Thuis of in ziekenhuis bevallen

Hej,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Datb inderdaad een lastige keuze je blijft voors en tegens houden.
Ik weet niet waar je ergens woont, en of het hier in de omgeving misschien een luxe is.
Maar hier in Tilburg hebben we een kraamhotel dit zijn beval kamers maar dan met een huiselijk sfeertje. Het voordeel van dit kraamhotel is dat je 1 schuifdeur door moet en je meteen in het ziekenhuis staat in dien nodig.
Dit is een fijne optie als je bijvoorbeeld in bad wilt bevallen dat hebben ze daar ook dan hoef je het thuis niet op te zetten.. 
Ik zou er niet te veel mee bezig zijn nog en lekker genieten van het mooie nieuws dat je zwanger bent. 
Het kan zomaar veranderen en dat je in het ziekenhuis moet bevalling. Ik heb met 33 weken te horen gekregen dat ik een verplichte keizersnede moet. Had graag thuis bevallen maar heb me er niet al te veel aan vast gehouden en maar goed ook vind het nu al lastig genoeg te accepteren dat het thuis en zelf bevallen niet kan helaas.
Ook kan het inderdaad tijdens de bevalling blijken dat je naar het ziekenhuis moet. Daar gaat heel je bevalplan ..

Succes en geniet ervan!

De beste plek is de plek waar jij je het fijnst voelt en het meest ontspannen bent. 
Zelf ben ik 2x thuis bevallen en vond dat heel fijn! Alles is goed gegaan, had zelf de regie. Bij se 1e moest de placenta er wel uitgeduwd worden omdat ik veel bloed verloor en daarom bij nr 2 gelijk een spuit gekregen om de placenta los te krijgen. Dit ging dus prima. En ik kijk terug op 2 hele goede bevallingen. 

Moeilijke keus hè. Gelukkig heb je nog ruim tijd om erover na te denken. De enige goede keus is de plek waar jij je het meest op je gemak voelt. Bedenk daarbij dat je zelfs tijdens je bevalling nog van gedachte mag veranderen, toch thuis blijven omdat het lekker vlot loopt of toch naar het ziekenhuis omdat je pijnstilling wilt bijvoorbeeld. 

Succes met je keuze en goede zwangerschap!

Gefeliciteerd!
Bij de 1e woonde we officieel te ver van t ziekenhuis dus zou het standaard dat worden.(ambu staat in onze wijk en moet ook vanuit hier komen om de wijken waar t wel mag in nood te bedienen) Maar eigenlijk uit het niéts volledige ontsluiting, dus dan maar,thuis. Uiteindelujk toch met dr ambu naar t ziekenhuis omdat de weeen geheel wegvielen. Nr. 2 regels minder strikt want ja die ambu staat hier in de wijk, dus ging het protocol toch verandert worden. Meneer had haast en was er binnen 2 uur net voordat de verloskundige er was. 
Conclusie van dit verhaal. Zelfs als ik beide,keren zelf voor het ziekenhuis gekozen had, was dat niet normaal,gelukt. Je kan heel,veel willen en bedenken. Maar,zo loopt t lang niet altijd. Doe wat goed voelt! Je kan (meestal) ook dan nog beslissen wat je wilt. Gelijk thuis zijn is wel fijn. Ipv dat je dan met baby op,pad moet. En in t ziekenhuis is t wel echt meer lopende band werk. Hup,nu,douchen, want dan kan je weg(od,in ons geval andere kamer omdat de baby in vruchtwater had gepoept en er dus een observatie was)

Ik ben de eerste keer thuis bevallen. Het was een heerlijke bevalling,  geen complicaties. Heerlijk relaxed met alleen de verloskundige en mijn man erbij. Heerlijk onder mn eigen douche en in mijn eigen bed.
Niet halsoverkop naar het ziekenhuis, daar had ik echt niet aan moeten denken. Mijn dochter was groot (4370 gram) maar is geboren zonder knip ofzo uitscheuren, de verloskundige nam echt de tijd en keek naar mijn lichaam. Ik heb het als zeeeeer positief ervaren. Ook zo fijn om daarna gewoon thuis in bed te kunnen blijven liggen ipv je baby in de maxi cosi en jij uit je kraambed in de auto terug naar huis. Wij hebben uren in bed gelegen met onze dochter, echt urenlang op een roze wolk en er was niemand,  alleen de kraamverzorgster kwam soms om het hoekje kijken. Zo relaxed!!!!
Mijn tweede bevalling werd een geplande keizersnede ivm stuitligging dus dat werd een heel ander verhaal. Ook goede herinneringen aan hoor, maar ik zou 1000x liever thuis bevallen als ik die verloskamers in het ziekenhuis zag. Thuis had het zoiets intiems, wat ik in het ziekenhuis echt mistte.
Maarja je weet natuurlijk nooit van tevoren hoe een bevalling gaat. Als je bang bent, moet je gewoon voor het ziekenhuis kiezen. Je hebt nog even de tijd hè, je bent nog maar pril zwanger. Denk er nog Maar gewoon een poosje over na. 
Maar ik vond het in ieder geval een prachtige ervaring thuis en ik weet zeker dat de verloskundige thuis veel meer tijd nam en beter naar mijn lichaam keek. In het ziekenhuis had ik allang een knip gehad (en daar was ik dan juist weer doodsbang voor) 
Als ik ooit een 3e keer een kindje mag krijgen moet dat in het ziekenhuis vanwege de keizersnede en dat vind ik toch wel heel jammer. Ik ben heeeeel blij dat ik het 1x thuis heb mogen meemaken!

Ik ben de eerste keer thuis bevallen. Het was een heerlijke bevalling,  geen complicaties. Heerlijk relaxed met alleen de verloskundige en mijn man erbij. Heerlijk onder mn eigen douche en in mijn eigen bed.
Niet halsoverkop naar het ziekenhuis, daar had ik echt niet aan moeten denken. Mijn dochter was groot (4370 gram) maar is geboren zonder knip ofzo uitscheuren, de verloskundige nam echt de tijd en keek naar mijn lichaam. Ik heb het als zeeeeer positief ervaren. Ook zo fijn om daarna gewoon thuis in bed te kunnen blijven liggen ipv je baby in de maxi cosi en jij uit je kraambed in de auto terug naar huis. Wij hebben uren in bed gelegen met onze dochter, echt urenlang op een roze wolk en er was niemand,  alleen de kraamverzorgster kwam soms om het hoekje kijken. Zo relaxed!!!!
Mijn tweede bevalling werd een geplande keizersnede ivm stuitligging dus dat werd een heel ander verhaal. Ook goede herinneringen aan hoor, maar ik zou 1000x liever thuis bevallen als ik die verloskamers in het ziekenhuis zag. Thuis had het zoiets intiems, wat ik in het ziekenhuis echt mistte.
Maarja je weet natuurlijk nooit van tevoren hoe een bevalling gaat. Als je bang bent, moet je gewoon voor het ziekenhuis kiezen. Je hebt nog even de tijd hè, je bent nog maar pril zwanger. Denk er nog Maar gewoon een poosje over na. 
Maar ik vond het in ieder geval een prachtige ervaring thuis en ik weet zeker dat de verloskundige thuis veel meer tijd nam en beter naar mijn lichaam keek. In het ziekenhuis had ik allang een knip gehad (en daar was ik dan juist weer doodsbang voor) 
Als ik ooit een 3e keer een kindje mag krijgen moet dat in het ziekenhuis vanwege de keizersnede en dat vind ik toch wel heel jammer. Ik ben heeeeel blij dat ik het 1x thuis heb mogen meemaken!

Doe waar jij/jullie je het fijnst bij voelen! Ik ben drie keer thuis bevallen. Alledrie ongecompliceerde zwangerschappen en bevallingen. Zo kan het dus ook! Laat je niet gek/bang maken door de verhalen van anderen. Als thuis bevallen niet veilig zou zijn, zou t echt niet mogen.

Ik heb nooit getwijfeld. Ik vind een bevalling iets waarbij zo veel mis kan gaan bij moeder en kind dat het bij uitstek iets is dat ik in een ziekenhuis wilde doen. Maar goed ook want het werd een spoedkeizersnede. Hij was zo groot (plus groot hoofd) dat hij er nooit via de natuurlijke weg uit had gekund. 

Terug
Bovenaan