thuisblijfmama`s vervolg op de leeftijden

dat was een onderzoek over de ontwikkeling van kinderen, waaruit bleek dat kinderen van werkende moeders op bepaalde punten echt een voorsprong hadden...

maar zoals ik al zei, het is een luxe als je niet hoeft te werken, ik vind dat we de 2,5 dag dat ik werk heel erg goed hebben ingevuld qua opvang, gewoon thuis met papa en 1 dag oma, maar mocht ik kiezen en we zouden net zo kunnen leven als nu, dan bleef ik eerlijk gezegd ook thuis....
dat van op hun lip zitten, was puur wat ik gelezen heb en niet mijn mening.

nu zit ik al in de ziektewet vanaf 27 weken zangerschap en ik moet zeggen: ik mis mijn werk dus echt 0,0!

marjolijnhofman, mag ik vragen hoe je dat hebt aangepakt om gastouder te worden?
Lijkt me een heel goed idee om zo thuis te werken....

groetjes,
 
dat was een onderzoek over de ontwikkeling van kinderen, waaruit bleek dat kinderen van werkende moeders op bepaalde punten echt een voorsprong hadden...

maar zoals ik al zei, het is een luxe als je niet hoeft te werken, ik vind dat we de 2,5 dag dat ik werk heel erg goed hebben ingevuld qua opvang, gewoon thuis met papa en 1 dag oma, maar mocht ik kiezen en we zouden net zo kunnen leven als nu, dan bleef ik eerlijk gezegd ook thuis....
dat van op hun lip zitten, was puur wat ik gelezen heb en niet mijn mening.

nu zit ik al in de ziektewet vanaf 27 weken zangerschap en ik moet zeggen: ik mis mijn werk dus echt 0,0!

marjolijnhofman, mag ik vragen hoe je dat hebt aangepakt om gastouder te worden?
Lijkt me een heel goed idee om zo thuis te werken....

groetjes,
 
hey wat een reactie`s zeg leuk om zo iedereen z`n mening te lezen en tja ik had de topic anders kunnen formuleren natuurlijk maar zo is het een beetje duidelijk wat ik bedoel ene ik heb niet gezegt dat een kind er onder lijd als je werkt dat is nou juist de vraag en al werk je 2/3 dagen dan ben je er de andere dagen toch gewoon 100% voor je kindje het is alleen om de vraag een beetje te onderbouwen ik zit er namelijk aan te denken om in de toekomst 1 of 2 dagen te gaan werken ik breng mijn kindje nu ook wel eens een dagje naar oma om zelf even uit te rusten en te genieten of om uit eten te gaan je moet je relatie ook in stand houden natuurlijk

liefs black

ps. is er nog een black op dit web anders moet ik maar een andere naam verzinnen !!!
 
Hoi Black, het is me duidelijk nu en getypte tekst is altijd lastig.
Persoon struikelde ik meer over deze uitspraak van je: "ik ben zelf een thuisblijf mama ik vind namelijk dat je er altijd voor je kind moet zijn er dat ze niet door anderen opgevoed worden"

Daaruit maakte ik, en blijkbaar anderen met mij, op dat je er dus niet voor je kind bent als je werkt..

 
Hoi Black, het is me duidelijk nu en getypte tekst is altijd lastig.
Persoon struikelde ik meer over deze uitspraak van je: "ik ben zelf een thuisblijf mama ik vind namelijk dat je er altijd voor je kind moet zijn er dat ze niet door anderen opgevoed worden"

Daaruit maakte ik, en blijkbaar anderen met mij, op dat je er dus niet voor je kind bent als je werkt..

 
Gelukkig is er tegenwoordig veel mogelijk

ik verdien meer dan mijn man, ik kan minder gaan werken maar hij heeft geen mogelijkheid op zijn werk, ik heb carrieremogelijkheden in de instelling, hij niet, hij heeft altijd dezelfde functie zonder mogelijkheden om jezelf te verbeteren

daarnaast vind ik het goed dat een kind andere kinderen leert kennen, sociale vaardigheden zijn zo belangrijk, vooral op werk kom ik dat tegen, ik werk met jongeren met adhd, pddnos, asperge etc etc. Kinderen stimuleren elkaar ook tot ontwikkelen en peuterspeelzalen/kdv's zijn ook basisschool voorbereidend, wat heel belangrijk is. kind is gewend paar uur zonder ouders te zijn en klaar voor de basisschool.

Wij kiezen ervoor om 40 en 32 uur te werken, ik werk onregelmatig en 32 uur. Ons kindje moet dan max 17 uur per week naar gastouder of opa/oma. Een goede band met opa/oma vind ik ook belangrijk.
Mocht het werken voor mij toch teveel zijn dan heb ik mogelijkheden om 25 uur te gaan werken, maar we gaan eerst kijken hoe de financien gaan lopen. Wij kiezen ervoor om 3,5 maand aan te kijken hoe het gaat. Want alles kost geld en een kind zeker, dan ga ik niet bij voorbaat al zeggen dat ik 200 euro per maand zo kan missen.

Als mijn man minder kon werken zou het goedkoper zijn, maar helaas is dat niet mogelijk.

Wij bekijken het een tijdje en zien dan wel verder. Bij meer kinderen zou ik eerder denken aan thuisblijfmoeder, lijkt me best fijn, maar wat als ze naar school gaan? dan zou het bij mij kriebelen hoor. je moet ook wat voor jezelf hebben en even wat anders, lekker afwisseling. zolang het niet extreem is. Ga niet zeggen dat thuisblijfmoeder het enige goede is, dat is het niet, net als je kind fulltime naar een kdv doen, dat is ook niet goed. maar ja kijk hoe het vroeger ging, dan is elke keus toch al een hele verbetering.

groetjes
 
Poeh wat een reacties!

De keuze is zo te zien inderdaad erg persoonlijk.
Ik begrijp ook wel dat mensen thuis willn blijven voor hun kinderen. Maar mij persoonlijk lijkt het niks. Ik vind dat mijn kind ook bij andere mensen moet kunnen verblijven zonder problemen. Ik denk dat ik in zou kakken als ik alleen maar thuis zou zijn voor de kids.....

Werken hoort bij mijn sociale leven!

liefs
 
Hi,

hier een werkende mama, 3 dagen per week en straks 3 dagen per week de kindjes naar een kdv. Onze baby is nu 3 weken oud en gaat straks dus met haar broer van 3 mee.

Ieder maakt hier zijn of haar eigen keuze in. En soms heb je niets te kiezen en moet je wel werken. Ik zou ook niet zonder werk kunnen, ik geniet daar te veel van. En omdat ik van mijn werk geniet, ben ik thuis ook beter te genieten.

Wat is het beste voor je kind? Dat is een mama die lekker in haar vel zit, of ze nu full time moeder is, of full time werkt, dat maakt dan niet meer uit. Je kunt je kind niet meer geven dan een vader en moeder die goed in hun vel zitten.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan