Te oud voor een tweede???

Zo bedoelde ik dit in ieder geval niet.
In mijn omgeving ben ik namelijk wel "oud"...
Mensen met mijn leeftijd hebben al kinderen die naar de middelbare school gaan.
En ik wil gewoon het beste voor eventueel mn 2e kind.
En ja, als ik daar veel negatieve reacties op zou krijgen, met argumenten dat dit inderdaad te oud zou zijn, zou ik ook zeker geen tweede willen, omdat ik mn kindje gewoon het beste wil geven!
 
Waren mensen in jouw omgeving dan weer niet wat jong toen ze kinderen kregen? Voor beiden valt iets te zeggen natuurlijk, maar met mijn stokoude 41 jaar ren ik nog met gemak mijn 7 jarige zoon eruit. Ik vond het juist heel fijn om wat ouder te zijn, mijn man en ik hadden een stabiele relatie, we hadden een huis die van alle gemakken voorzien was, veel van de wereld gezien en beiden een vaste baan. Ik zou niet weten wat mijn kinderen missen door mijn leeftijd. 
Het enige wat ik soms denk, ik zal ze minder lang mee kunnen maken dan wanneer ze 10 jaar eerder geboren waren. Die gedachte doet soms wel een beetje pijn. Ik mis ze nu al. 
 
Ik begrijp je gevoel. Ik ben nu zwanger en zal 33jr en 2mnd zijn als mijn eerste kindje geboren zal worden. Helaas duurde het bijna 3jr om zwanger te raken en daarvoor waren we er nog niet mentaal klaar voor (vriend woonde nog in US, we hadden geen huis). Ik zal ook 35/36 zijn mochten we voor een tweede kindje willen gaan. Grappig genoeg vind ik mijzelf ook oud! Ik ben de laatste van mijn vriendengroep dat een kindje krijgt, de rest heeft al kindjes rondlopen van 6jr en 4jr oud. Dat helpt niet echt mee denk ik.
Het is grappig dat ik mijzelf alweer bijna te oud vind, want mijn moeder was 34,5 toen ze mij kreeg en 37 toen ze mijn zusje kreeg. Ik heb een heerlijke jeugd gehad en nooit gemerkt dat mijn ouders "ouder waren". Vaak werden ze jonger geschat!
Mijn buurvrouw was 37jr toen ze vorig jaar haar tweede kindje kreeg. Heb nooit gedacht bij haar: dat is oud? Haar man is nu 40. Dus dan denk ik: wat zit ik te miepen? Leeftijd is maar een nummer, het is maar net hoe je jezelf voelt.
Nu pas merk ik dat mijn moeder ouder begint te worden, mijn schoonmoeder is 10jr jonger, dat verschil zie ik nu wel. Alhoewel mijn schoonmoeder al klaagt en zich soms gedraagt als iemand van 80 en mijn moeder ziet nog alle mogelijkheden en gaat er graag nog op uit. Mijn vader was 2jr jonger dan mijn moeder en is helaas alweer bijna 2jr overleden. Hij is 63jr geworden. Ook al krijg je jong(er) kinderen, dat wilt niet zeggen dat je ze oud ziet worden.
Mijn moeder wordt dit najaar 68, ik vind het vervelend dat ze pas zo oud voor het eerst oma wordt. Ik hoop dat ze nog lang fit blijft en mag genieten van het oma zijn. Ik denk dat het overlijden van mijn vader ook niet echt mee heeft geholpen met mijn zelfbeeld over leeftijd. 
Ik zou je niet laten tegenhouden door je leeftijd. 
 
 
 
Terug
Bovenaan