Thuis versus ziekenhuis bevalling?

Ik zie maar één reactie over thuisbevallen en de rest gaat over ziekenhuisbevallingen (even ongeacht of dit een keuze was of niet, hoor :) ) en dat is jammer!
Daarom wilde ik even vertellen over mijn tuisbevalling, ook in bad net als bij Gebruiker10066454. 
Ik ben voortijdig ook naar info avonden geweest en met name in het ziekenhuis dacht ik, toen ik tussen alle mama's met complicaties: wat doe ik hier met mijn gezonde lijf? Als je verder niets mankesrt en gewoon fit en gezond bent kun je prima thuis bevallen. Nu woonden wij ook op 10 min van het ziekenhuis dus dit kun je meenemen in je overweging. 
Het beeld thuisbevallen heeft iets ouderwets en geitenwollensokkeeigs, maar niets is minder waar en het is een absolute kik om het lekker zelf te doen in je eigen omgevinh.
Nee er is geem pijnbestrijding, dus het ligt eraan hoeveel angst je hebt of hoe hoog je pijngrens is. Ik vertrouwde erop dat mijn lichaam het aan kon en dit was ook zo.
Mochten er complicaties optreden moet je inderdaad naar het ziekenhuis maar dit hoeft dus niet zo te zijn. Bij mij werden de vliezen doorgeprikt en was het de vraag of erin gepoept was (de bevalling duurdd vrij lang), maar het was helder dus mocht ik doorgaan. Ik heb er 32 uur over gedaab, maar het was enorm ontspannen (zover mogelijk haha) en stressloos. Zeker aan te raden!

Ik heb te veel gezien in mijn werk als operatieassistent, dus ik wilde absoluut NIET thuis bevallen. Vanwege een medische indicatie mocht dat ook niet. Uiteindelijk maar goed ook, want de tweede van de tweeling kon niet geboren worden, omdat de placenta van zijn broer voor de uitgang lag. Daarbij 2,5 liter bloedverlies, dus met spoed bij de OK.
Ik kan me voorstellen dat thuis bevallen heel fijn is. Persoonlijk zou ik dan kijken wat de reistijd is naar het zkh voor het geval er spoed is. Woon je op de bovenste etage in een flat? Dan nog eens goed nadenken. Dan kan het zijn dat je in geval van nood uit je huis getakeld wordt. 
Luister naar je gevoel. Praat met je vk en ga eens naar een informatieavond van het zkh. Heb je er geen fijn gevoel bij, dan weet je genoeg en kun je proberen thuis te bevallen.
Succes!

Ik ben afgelopen december thuis bevallen. Ik vond het super fijn! Ik kan normaal helemaal niet zo goed tegen pijn, maar op 1 of andere manier hield ik dit goed vol. De bevalling heeft ook maar 10 uurtjes geduurd. Een volgende keer zal ik in het ziekenhuis moeten bevallen vanwege veel bloedverlies (1100 ml). Hier baal ik enorm van en zie er nu al tegenop. Ik was thuis heerlijk ontspannen doordat ik lekker in Mn eigen omgeving was en kon doen wat ik wilde. 

Hier ook een ziekenhuisbevalling. Bewust voor gekozen en achteraf goed ook. Baby bleek geen vruchtwater meer te hebben en hartslag zakte bij elke wee dramatisch. We werden hierdoor aan de monitor goed in de gaten gehouden. 
Mijn drie schoonzusjes wilden allemaal thuis bevallen en zijn stuk voor stuk halverwege naar het ziekenhuis gebracht. 
Het lijkt me inderdaad ontzettend fijn om thuis te bevallen als alles goed gaat. Maar die garantie heb je niet en een bevalling blijft toch vol risicos. Die neem ik liever niet.

Ook thuis bevallen en zou echt niet meer anders willen. Er is niets medisch geweest aan mijn  bevalling, gewoon heerlijk relax in eigen douche en bed,  hierdoor is het ook erg snel en ontspannen gegaan allemaal! De verloskundige hebben de meeste dingen voor nood gewoon bij de hand, en anders is er zo een ambulance gebeld! Ik heb er vertrouwen in dat ze je niet thuis laten bevallen als ze denken dat het niet veilig is. Ik ben nu 40 weken zwanger en ga zeker weer thuis bevallen als het lukt! Voor mij zijn de nadelen aan een zh bevalling het feit dat het altijd wat medisch heeft, je niet in je eigen omgeving bent en zoals mij  verloskundige aangeeft breng je je baby ter wereld in de ziekenhuis vol bacteriën en is de kans op infecties groter.  Oh en met de troep valt het mee hoor, alles was netjes opgeruimd toen ik uit de douche kwam! Succes met je keuze. 

Ook thuis bevallen en zou echt niet meer anders willen. Er is niets medisch geweest aan mijn  bevalling, gewoon heerlijk relax in eigen douche en bed,  hierdoor is het ook erg snel en ontspannen gegaan allemaal! De verloskundige hebben de meeste dingen voor nood gewoon bij de hand, en anders is er zo een ambulance gebeld! Ik heb er vertrouwen in dat ze je niet thuis laten bevallen als ze denken dat het niet veilig is. Ik ben nu 40 weken zwanger en ga zeker weer thuis bevallen als het lukt! Voor mij zijn de nadelen aan een zh bevalling het feit dat het altijd wat medisch heeft, je niet in je eigen omgeving bent en zoals mij  verloskundige aangeeft breng je je baby ter wereld in de ziekenhuis vol bacteriën en is de kans op infecties groter.  Oh en met de troep valt het mee hoor, alles was netjes opgeruimd toen ik uit de douche kwam! Succes met je keuze. 

Het liefst zou ik thuisbevallen dat heeft ook echt mijn voorkeur nummer 1, dat knusse en in eigen omgeving vind ik erg mooi en lijkt mij erg fijn

Mocht het toch echt medisch moeten worden zou ik er enorm van balen maar in je achterhoofd weet je dan dat het beter is voor jou en de kleine.

Ik ben ook thuis bevallen, dat wilde we allebei graag. 
De bevalling ging snel en soepel en kijk er nog altijd goed op terug. Het was hoe gek dat ook klinkt eigenlijk heel relaxed (natuurlijk naar omstandigheden). Zou t als er nog 1 komt ook graag weer thuis doen. 
Kleinigheidje, na de bevalling nog wel door gemoeten naar t zh ivm niet samen trekken van m'n baarmoeder. (Met infuus verder onder controle gekregen) Daar zijn we supergoed opgevangen en hebben we met ons 3en een rustig 1e dag beleeft. 

Terug
Bovenaan