Tegen wil en dank toch teleurgesteld

kom op zeg, iedereen weet als je zo'n bericht plaats er minder leuke reacties op komen en terecht vind ik !!!. en het valt me op dat iedereen met een voorkeur het met elkaar eens is.

heej,

Ik denk dat als je je hierover al een beetje schuldig voelt en er wat aan wilt doen je al een eind op weg bent......je kan nu eenmaal niet plannen wat je krijgt en zowel jongens als meisjes zijn toch helemaal geweldig! Ga lekker shoppen voor de baby, dat hielp bij mij om aan het geslacht te wennen, al was het bij niet zo dat ik een voorkeur had, ik krijg een jongetje en iedereen die ik ken heeft een meisje dus ik was gewoon niet anders gewend!

In ieder geval veel sterkte en heel veel succes in de verdere zwangerschap!

Brechtje

quote: Leine reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-11-2005 15:26:39'));

Hoi,

Het is voor mij de eerste en omdat ik zelf uit een meidengezin kom ging ik er eigenlijk altijd van uit dat ik een meisje zou krijgen. Sinds een maand of 2 realiseer ik me dat het ook best eens een jongetje zou kunnen zijn! Wake-up call, haha :)

Het zou mijns inziens toch een beetje te gek zijn als je je moest schamen omdat je in je hart een voorkeur voelt, je liever geen kindje met een handicap wilt, of omdat je bijv. gemakkelijk zwanger raakt. Het is toch gewoon zoals het is. Ik vind de reactie van sommige mensen die hier zo boos en verontwaardigd op reageren een beetje buiten proporties.

Het valt me op dat zodra je zwanger bent alles rozegeur en maneschijn moet zijn. Twijfels hoort men liever niet en zowel dan niet te lang en negatieve gedachten zijn al helemaal uit den boze. Ik hoor mensen praten over een soort onvoorwaardelijke band die je bijna MOET voelen (liefst al tijdens je zwangerschap) en als hier ook maar enigzins negatief of twijfelachtig over gesproken wordt, lijkt het wel of mensen dit zien als een soort Heiligschennis. Kom op, zo zwart-wit is het toch niet. Er gebeuren zo veel dingen die het veel meer waard zijn om je heel boos, verdrietig en verontwaardigd over te maken.

Groetjes Leine (27wkn en 5 dgn zwanger)

Je leest als het goed is ook duidelijk uit mijn berichtje dat een enigzins een voorkeur hebben menselijk en normaal is. Zelfs ik zou dat kunnen hebben. Misschien heb ik dat ook wel als ik ooit zwanger mag raken van een tweede kind...
Maar nogmaals: het een TELEURSTELLING noemen, ik denk dat dat een verkeerde woordkeus is en dat je het dan naar mijn inziens te zwaar maakt. Ik vind ethisch gezien gewoon té zwaar.
Maar een voorkeur hebben is normaal. Daar kun je ook wel open over zijn, alleen moet je gewoon goed op je woorden letten vind ik en hoe je het brengt.
Ik heb ook gezegd dat ik niet probeer te oordelen, maar je merkt het wel, das moeilijk als je iets niet goed kunt begrijpen. En dat Leontine dus zo open en eerlijk is kan ik aan de ene kant ook wel waarderen. En het moet zeker ook moeilijk geweest zijn voor jou leontine dat je kinderwens ook zo laat in vervulling ging.
Dus: even goed vrienden, ik wens jou,leontine, dan ook een fijne zwangerschap, en je terleurstelling, daar kom je vast wel overheen!

hoi,
jeetje wat een reacties zeg!

nou je hebt was losgemaakt hier, ik wil nog wle even zeggen dat ik het niet eerlijk vindt dat er veel dames zjn die of moeilijk kinderen kregen of het nog niet gelukt is zo ontzettend kwetsend reageren, jeetje wat een felheid!
Ik ben zel fook erg vruchtbaar en heb dan wel geen voorkeur, ik denk dat het toch niet eerlijk is om een ander te veroordelen met in gedachten JOUW probleem. iemand anders kan er niets aan doen dat het bij jullie niet lukt en ik denk dat dat ook maar eens de wereld uit moet ik begrijp de teleurstelling zie het veel om me heen maar blijf erbij dat het niet iets is wat en ander kan helpen, dus alsjeblieft blijf aardig tegen elkaar en verwijt iemand niet zijn gevoelens die zijn er nou eenmaal en kunnen niet zo makkelijk uitgeschakeld worden, ze heeft duidelijk aangegeven zeker niet bang te zijn niet van haar kindje te gaan houden maar gewoon teleurgesteld is, en dat is toch zeker niet iets wat je iemand kunt verwijten nog even en we worden boos omdat iemand teleurgesteld is dat ie de lotto niet gewonnen heeft, alleen omdat wij dat ook niet hebben of niet mee doen, misschien een beetje vreemde vrgelijking maar lit er toch wel op

groetjes brenda

Hoi dames,

Ik heb ook een voorkeur en daar kan ik niks aandoen..ik zou ook liever hebben dat ik dat niet zou hebben maar helaas ik ben ook maar mens met bepaalde gevoelens en daar horen ook voorkeuren bij.

Vanaf het begin van mijn zwangerschap had ik het gevoel dat het een jongen zou worden..later wilde ik ook echt een jongen..iedereen om me heen denkt dat ik een jongentje zal krijgen..
En wat krijg je na verloop van tijd een voorkeur voor een jongen!!
Binnenkort heb ik een pret-echo en daar zal ik naar het geslacht vragen..ik wil namelijk niet dat er een soort van teleurstelling is bij de geboorte van mijn kindje.

Het is heel menselijk dat je zulke gevoelens hebt...

Groetjes van M

Het valt mij op dat het voornamelijk vrouwen zijn die zelf veel moeite hebben (gehad) om zwanger te worden, die andere vrouwen veroordelen als zij een voorkeur hebben voor een geslacht. Ik kan dit wel begrijpen, als je er zoveel moeite voor hebt moeten doen, ben je blij met elk kindje wat je gegeven wordt.
Aan de andere kant vind ik ook dat deze vrouwen niet het recht hebben om zo over anderen te oordelen. Als je zonodig moet oordelen doe dit dan over de meisjes van 14 of 15 die per ongeluk zwanger raken en abortus plegen.

Ik heb zelf wel een lichte voorkeur voor een jongen, maar ik zou absoluut niet teleurgesteld zijn met een meisje. Dit komt voornamelijk omdat het mij niet veel moeite heeft gekost om zwanger te raken en ik daardoor best wel vertrouwen heb in de mogelijkheid om nog een keer zwanger te raken. Maar dat wil niet zeggen dat het dan wel een jongen zou zijn. Het wil ook zeker niet zeggen dat ik minder van een dochter zou houden dan van een zoon. Ik ken bijvoorbeeld een stel met 3 meiden, die dolgraag een zoon hadden gekregen. Dit zat er helaas niet in. Toch houden ze zielsveel van hun dochters en hebben ze zich erbij neergelegd.

Het is absurd dat mensen anderen verbieden om bepaalde gevoelens te hebben. Want teleurstelling is nog altijd een gevoel!
Daar kun je nu eenmaal weinig aan doen, je voelt het of je voelt het niet.

Ik schrik behoorlijk van sommige reacties. Het lijkt wel of mensen die meer moeite moeten doen voor het krijgen van een kindje meer recht van spreken hebben. Kom  op zeg,  iedereen is blij dat ze  in verwachting zijn.  Dat je teleurgesteld bent  wil helemaal niet zeggen dat je niet blij  bent met het kindje  en een beroerde moeder wordt.  Ik heb zelf ook een miskraam gehad een half jaar geleden en ook al is dat een erg heftige gebeurtenis geweest, ik bleef een voorkeur houden. Misschien omdat ik uit een meidengezin kom en me niets anders kon voorstellen.

Gelukkig hoef ik niet "teleurgesteld" te zijn. Ik wilde graag een meisje en vanmorgen bleek bij de echo dat het dus ook een meisje is. Geweldig. Het vreemde is dat ik het eigenlijk helemaal vergeten was dat ik het wilde weten. Ze gingen natuurlijk eerst kijken of het allemaal in orde was. Toen ik kindje zag zwaaien en schoppen en het hartje zag kloppen kon het me ineens niets meer schelen wat het was. Toen ze vroeg of we ook het geslacht wilden weten schrok ik ineens wakker uit mijn roes (ik was vrolijk terug aan het zwaaien naar het scherm) .Ja graag zeiden we. Mijn intuitie klopte toch... ik heb een klein meisje in me. Toch was ik ervan overtuigd dat ik met een jongen net zo blij was geweest, alleen wat verbaasd denk ik. Het past niet bij me.

Laten we iedereen in zijn/haar waarde laten en je gevoel is nu eenmaal een gevoel. Die kun je niet wegdrukken of negeren. Je moet het even een plaatsje geven en dat begrijp ik.
Iedereen veel plezier gewenst met de zwangerschap. Mijn dag kan niet meer stuk!

Hehoi allemaal,
Ja, ik heb inderdaad behoorlijk wat losgemaakt, maar het gaat nu alleen nog maar over of je eigenlijk wel gevoelens mag hebben of niet. En aangezien ik ze van mezelf MOET hebben, ook al loop ik daarmee het risico om ook teleurgesteld te kunnen raken, is deze discussie voor mij ten einde.
Ik kan wel weer verzanden in de gevoelloosheid van anderen (dat vind ik namelijk als je de gevoelens van een ander niet kunt of wilt respecteren en in hun waarde laten), maar daar heb ik geen zin in. Ik ga nu liever lekker op de bank zitten, video aan, drinken erbij, af en toe een schopje voelen van mijn kindje en ontzettend blij zijn dat ik van mezelf tenminste WEL gevoel mag hebben.
Iedereen die mij en mijn gevoel in haar reactie heeft gerespecteerd en mij in mijn waarde gelaten heeft, bedankt. En daarvoor hoef je het niet te begrijpen, want respect en onbegrip kunnen heel goed hand in hand gaan.
Ik wens iedereen een hele goede zwangerschap toe. Veel geluk, plezier en genieten, maar ook heel veel sterkte met de grote ellende die zwangerschapskwaaltjes heet.
Greetz,
Leontine

Terug
Bovenaan