thuisblijfmama`s vervolg op de leeftijden

ik haat mijn werk, maar zal het toch moeten doen, al is het maar 2,5 dag in de week.....

wat zou ik er graag mee stoppen, ik heb mijn werk niet voor de gezelligheid of de sociale contacten, het zit alleen maar in de weg.

Als de jongste straks wat ouder is(nu 31wkn2dgn zwanger) dan wil ik me laten omscholen of in elk geval wat anders zoeken...

Sorry, dat moest ik eventjes kwijt!

Groetjes,
 
ik haat mijn werk, maar zal het toch moeten doen, al is het maar 2,5 dag in de week.....

wat zou ik er graag mee stoppen, ik heb mijn werk niet voor de gezelligheid of de sociale contacten, het zit alleen maar in de weg.

Als de jongste straks wat ouder is(nu 31wkn2dgn zwanger) dan wil ik me laten omscholen of in elk geval wat anders zoeken...

Sorry, dat moest ik eventjes kwijt!

Groetjes,
 
Dat is pas balen, als je je werk totaal niet leuk vindt!

Ik bedoel, ik heb ook wel van die dagen, maar over het algemeen is het eigenlijk wel leuk werk. En inderdaad.... IK wordt van thuis zitten niet vrolijk...

Wat mamatamara zegt: ik werk, en ben thuis ook beter te genieten... Ook kan ik wel genieten als we thuis een zeik-avondje over het werk hebben... :D


Mijn lontje is inmiddels weer iets langer. Dus begrijp ook wel de mensen die thuis willen blijven.

Al kies ik er zelf liever niet voor :D

 
Ik begrijp nooit zo goed dat mensen zo sterk geloven in dat hun manier de enige juiste is??

Voor ik een kind kreeg zei ik altijd dat ik zowiezo zou blijven werken (deeltijd) omdat ik dan een leukere mama zou zijn en ik meer wilde zijn dan "alleen" maar mama.

Inmiddels hebben we alweer 2,5 jaar een heerlijke dochter en als ik voldoende financieen zou hebben om in ons huis te blijven wonen met alle dingen die we nu ook hebben zou ik zeker weten stoppen met werken!!
Maar dat is nu eenmaal niet de situatie dus ik werk 30u per week.
Wel ben ik van baan veranderd waardoor ik het zo kan regelen dat wij maar 1x per week oppas nodig hebben en dat is dat Opa of Oma.

Als straks de kleine er is maken we de keuze om het en der de broekriem aan te trekken en ga ik ongeveer 23 uur werken.
Ik hoop dat we het goed doen, het voelt in ieder geval goed.

Kreten als "je kinderen door anderen laten opvoeden" omdat je werkt of "kinderen van werkende ouders hebben een voorsprong", daar heeft niemand iets aan.
Ze zijn kwetsend, bevooroordelend en ik vind het maar raar dat mensen de noodzaak voelen om hun "mening" extra kracht bij te zetten met dit soort uitspraken.

Je moet maar zo denken over 20 jaar krijgen we allemaal te horen of we het "goed genoeg"hebben gedaan volgens ons grut.
 
Ik ben het helemaal eens met Petra. Zlef wil ik graag blijven werken, het eerste jaar 3 dagen en dan 4 dagen. Ik heb ook gewoon respect voor thuisblijfmama's. Maar ik vind het echt kwetsend als er mensen zijn die zeggen dat je kinderen dan door anderen opgevoed worden.
Vergeet niet dat mama/papa het kindje 's morgens uit zijn bedje haalt en er 's avonds weer instopt. Meestal is het avondeten ook gewoon thuis, dus die paar uur per week bij iemand anders is echt geen opvoeden.
Ik hoop juist dat de mensen die mijn kind opvangen zich zoveel mogelijk aan onze regels van opvoeding houden.
Daarnaast zie ik wel dat kinderen die naar de kinderopvang gaan, vaak sneller sociale acties tonen, maar ik ken ook veel thuismoeders die hun kind om deze reden (en een beetje ontspanning voor jezelf) toch een ochtend/dagje op de opvang zetten.

Ik denk ook dat het te maken heeft met het plezier dat je uit je werk haalt, ik vind mijn werk geweldig en heb op dit moment ook doorgroeimogelijkheden. Erg jammer voor Sophie dat ze haar werk totaal niet leuk vindt, is er geen mogelijkheid op een andere job?
 
niet binnen hetzelfde bedrijf.

maar als ik straks weer terug kom van mijn verlof ga ik meteen weer aan het solliciteren.

en als de jongste(derde en voor ons laatste kindje) een jaar of 2,5/3 is, wil ik me graag om laten scholen en iets compleet anders gaan doen.

dus nog even volhouden en de toekomst ziet er zonnig uit hoor! Heb al 2 goede opleidingen afgerond en ben nog vrij jong(30) en heb nog genoeg tijd om te switschen, dus zo dramatisch is het allemaal niet, maar moest het gewoon even kwijt.... zit me toch dwars, want ik droom er soms zelfs van(dat ik niet terug durf na mijn verlof...)

groetjes,
 
niet binnen hetzelfde bedrijf.

maar als ik straks weer terug kom van mijn verlof ga ik meteen weer aan het solliciteren.

en als de jongste(derde en voor ons laatste kindje) een jaar of 2,5/3 is, wil ik me graag om laten scholen en iets compleet anders gaan doen.

dus nog even volhouden en de toekomst ziet er zonnig uit hoor! Heb al 2 goede opleidingen afgerond en ben nog vrij jong(30) en heb nog genoeg tijd om te switschen, dus zo dramatisch is het allemaal niet, maar moest het gewoon even kwijt.... zit me toch dwars, want ik droom er soms zelfs van(dat ik niet terug durf na mijn verlof...)

groetjes,
 
ik ben fulltime mama nu 11 weken zwanger van de tweede en blij dat ik alle mijlpalen zelf heb kunnen meemaken en niet van leidsters op chreche moest horen wat mijn kindje had geleerd zeker het eerste jaar gaat super snel snap wel dat je ook in de mogelijkheid moet zijn om thuis te blijven respecteer elkaars keuze om wel of niet te blijven werken
 
Terug
Bovenaan