Thuis bevallen of in het ziekenhuis?

Hallo Manon!

Ik ben bevallen in het ziekenhuis, maar wilde graag thuis bevallen. Ons dochtertje had echter in het vruchtwater gepoept, dus moesten we naar het ziekenhuis. Na een dag aan de wee-opwekkers is het uiteindelijk een keizersnee geworden, omdat de ontsluiting bleef hangen (ze was te groot).
Bij de volgende moet ik weer in het ziekenhuis bevallen en is er grote kans op een 2e keizersnee.
Succes!
Groetjes,

NathalieMS , trotse mama van Maaike (5 maanden en 1 week)

Hoi Manon,
ik ben in het ziekenhuis bevallen, met behulp van een geplande keizersnee. Ons zoontje lag dwars, van links naar rechts ipv van boven naar beneden, en kon er niet op de natuurlijk manier uit. Ik had heel graag thuis willen bevallen en heb het ook echt even moeilijk gehad toen bleek dat ik niet thuis kon bevallen en ook nooit meer thuis mag bevallen. Dat mag na een keizersnee niet meer. Jammer, maar gezondheid en veiligheid voor mij en een evt volgend kindje staan bovenaan.
Gelukkig hebben wij een ziekenhuis in de buurt dat kraamsuites heeft: je bevalt "gewoon" op je eigen kamer, hoeft niet naar verloskamer. De kamer wordt, als de bevalling flink vordert, omgebouwd en achter kastdeuren en rolluiken komt allerlei apparatuur. Ook wordt je bed verbouwd tot een verlosbed. Je hebt je eigen douche en toilet, je   partner mag blijven slapen(!!), Ook mag na je bevalling je kindje op je eigen kamer blijven, je mag zelf het bezoek regelen, hebt een koelkast, tv met dvd-speler, radio/cd-speler tot je beschikking. Wat dat betreft komt het nog aardig dicht in de buurt van thuis.
Veel succes met de opdracht en het je school verder!
Wil je iets in deze richting gaan doen als je geslaagd bent volgend jaar?
Groetjes mira, sinds 14mnd mama van Jaap

Hoi Manon,

Ik had al eerder gereageerd. Inmiddels(op 10 maart)  ben ik bevallen van onze 2e dochter, ze hadden het goed gezien op de echo!!!
Ik ben dit keer thuis bevallen en dat vond ik heerlijk. Alles is helemaal goed gegaan. Geen complicaties dus mocht het thuis.

quote: mamamira reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-03-2008 16:39:14'));

Hoi Manon,
ik ben in het ziekenhuis bevallen, met behulp van een geplande keizersnee. Ons zoontje lag dwars, van links naar rechts ipv van boven naar beneden, en kon er niet op de natuurlijk manier uit. Ik had heel graag thuis willen bevallen en heb het ook echt even moeilijk gehad toen bleek dat ik niet thuis kon bevallen en ook nooit meer thuis mag bevallen. Dat mag na een keizersnee niet meer. Jammer, maar gezondheid en veiligheid voor mij en een evt volgend kindje staan bovenaan.
Gelukkig hebben wij een ziekenhuis in de buurt dat kraamsuites heeft: je bevalt "gewoon" op je eigen kamer, hoeft niet naar verloskamer. De kamer wordt, als de bevalling flink vordert, omgebouwd en achter kastdeuren en rolluiken komt allerlei apparatuur. Ook wordt je bed verbouwd tot een verlosbed. Je hebt je eigen douche en toilet, je   partner mag blijven slapen(!!), Ook mag na je bevalling je kindje op je eigen kamer blijven, je mag zelf het bezoek regelen, hebt een koelkast, tv met dvd-speler, radio/cd-speler tot je beschikking. Wat dat betreft komt het nog aardig dicht in de buurt van thuis.
Veel succes met de opdracht en het je school verder!
Wil je iets in deze richting gaan doen als je geslaagd bent volgend jaar?
Groetjes mira, sinds 14mnd mama van Jaap

Ik weet nog niet zo goed wat ik wil doen na m'n vwo-diploma. Waarschijnlijk ga ik wel de biologiekant op, maar ik denk niet dat ik verloskundige wil worden, aangezien ik niet zo goed tegen bloed kan dat ik een bevalling kan leiden. Maar ik vind het allemaal wel interessant. En hardstikke bedank voor je reactie!

En in het algemeen: hardstikke bedankt voor jullie reacties!!! En voor de vrouwen die dit lezen en denken dat ze niet meer hoeven te reageren: doe maar wel! Heel graag zelfs, want ik hoef mijn PO pas over drie weken in te leveren en hoe meer reacties, hoe leuker!!!

Hoi manon,

Ik moest met de 1e bevalling naar het ziekenhuis, liep al 2 dagen met gebroken vliezen maar er gebeurde niks, dus ingeleid in het ziekenhuis...

Ben nu zwanger van de 2e en mijn gevoel zegt, bevallen in het ziekenhuis, maar dat is meer omdat ik bij de 1e bevalling een hoop hulp heb gehad wat thuis niet kan.. (ruggeprik, knip, vacuumpomp etc)

hoi,

Ik wilde graag thuis bevallen maar vanwege een hoge bloeddruk moest ik toch in het ziekenhuis bevallen.
Tijdens de inleiding is mijn placenta gedeeltelijk gescheurd, een spoedkeizersnede gehad.
Een gelukskindje laten ze weten.
De volgende zwangerschap mag ik niet thuis bevallen, maar sta ik onder controle van de gynacoloog.

Gr karin

hoi manon,

ik ben 7 weken geleden bevallen van een zoontje.
de bevalling is thuis begonnen, maar uiteindelijk geeindigd in het ziekenhuis.
ik had vanaf de eerste weeen al geen tussenposen meer(weeenstorm).
ik heb nog in bad gezeten, maar kon de rugweeen niet opvangen.
ik had toen pas 2 cm ontsluiting.
uiteindelijk in de auto naar het ziekenhuis.
een uur later in het ziekenhuis had ik volledige ontsluiting.
in totaal heeft de bevalling maar 4 uur geduurd.

ik had van tevoren bedacht dat ik thuis wilde bevallen.
ik vind het uiteindelijk niet uitmaken waar je bevalt.
het enige wat je wil is je kindje geboren laten worden.

ik ben s nachts bevallen en dan is er in het ziekenhuis ook geen gyneacoloog aanwezig.
de mogelijkheid voor pijnbestrijding is er dan dus ook niet.
uiteindelijk is er wel een gyneacoloog opgeroepen, maar dat duurt allemaal best wel lang.
qua veiligheid vond ik het dus geen meerwaarde hebben.
succes met alles.

groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan