Terug naar op 'eigen' kracht bevallen

10 TOP tips voor normaal bevallen

• Neem de leiding, doe ‘het'
• Geduld, vertrouw en volg uw gevoel
• Zoek een veilige plek
• Neem geen plaats op bed
• Ingrepen moeten gerechtvaardigd zijn
• Zorg dat ze naar u luisteren en dat u meebeslist
• Spreek als eerste, neem en houdt de leiding
• Houdt een dagboek bij
• Vertrouw op uw intuïtie
• Wees een voorbeeld (rolmodel)

Volledige tekst met verantwoording 10 'TOP' tips voor vrouwen op HappyBirth/_whatsnew.msnw

Graag uw bijdrage, kijk uit naar reacties!

Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

bevallen wij tegenwoordig abnormaal dan?iedereen bevalt toch normaal,met wat hulp als het niet  gaat of mogelijk is?
beetje raar verhaal,sorry dat ik het zeg.

hahaha.... zoek een veilige plek.... houd een dagboek bij. Ik kan je een ding vertellen: tijdens het bevallen had ik echt, maar dan ook echt geen zin om in een dágboek te gaan schrijven!

enne niet op bed plaats nemen? Ik vond mijn bedje toch wel errug lekker hoor, én een hele veilige plek!

Dank voor de reacties.

Wel even verder kijken smart ladies ..... google Happy Birth of rcmnormalbirth.org.uk

Lieve groet,
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

Beste Tine,
Ik heb idd even gegoogeld en heb uw site gevonden. Misschien een idee om in ieder geval een andere achtergrond en kleur lettertype te nemen; voor mij was het onleesbaar.
Sil

Hoi Tine!

Was even benieuwd of je zelf ook kinderen hebt. Ik heb wel eens vaker wat van je gelezen. Dat verhaal over (te smalle) bekken. Je laat het allemaal zo makkelijk klinken vind ik. Je hebt het zelf (groten deels) niet in de hand. Daarom was ik zelf benieuwd naar je eigen bevallings verhaal. Misschien had je geluk, en verliep het soepel? Ik zelf ben 3 maanden geleden bevallen en vond het traumatisch. 2 dagen weeen. Mijn kind had een aangezichts ligging. Ik moest van de vl als een soort van hond op de grond gaan liggen, om hem te laten draaien. Bijna onmenselijk als je de ene wee naar de andere heb. Uiteindelijk heeft het niets geholpen en moest ik naar het ziekenhuis. Voor mij een opluchting. Ik vond hrt thuis erg primatief en onproffesioneel overkomen. In het ziekenhuis kwam ik aan t infuus en een prikje oor de ergst pijn. Uiteindelijk bleken mijn beken te nauw en is mijn kind na een zware vacuum geboren. Bij een volgende kindje kom ik onder begeleiding van een gyneaceloog. Daar ben ik erg blij mmee! Dat geemmer wil ik noooiiit meer!

Terug
Bovenaan