(te) oud?

Ik was 39 toen ik zwanger werd, 40 toen mijn dochter geboren werd 
ik ervaar het als fijn je bent wat ouder en staat stabieler in het leven ook al was het geen bewuste keuze ben ik er nu erg blij mee. 
Qua zwanger worden liep ik in het ziekenhuis dus daar kan ik geen tips in geven 
 
Nee hoor, tegenwoordig is dat sowieso toch allemaal niet meer zo’n ding? Ik zie bijna geen jonge moeders op het schoolplein staan als ik mijn zoontje van 5 haal. Allemaal dertigers en ook veertigers.
Ik was 33 bij de eerste, 36 bij de tweede en we dachten voor de derde: nu of nooit, aangezien ik toen bijna 39 was. 2 maanden later was het al raak, wel een hele vroege miskraam, maar meteen daarna was het weer raak en ben nu 15 weken zwanger. Ik ben waarschijnlijk net 40 als de derde komt.
Wel vond ik de echo’s iets spannender omdat de risico’s natuurlijk ook iets groter zijn, maar dat is persoonlijk.
Om de dag aan de gang rond de eisprong werkte voor ons heel goed!
Succes!
 
liefs Janet
 
Jolly, je bent zeker niet te oud!
Ik ben 38 jaar en 10 weken zwanger van de eerste. We hadden 5 pogingen nodig. Ik ging ervan uit dat het lang kon duren of zelfs niet, maar had ook het vertrouwen dat het wel ging lukken. 
De huisarts vond me zeker niet te oud, net als de verloskundige. Daarnaast denk ik zelf dat leefstijl nog meer zegt. Bij ons geen alcohol, gezond eten en geen stress. Ik heb een achtergrond in voeding, dus wist ook waar op te letten qua vitaminen en mineralen. Manlief deed gezellig mee, hij heeft immers ook een aandeel van 50% in de bevruchting (gehad).
Ik heb in februari een inwendige echo gehad ivm pijnklachten in onderbuik, daarop waren perfecte eierstokken te zien met voldoende eitjes. Dat was een geruststelling, ik voelde me vruchtbaar haha.
Ik wist precies wanneer mijn eisprong was, maar als dit bij jou niet het geval is dan kan ik je de ovulatietesten van Sensitest aanraden. Goedkoop en duidelijk, discreet te bestellen via Internet.
Go girl!
 
Ik ben 39 en heb een zoontje van 13 maanden en sinds april zijn we bezig voor een 2e. Zowel bij mijn 1e zwangerschap als nu doe ik acupunctuur. Bij mijn zoontje was ik na 3 behandelingen zwanger (had voor die zwangerschap een missed abortion gehad). Helaas gaat het nu minder snel.
Maar ook ik temperatuur iedere ochtend, gebruik de ovulatietesten van Sensitest, slik multivitamine met Foliumzuur en laat de wijn staan ;-(. Mijn acupuncturist adviseert ook om de week van de innesteling rustiger/niet te gaan sporten.
Ik denk dat er zeker wel voordelen zijn aan het ouder worden op oudere leeftijd. Over het algemeen ben je dan stabieler en heb je het financieel beter op orde. De zwangerschap neemt helaas wel meer risico’s met zich mee, maar ik heb bij de 1e een super zwangerschap (op de angst na dat het mis gaat) gehad en een makkelijke bevalling.
Veel succes iedereen! 
 
[quote quote=10106840]Blijkbaar ben ik dus niet te oud…. Ik kon niet wachten tot morgen en heb deze ochtend getest… positief… eindelijk!!![/quote]
Wauw, gefeliciteerd!!!!
 
[quote quote=10106839]Ik denk dat er zeker wel voordelen zijn aan het ouder worden op oudere leeftijd. Over het algemeen ben je dan stabieler en heb je het financieel beter op orde. De zwangerschap neemt helaas wel meer risico’s met zich mee, maar ik heb bij de 1e een super zwangerschap (op de angst na dat het mis gaat) gehad en een makkelijke bevalling. Veel succes iedereen![/quote]
Dat denk ik ook. Ik ben zoveel meer zelfverzekerd en stabieler dan 10 jaar geleden. Ik heb nu alle ruimte en aandacht, en ook onze situatie is heel stabiel. En ik heb jarenlang bij anderen kunnen kijken hoe ze het doen, veel van geleerd ;)
Mogelijk meer risico's op latere leeftijd, maar de relaxtheid van deze leeftijd voorkomt misschien ook weer complicaties?
 
 
Terug
Bovenaan