Thuis/Ziekenhuis bevallen.

hoi aicha

ik wilde thuisbevallen en wel om de reden dat ik me daar meer op mn gemak voel. deze keer ga ik het ook weer proberen, met het idee dat als ik dat prettiger vondt op dat moment ik altijd nog naar t ziekenhuis kan gaan, maar ik heb wel alles in huis voor als ik thuis wil bevallen.

in het ziekenhuis is de gyn niet standaard aanwezig idd en zeker 'snachts niet ik moest gewoon tot de volgende dag w88 en de anesthesist is er ook pas de volgende dag.

en het voordeel van ingrepen is ook het nadeel er wortd ook sneller ingegerepen omdathet nu eenmaal kan teriwjl het misschien ook zonder had gekund.

de Vk heeft bij ene thuisbevalling genoeg bij zich om als er iets misgaat het goed te krijgen tenzijj het heel erg is maar laten we daar niet vanuit gaan!
en meestal ben je binnen niet al te lange tijd in het ziekenhuis en zeker buitengewone werktijden heeft de gyn die tijd ook nodig om naar t ziekenhuis te komen...

tis maar net waar je je prettig bij voelt

gr brenda

Hoi,

Wat je zegt hoor, de gynecoloog is er echt niet altijd.
Bij de eerste moest ik naar het ziekenhuis omdat het te lang duurde en dat was overdag dus was hij er wel.
Bij de tweede moest ik naar het ziekenhuis omdat het kindje in  het vruchtwater had gepoept, dit was dus op het laatste moment.
Het was 's ochtends heel vroeg en ik had al 10 cm ontsluiting maar ik mocht niet persen omdat de gynecoloog er niet was, ik moest het nog maar even ophouden.
belachelijk dus.
Deze keer gaan we weer voor een thuisbevalling en ik hoop dat het nu wel lukt.

Groetjes Son

Hai allemaal,

wat apart al die verhalen van wachten op de gynaecoloog! Toen ik bij
mijn vorige zwangerschap in het ziekenhuis moest bevallen was er gewoon
de hele nacht een gynaecoloog aanwezig. Hoewel ik wel moet zeggen dat
ze er behoorlijk slaperig uitzag toen ze om 5 uur bij me kwam kijken
omdat het hard ging met de weeën haha!

Lynn

Hoi,

Thuisbevallen, geitenwollensokkerig???? Daar ben ik het niet mee eens hoor. De vraag gaat tenslotte niet om pijnbestrijding maar puur om de vraag waar je wilt bevallen.

Ik wil ook deze keer weer thuis gaan bevallen, en ik hoop ook dat dat lukt. De vorige keer ging het zo snel, dus waarschijnlijk haal ik het ziekenhuis niet eens (20 minuten rijden, als het niet te druk is). Thuis kon ik lekker doen en laten wat ik wilde.

Als je de pech hebt dat het in het ziekenhuis erg druk is ben je daar toch iets beperkter in wat wel en niet kan.

Gelukkig hebben we hier in Nederland de keuze om zowel thuis als in het ziekenhuis te bevallen en zo kan (bijna iedereen) doen wat zij wil. Heerlijk toch.

Iedereen heeft weer een andere reden voor haar keuze, maar dat maakt verder toch niet uit.

Syl
35+3

Hoi,
Ik denk dat je ook stil moet staan bij het feit, dat je wel thuis wilt bevallen maar dat het uiteindelijk toch anders loopt. Ik heb me 38 weken voorgesteld dat ik thuis zou gaan bevallen, toen bleek dat onze dochter niet in wilde dalen en ik in het ziekenhuis moest gaan bevallen. Uiteindelijk had ze ook nog in het vruchtwater gepoept en moest ik met 8 cm ontsluiting naar het ziekenhuis. Ik vond het in eerste instantie heel moeilijk te accepteren dat ik niet thuis mocht/kon bevallen, maar ik heb echt een heel goede ervaring in het ziekenhuis gehad. Als ik weer zwanger zou zijn, zou ik toch weer proberen om thuis te bevallen, maar ik zou het zeker niet erg vinden om in het ziekenhuis te bevallen.
Ps. Denk je overigens ook aan de kosten die voor eigen rekening komen als je geen medische indicatie hebt ?
Birgit

Nog even voor Hanke...

Nederland staat juist bekend om de goede hulpverlening  in de verloskunde en dat je zelf de keus mag maken waar je wilt bevallen. En Nederland heeft niet het hoogste sterfte cijfer wat dat betreft. De verloskundige heeft altijd goede hulpmiddelen bij zich om in te kunnen grijpen en hier zijn ze zo goed opgeleid dat ze op tijd door hebben wanneer je naar het ziekenhuis moet, daar niet dan zeker???

Ik ben ook thuis bevallen van mijn eerste en heb ook geen moment over pijnbestrijding nagedacht. Ik moest voor de zekerheid wel even naar het ziekenhuis, omdat ik nogal erg uitgescheurd was en dat was voor mij geen enkel probleem en werd meteen goed geholpen. Thuis kun je tijdens je bevalling lekker je eigen gang gaan en ben je in een vertrouwde omgeving, wat juist weer gunstig is voor het verloop van je bevalling. Ingrepen en pijnbestrijding brengen vaak ook risico's met zich mee, hier willen ze het dan ook op de juiste manier gebruiken, dus alleen als het echt nodig is en zo hoort het ook! En als je het echt niet meer ziet zitten kun je er (in het ziekenhuis) altijd om vragen. Dus niks geitenwollensokken! Hier kan alles!!!

Dat is juist zo lekker, wij hebben tenminste de keuze.

Ik vind je reactie nogal negatief overkomen, vandaar deze reactie terug.

Groeten,
Paula
37,4 weken

Hoi veel verzekeringen betalen de bevalling ook als er geen medische indicatie is.
Mij kon het niet schelen ik wou in het ziekenhuis bevallen dat was zeker . puur zekerheid.

Als je besluit om een kindje te nemen weet je dat dit kosten maakt ,waarom dan thuis bevallen en je eigen niet prettig voelen , en niet in het ziekenhuis bevallen omdat je mischien bijdrage moet betalen.Ook kosten die je maakt die niet vergoed worden via de verzekering kun je opgeven bij de belasting.
Doe is nog niet zo verkeerd,
dus al je nota's bewaren , tot het linnen goed toe

groetjes monique

Hallo,

Ik denk dat er voor beiden wel iets te zeggen is, maar realiseer je wel dat wanneer je in het ziekenhuis wilt bevallen en daar geen medische noodzaak toe is je ook pas op het laatste moment naar het ziekenhuis gaat. Ik ga voor thuis, lekker in mijn eigen omgeving, waar ik kan lopen, douchen in bad wil zitten wanneer ik dat wil.....maar goed, wie weet verander ik in de loop van de zwangerschap nog van mening. Wanneer je je prettiger voelt bij het idee van het ziekenhuis moet je daar voor gaan, en anders doe je het thuis.

groet,
mar

Terug
Bovenaan