebben het er al over gehad en we willen het zeker houden dus het is welkom.
Wat is het frustrerend als je niet weet hoe of wat..
Ik durf nog nergens blij om te zijn want dadelijk is het niet zo en ben ik teleurgesteld.
Iemand die advies heeft?
 
Terug
Bovenaan