quote: Hanke01 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-04-2006 22:43:56&apos

);
Huh, keuze??
Niet iedereen kan het zelf betalen dus veel vrouwen kiezen ervoor om thuis te bevallen als er geen medische noodzaak is, dat noem ik geen keuze.
En effe over dat goede medische zorg. Als je regelmatig de kranten leest, het laatste onderzoek is van zo'n maand of twee geleden, weet je dat in Nederland 7 van de 1000 babys vlak na of tijdens de bevalling overlijden, een nivo dat gelijk staat aan de Oekraine.
Even ter vergelijking, in Duitsland is dat 3, in Belgie 2 en zelfs in de Zuideuropese landen ligt dat getal ook tussen de 2 en de drie.
En het is echt niet mn bedoeling om negatief over te komen. Het is alleen zo dat we in Nederland volgens mij gepushed worden om alles zo natuurlijk mogelijk te doen, want zwangere vrouwen mogen zo weing mogelijk kosten, en inderdaad, er zal geen anastesist zijn bed uitkomen voor een barende vrouw. Die zijn niet belangrijk genoeg, hoeveel pijn ze ook heeft.
Ik vind het zo primitief allemaal, is mijn mening hoor, ieder zijn eigen voorkeur om te bevallen.
Maar een goed systeem in Nederland? Nee, alleen als je thuis wilt bevallen zonder pijnbestrijding heb je een goed systeem. Alle andere voorkeuren krijgen geen ruimte.
Groetjes Hanke
Hoi
Als eerste ieder zijn mening is anders en IK vind het wel een goed systeem in Nederland om thuis te bevallen. Ik vind pijnbestrijding niet echt nodig bij mijn bevallingen en zoals je ziet in die series bevallen (in Amerika) dat ze bij de eerste wee al aan de pijnstillers liggen, ik vind dat allemaal overtrokken. Als jij dat wilt is het bespreekbaar (ook al zullen ze er niet om gaan juichen). Dus als jij wel pijnbestrijding wilt
is dat mogelijk (hier althans).
Dan het volgende het hoge sterftecijfer voor babies heeft een duidelijke oorzaak. Er is namelijk een onderzoek naar geweest hoe dat kwam. Het blijkt dat artsen in Nederland eerder de stekker van een baby eruit trekken dan collega's van andere landen. Nu ja het staat ook in het volgende artikeltje
De relatief hoge babysterfte in Nederland is vooral te verklaren doordat Nederlandse artsen andere medich-ethische keuzes maken dan collega's in andere Europese landen.
Dit blijkt uit een uitgebreide analyse naar de zogenaamde perinatale sterfte in Nederland, waaraan gynaecologen, verloskundigen, kinderartsen en huisartsen hebben meegewerkt.
Eerder onderzoek wees uit dat Nederland de hoogste perinatale sterftecijfers van de hele Europese Unie heeft. In Nederland sterven 11.4 babies per 1.000 geboorten, kort voor, tijdens of direct na de geboorte. Het gemiddelde in de Europese Unie is 8,3.
Op basis van de analyse van de Stichting Perinatale Registratie Nederland (PRN) blijkt dat in ons land 600 babies meer overlijden dan op basis van het Europese gemiddelde te verwachten is.
De belangrijkste oorzaak daarvan is dat in Nederland bij babies met een slechte levensverwachting artsen vaker de intensieve behandeling staken. Dit is wellicht ook in andere Europese landen het geval, maar dan vallen die sterftes buiten de statistieken.
Groetjes