Thuis bevallen of in het ziekenhuis?

hoi Manon
1. (als je al een kind hebt) Waar ben je bevallen?
dit wordt de 1e
2. Wilde je daar bevallen? Of moest je door bijvoorbeeld complicaties naar het ziekenhuis?
nvt
3. Stel: je bent zwanger. Waar zou je nu willen bevallen? Thuis of in het ziekenhuis?
ik wil  graag in het ziekenhuis bevallen

groetjes suzan

hoi manon,

ik heb 1 kindje.
ik wilde heel graag thuis bevallen maar aan het einde van mijn zwnagerschap kreeg ik complicaties en moest ik in het ziekenhuis bevallen.

succes met je school opdracht.

Hoi,

Ik hen een kindje, een zoontje. Ik ben in het zh bevallen omdat mijn zoontje in het vruchtwater gepoept had. Ik was graag thuis gebleven maar nu zou ik niet meer thuis willen bevallen. Mij zoontje had een moeilijke start en ze hadden alles bij de hand en de artsen waren in de buurt. Het is gelukkig allemaal goedgekomen!

succes

Groetjes

Hoi Manon,

Ik ben nu zwanger van de derde en wil graag thuis bevallen.

Ik ben van nr 1 in het ziekenhuis bevallen (dat moest omdat hij meer dan 2 weken te laat was, ben overigens niet ingeleid). Toen ik  naar het ziekenhuis moest, vond ik dat niet leuk, maar ik heb er uiteindelijk goeie herinneringen aan. Hij is midden in de nacht van zaterdag op zondag geboren en het ziekenhuis leek wel uitgestorven. Heerlijk rustig. De volgende ochtend mochten we meteen naar huis.

De geboorte van nr 2 was thuis. Heerlijk relaxed en na het douchen meteen weer in mijn eigen bed. Kon ook veel beter de weeen opvangen doordat ik lekker mijn eigen ding kon doen (beetje rondlopen, in bad zitten, onder de douche). In het ziekenhuis moest ik voornamelijk  op een bed liggen aan een monitor omdat ze de hartslag van de baby en de weeenactiviteit  continu in de gaten wilden houden.

Hoop dus dit keer ook gewoon thuis te kunnen blijven.

Groeten,

Sandra

Hoi Manon,

Ik heb twee kindjes. Van mijn oudste ben ik thuis bevallen en dat verliep vlot en zonder complicaties. Ik deed er maar 5 uur over.
Bij mijn tweede had ik al complicaties tijdens de zwangerschap en moet ik in het ziekenuis bevallen. Dat duurde beduidend langer!!!! Deed er ruim 10 uur over!

Wanneer ik ooit nog een kindje mag krijgen, dan zou ik het liefst thuis bevallen. Ik ben thuis veel ontspannender en kan doen wat ik wil. Lopen, douchen, badderen, zonder dat ik mensen ' lastig' hoef te vallen.
In het ziekenhuis moet je alles maar vragen en wachten en liggen voor het hartflilmpje en maar wachten in een witte steriele kamer met een vreselijke grote klok erin.......Ik was erg gespannen dus en wilde dat het maar snel kwam en dat heeft de bevalling wat mij betreft een beetje uitgesteld....

Hoop je hiermee geholpen te hebben!

Groetjes Hanneke

Hoi,,

Ik ben moeder van drie *vier kinderen, en ben drie x in het ziekenhuis bevallen.

1e keer beviel ik in het ziekenhuis omdat ik in de 7e maand met zwangerschapsvergiftiging werd geconfronteerd en moest worden ingeleid, met infuus toen ik 8,5 maand zwanger was.

2e keer beviel ik ook in het ziekenhuis omdat ik hier ook weer zwangerschapsvergfitiging bleek te hebben en mn vruchtwater ineens verdwenen was en mn vliezen gebroken waren terwijl ik daar niets van gemerkt had, en moest een week het ziekenhuis in, omdat de situatie uiteindelijk te gevaarlijk werd, ben ik weer ingeleid met 4 x een dosis gel, ben bevallen met 37,1 weken.

3e x weer in het ziekenhuis, omdat ik na de twee vorige zwangerschappen inmiddels chronische hypertensie had opgelopen en hier voor redelijk zware medicijnen slikte en deze aangepast moest worden om geen schade aan de baby toe te brengen, toen ik merkte dat ik zwanger was bleek ik in het ziekenhuis niet 9 maar 13,5 weken zwanger te zijn van een tweeling, alles was goed, alleen mijn bloeddruk, na een paar weken kreeg ik een nieuwe echo en toen bleek een van mijn kindjes te zijn overleden een paar dagen daarvoor, hierdoor stond ik onder strenge controle om te zorgen dat het met het andere kindje wel goed ging, uiteindelijk ben ik weer ingeleid omdat mijn bloeddruk weer bleef stijgen en de baby minder ging bewegen, en ik weer pre eclamspie had ofterwijl zwangerschaps vergifting en vreselijke oedeem, uiteindelijk heb ik een derde gezonde telg op de wereld mogen zetten.

dus drie x in het ziekenhuis, allemaal op medische indicatie, en ik moet je zeggen dat ik het niet als onprettig heb ervaren, de tv stond aan terwijl ik aan de pompen en infusen lag, constant controle, en geen gestreste situaties want vanwege die bloeddruk is dat nou juist wat je niet nodig heb, als ik ooit van een vijfde kindje zwanger zou raken, denk het niet hoor, maar ja je weet nooit, dan ga ik zeker op eigen verzoek in het ziekenhuis bevallen, en onder controle dit zou toch wel moeten want bij een volgende zwangerschap komt er weer een medische indicatie, dit geld voor een ieder die complicaties, of een kindje heeft verloren tijdens voorgaande zwangerschappen, zo een heel verhaal.hopelijk kun je erwat mee.

gr bianca

Hoi Manon,

Ik heb 1 zoontje van 15 maanden.
Ik wilde graag thuis bevallen. Na ruim 41 weken braken de vliezen maar er kwamen geen weeën. De volgende dag werd ik daarom in het ziekenhuis ingeleid. Dit vond ik echt helemaal niet leuk maar het was niet anders. Na anderhalve dag weeën opvangen (versterkt nog wel) wilde de ontsluiting maar niet vorden en werd besloten een keizersnede uit te voeren. We kregen een grote jongen die er nooit door had gekund (ik ben maar een smal vrouwtje).
Mocht ik ooit weer zwanger worden dan moet ik in het ziekenhuis bevallen (is altijd zo als je keizersnede gehad hebt).

groetjes Ida

Hoi Manon,

Ik ben moeder van twee kinderen. Bij de eerste wilde ik heel graag thuis bevallen omdat ik dacht dat ik daar beter zou kunnen ontspannen. Na 12 uur weeen en nauwelijks ontsluiting  werden mijn vliezen gebroken en bleek dat mijn dochter in het vruchtwater had gepoept. Onverbiddelijk wordt het dan het ziekenhuis. Ik zag er toen heel erg tegenop maar het is me allezins meegevallen. Uiteindelijk was het goed want mijn weeen waren niet sterk genoeg en kreeg ik bijstimulering en wat pijnstilling. Pas toen kon ik me goed ontspannen en werd na 24 uur onze dochter geboren.

De ervaring was zo goed dat ik dacht, ik ga met de 2e ook in het ziekenhuis bevallen. Tja, toen ging het zo snel, met een paar uur weeen kwam de verloskundige voor de 1e keer en toen bleek ik al 4-5cm ontsluiting te hebben. Ze zei dat als ik naar het ziekenhuis wilde dat ik dan nu moest gaan. Ik lag heerlijk op mijn eigen bed, de oppas voor onze dochter was er nog niet (omdat ik dacht dat het net als de eerste keer eindeloos ging duren) en zag vreselijk op tegen de reis naar het ziekenhuis (ik was bang dat mijn weeen zouden stoppen). Dus ik heb besloten om thuis te blijven en ook dat was een hele fijne ervaring. Zo intiem en ontspannen!

Per saldo ben ik dus tot twee keer aan toe op een andere plek bevallen dan ik vooraf wilde maar daarop terugkijkend is dat de plek waar ik op dat ogenblik moest zijn. De eerste keer het ziekenhuis, de tweede keer gewoon lekker ontspannen thuis. Met een eventuele  derde wil ik weer thuis, dus wie weet eindigt het wel in het ziekenhuis!

Succes met jouw opdracht!

Terug
Bovenaan