Hoi,,
Ik ben moeder van drie *vier kinderen, en ben drie x in het ziekenhuis bevallen.
1e keer beviel ik in het ziekenhuis omdat ik in de 7e maand met zwangerschapsvergiftiging werd geconfronteerd en moest worden ingeleid, met infuus toen ik 8,5 maand zwanger was.
2e keer beviel ik ook in het ziekenhuis omdat ik hier ook weer zwangerschapsvergfitiging bleek te hebben en mn vruchtwater ineens verdwenen was en mn vliezen gebroken waren terwijl ik daar niets van gemerkt had, en moest een week het ziekenhuis in, omdat de situatie uiteindelijk te gevaarlijk werd, ben ik weer ingeleid met 4 x een dosis gel, ben bevallen met 37,1 weken.
3e x weer in het ziekenhuis, omdat ik na de twee vorige zwangerschappen inmiddels chronische hypertensie had opgelopen en hier voor redelijk zware medicijnen slikte en deze aangepast moest worden om geen schade aan de baby toe te brengen, toen ik merkte dat ik zwanger was bleek ik in het ziekenhuis niet 9 maar 13,5 weken zwanger te zijn van een tweeling, alles was goed, alleen mijn bloeddruk, na een paar weken kreeg ik een nieuwe echo en toen bleek een van mijn kindjes te zijn overleden een paar dagen daarvoor, hierdoor stond ik onder strenge controle om te zorgen dat het met het andere kindje wel goed ging, uiteindelijk ben ik weer ingeleid omdat mijn bloeddruk weer bleef stijgen en de baby minder ging bewegen, en ik weer pre eclamspie had ofterwijl zwangerschaps vergifting en vreselijke oedeem, uiteindelijk heb ik een derde gezonde telg op de wereld mogen zetten.
dus drie x in het ziekenhuis, allemaal op medische indicatie, en ik moet je zeggen dat ik het niet als onprettig heb ervaren, de tv stond aan terwijl ik aan de pompen en infusen lag, constant controle, en geen gestreste situaties want vanwege die bloeddruk is dat nou juist wat je niet nodig heb, als ik ooit van een vijfde kindje zwanger zou raken, denk het niet hoor, maar ja je weet nooit, dan ga ik zeker op eigen verzoek in het ziekenhuis bevallen, en onder controle dit zou toch wel moeten want bij een volgende zwangerschap komt er weer een medische indicatie, dit geld voor een ieder die complicaties, of een kindje heeft verloren tijdens voorgaande zwangerschappen, zo een heel verhaal.hopelijk kun je erwat mee.
gr bianca