Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je niet te stellig bent in de keus die je uiteindelijk maakt. Stel dat je ervoor kiest om thuis te bevallen en een heel duidelijk plaatje voor ogen hebt, is het een teleurstelling (en stressvol) als het straks toch anders gaat. En andersom ook, als jij graag in het ziekenhuis wilt bevallen maar het gaat allemaal te snel waardoor je thuis 'moet' bevallen, zal dat ook opeens stressvol zijn. Ik ben de eerste keer in het ziekenhuis bevallen (moest vanwege tweelingzwangerschap) en wat ik toen vaak las, dat het ziekenhuis onpersoonlijk en met kille kamers was, heb ik totaal geen last van gehad. Ik was zo bezig met m'n weeën dat het interieur en de 'kille' kamer me totaal niet opgevallen zijn haha. Uiteindelijk moest ik een spoedkeizersnede, onwijs balen natuurlijk, maar ook daarbij was mijn instelling 'helaas maar als het nodig is, so be it' dus ook dat heb ik niet als teleurstellend ervaren. Blijf gewoon open minded en probeer niet teveel vast te houden aan jouw ideaal-plaatje, dan maakt het denk ik uiteindelijk niet zoveel uit waar je bevalt.