Thuis bevallen of in het ziekenhuis?

Hoi Manon,

van de eerste ben ik thuis bevallen. Ik wilde dit heel graag, maar heb er nog wel een paar  lange gesprekken over gevoerd met m'n partner. (Zijn vader is anesthesist en die heeft daardoor veel gevallen mee gemaakt waarbij vrouwen pas het ziekenhuis binnenkomen als het mis gaat / dreigt te gaan.) Uiteindelijk hebben we, ook na een gesprek met de verloskundige, ervoor gekozen om wel te zien hoe het zou lopen. En ik heb beloofd dat ik zodra ik het gevoel zou hebben dat er iets niet klopte of de verlosdundige dit aan zou geven ik naar het ziekenhuis zou gaan.
(Na de bevalling moest ik trouwens toch naar het ziekenhuis om gehecht te worden. Omdat het ondertussen 1 uur 's nachts was zijn we daar een nachtje in de kraamsuite gebleven. Op dat moment kon het me echter niets meer schelen; ik had een gezonde zoon!)
Ik ben nu 30 weken zwanger van de tweede. Ook deze keer wil ik graag weer thuis bevallen. M'n partner staat er helemaal achter. En als ik naar het ziekenhuis moet, dan moet dat en zal ik zonder morren in de auto stappen.

Veel succes nog met je opdracht.

Groetjes,
Margrethe

Terug
Bovenaan