Hoi Aicha,
Ziekenhuis!!
Ik zeg dat meteen omdat ik daar de vorige keer ook bevallen ben. Ik moet er niet aan denken om thuis te bevallen. In het ziekenhuis is alles bij de hand, ik kon daar gewoon in bad liggen om de weeen op te vangen. En toen de verloskundige na de bevalling niet wist hoe ze me moest hechten kwam er meteen iemand bij om de juiste hechtingen te zetten.
Ook tijdens de bevalling toen er problemem dreigden, kwam er meteen een gyeacoloog even kijken. Alles ging goed, maar je zult maar thuis bevallen. Als er iets fout gaat kunnen jij of je kindje met loeiende sirenes naar het ziekenhuis, nee bedankt!
Dat Nederlandse gedoe van thuisbevallen is mij wat te geitenwollerig. In de rest van Europa mag je ook gewoon naar het ziekenhuis en hoef je niet te smeken om een ruggeprikje. Het Nederlandse systeem staat erg slecht bekend in de rest van Europa, met de hoogste prenatale kinderstefte als gevolg.
Hier is het motto, niet zeuren, maar doorbijten, terwijl in de landen om ons heen het baren wel serieus wordt genomen en je recht krijgt op alle medische zorg die voorhanden is. Dat kun je van Nederland niet zeggen.
Groetjes Hanke