Te vroeg voor menstruatie, te hevig voor innesteling?

- Gebruiker 10107384: ja dat is wat ik ook dacht. Wanneer je een miskraam hebt dan is dat op je NOD, aldus je menstruatie. Een innesteling kan het dus nog niet zijn? 
Ik ben midjuli gestopt met de pil. Eerste cyclus 34 dagen. 2e 28/29 dus ga er vanuit dat mijn oude vetrouwde cyclus weer terug is. Wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn, maar bij onderstaande berekening zou dat wel logisch zijn.
Maar heb dus 10 okt (dag 14) een positieve ovulatie gehad, ong 2 weken er bij op zit ik ook op 28/29 dagen. Ik zit vandaag op dag 19 van mijn cyclus. En is het bloedverlies op de avond van dag 17 (13 okt) begonnen. 

Weet je echt 100% zeker dat je niet al een paar weken in verwachting was? Van de vorige ronde zeg maar? Ovulatie testjes kunnen ook reageren op HcG. Het is nu inderdaad echt nog te vroeg voor een innesteling, maar zo vroeg een menstruatie zou ook heel vreemd zijn. 

- Ninaapie: daar heb ik nog niet zo op die manier over na gedacht. Heb wel ong 2 weken geleden een test gedaan die negatief was. Dus ik denk het niet... Zomaar een test, omdat mijn gevoel zei dat ik dat moest doen haha. (Dat was met mijn vorige menstruatie, 2e dag geloof ik) dus ong 28 sept. Best wel gek misschien, om een test te doen terwijl je ongesteld bent geworden. Maar wanneer dat zou zijn, zou dit een mk kunnen zijn bedoel je? 

Ja, daar zat ik inderdaad aan te denken. Als het pril mis is gegaan, is het niet gek dat je testje negatief was. Misschien nog te weinig hcg aangemaakt. En wie weet heeft je lichaam dus even nodig gehad om het af te ronden zeg maar.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn hè, maar het is zo een gekke termijn om te bloeden voor je. Is het heftiger dan normaal en zitten er stolsels bij? 

En was die ongesteldheid van toen wel normaal zoals anders of een stuk milder? Innestelingsbloeding komt vaak rond die tijd namelijk. Even wat hersenspinsels hoor.

- Ninaapie: miss iets heftiger/vervelender dan een normale menstruatie, krampen lijken iets zeurdiger.. Af en toe wel wat steverige krampen + buikpijn/raar goevoel in buik (heb ik normaal niet echt bij menstruatie) misschien zijn dit de darmen. Al gaat het wel wat meer gepaard met misselijk en hoofdpijn (zo op en af). Weinig tot geen stolsels, wel wat slijmerig, maar dat is ook wel bij menstruatie.
Die ongesteldheid was wel iets milder kwa krampen. En bloedverlies ong het zelfe/ íets minder maar duurde wel 6 dagen, zoals mijn menstruatie.
Haha, bedankt voor het mee denken, dat vind ik fijn! Weet zelf ook echt even niet hoe die bloeding hier nu op dit momemt kan komen.

Je benoemt toch wel een aantal veelvoorkomende zwangerschapskwaaltjes. En het is ook wel typisch dat die vorige menstruatie ook net wat anders was. En deze bloeding dus wat vervelender/heftiger. Ik zou er niet van staan te kijken dat je toch in verwachting bent geweest en dat het misschien toch om een miskraam gaat. Het blijft gissen, maar alles zo onder elkaar zet je toch aan het denken.

Terug
Bovenaan