Thuisblijfmama

Hoi Allemaal!

Hoe is het met jullie?Hier goed!
'knoxboom'(sorry,dat ik je zo noem, maar zo staat je naam er)ik kan me goed voorstellen dat je er tegenaan zit te hikken, knap dat je bv geeft en idd moet je dat ook zeker blijven vasthouden als je dat wilt. En tuurlijk heb je geen ritme na 7 weken, ik vind dat je dat zelfs niet hebt als je flesvoeding geeft, dat heeft gewoon tijd nodig. Heb je geen extra vakantieuren?In ieder geval heel veel sterkte als je weer gaat werken, misschien valt het wel mee, je weet het niet. Ik vind het ook heerlijk om met m'n meisje thuis te zijn, alleen nu die hond nog...

Mamma t, het heeft ook z'n voordelen dat Cas naar het KDV gaat, fijn dat hij het er zo naar zijn zin heeft. Haha, had al zitten denken wat ik zou doen, als je die vrije uren hebt, volgensmij grote boodschappen, poetsen, sporten en uitgebreid naar de kapper gaan, en als m'n kind dan thuis is lekker chillen met m'n kind.

Inmiddels heb ik m'n ontslag aangevraagd per 15 juli, het is nl niet te combineren 's avonds omdat m'n man vaak 's avonds nog moet werken of naar klanten moet om offertes op te nemen(die ik mag uitwerken), vind het echt heerlijk om straks geen baan meer te hebben.

Zow, m'n bovenverdieping schreeuwt om een poetsbeurt, Matthanja ligt lekker te slapen, en ik ga eens hard aan de slag.

Fijne dag allemaal!
 
hoi mamsievanmijnschat

mijn contract werd niet verlengd tijdens mn zwangerschapsverlof, (kwam ook goed uit wantging verhuizen van  zuid-holland naar zeews vlaanderen) en nu  heb ik zwangreschapsverlof en krijg betaald van t UWV.Dus heb helaas geen vakantieuren.  
Ik  ben al aant soliciteren voor alleen savonds,. Hopelijk zal dat meevallen die 3 a 4 uurtjes savonds wegzijn. Ik zou nu nog niet overdag willen werken,. dat wil ik later  pas als die naar  peuterspeelzaal gaat ofzo.
groetjess Wendy  
 
Hoi Mamsievanmijnschat, Het is inderdaad fijn om die tijd voor jezelf te hebben. Het probleem is dat je van tevoren bedenkt wat je allemaal zou kunnen gaan doen (sporten, grote boodschappen, poetsen, slapen, uitgebreid ongestoord op de bank met een boek) En als het dan zover is wil ik dat allemaal tegelijk gaan doen. En dat gaat natuurlijk niet.

Maar ik ben wel lekker gaan sporten afgelopen woensdag. Voor het eerst in een jaar ! Mijn conditie was niet meer helemaal wat het geweest is. Volgende week krijg ik een fittest. Ben benieuwd. Maar ik heb een neiuw schema en over 8 weken moet ik weer terug zijn op het niveau van een jaar geleden.

Wendy, Wat voor soort werk zoek je precies? Is denk ik wel lastig om iets te vinden wat je alleen s avonds kunt doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je moeite hebt om je kindje weg te brengen. Hoewel het voor de meeste kinderen alleen maar heel erg leuk is. Lekker spelen met andere kindjes en knutselen met de leidsters.
 
Ja, Wendy, wat voor werk zoek je voor 's avonds?Ik denk dat het afhangt van de branche waarin je wilt gaan werken of het lastig is werk te vinden voor 's avonds of niet. Tjonge, je hebt wel heftige tijd gehad,zeg:Verhuizen, kind krijgen...
Zelf werk ik thuis voor fmgroup, dat is   verkoop van originele parfumgeuren via netwerkmarketing, lekker thuis een sommetje geld voor verdienen zonder de deur uit te hoeven. En ik ben m'n opleiding Medisch Secretaresse aan het afmaken, voor een leuke baan in de toekomst.
Ik merk dat er steeds meer mensen zijn die een creatieve oplossing zoeken, ik ken bijv iemand die op een KDV werkt, die mag haar kind gratis 2 dagen per week meenemen, en veel moeders die gaan oppassen bij werkende moeders thuis en dan ook gewoon hun kind mee mogen nemen.
Ik denk dat je je kind moet willen wegbrengen, als je het echt niet wilt en het is financieel mogelijk, kan ik me heel goed voorstellen dat je het niet doet. Hoewel ik moet zeggen dat ik niet helemaal afwijzend tegenover een KDV sta, het lijkt me idd heerlijk om als de kinderen wat groter zijn je vriendjes en vriendinnetjes te hebben, en te knutselen met de leiding. Voor nu zou ik het echt niet willen, maar in de toekomst lijkt het me wel wat, gewoon voor Matthanja zelf. Want je hoort ook weleens mensen zeggen dat de kinderen met plezier naar er naar toegaan. Van de babytijd wil ik echt genieten, en geniet ik ook, het is een zon van 'n meid!
Ik zou het ook hebben hoor Mamma t, van alles in de dag proppen als je die vrije tijd hebt, lijkt me best dubbel trouwens, aan de ene kant hoop je maar dat je snel weer een baan hebt, en aan de andere kant vindt je het nu misschien ook wel prettig.
Het is trouwens hier fantastisch weer, ga zo ff lekker buiten een bakkie doen, en zo met de wandelwagen boodschappen doen, ff flink stuk lopen, maar eerst die duffe strijk nog ff doen.
Fijne dag en een zonnig weekend voor iedereen
 
Hoi mamat en mamsievanmijnschat,

Inderdaad, er s ook niet heel veel keus in werk, ik heb hiervoor bij de AH gewerkt en ook maar voor 24 uur per week hoor, maar ik weet dat je bij de Albert Heijn savonds kan werken bij de deli-kaas afdeling, en ik vind t superleuk!! Ik heb maandag ook mn sollicitatie al daar voor alleen savonds werk, dus we zien wel.

Onze Devon al wegbrengen,. hij is nu pas 7 weken,. en zoals je zegt,. ik ga hem nu niet wegbrengen naar een kinderdagverblijf, daar vind ik hem veeels te klein voor. Als die nu wat ouder is en kan gaan spelen met de kids,. ok,. dan zou ik dat wel willen.
Hoewel dat ook weer veel geld kost,. en ik heb geen zin om te werken voor t kdv. Het moet juist zorgen dat we ietsje meer hebben.

Dus ik wacht t effe af,. en hopelijk wordt t wat bij de AH. T verdient gek genoeg heel lekker en t is makkelijk t combineren met thuis.

Ik zou wel effe willen wandelen,. als mn kleintje t toelaat. Anders lekker relaxt dagje houden. Beetje huishouden doen enzo.

Alvast een fijne weekend allemaal!!!

groetjes Wendy
 
Hoihoi allemaal,

Hier ben ik weer een keer. Ik zie dat er weer iemand bij is gekomen  Heb eerlijk gezegd nog niet alles gelezen, maar dat zal ik later vandaag waarschijnlijk wel doen en anders morgen. Heb het de laatste tijd heel druk gehad en ben veel met Chelsey in de stad geweest.
Wil even laten weten dat het hier weer redelijk gaat. Niet zo heel veel veranderd, maar heb wel met mn vriend afgesproken dat hij elke avond Chelsey haar pyjama aandoet en luier dan meteen verschoond. Dat is maar een paar minuutjes natuurlijk, maar wel even hun momentje. Dus tsjah kleine stapjes in de goede richting
De computer is helaas nog een groot issue, zeker nu hij de gokspelletjes laat staan waar ik in eerste instantie heel blij mee was/ben, maar nu is hij weer begonnen met een spel, waar hij jaren verslaafd aan is geweest en nu dus ook weer hele avond mee bezig is. Maar hij probeert af en toe ook even bij me te zitten al is het maar 10 minuten en dan zie ik in ieder geval dat hij het probeert en gisteren is was ik zo moe en wilde ik op tijd naar bed en toen ik zei dat ik naar bed wilde, sloot hij het spel meteen af en ging mee  wel om een reden hahahaha en tsjah daar heb ik hem dan ook wel voor beloond
Ik ben heeel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat dus zal snel al jullie verhalen lezen...
@Kim: hoe is het met de poesjes?
 
Hoi,

Je moet je kind alleen maar wegbrengen als je daar zelf aan toe bent. En 7 weken vind ik ook wel heel erg klein hoor. Ik heb ook niet voor niets eerst nog 6 weken extra verlof genomen na de standaard 10 weken. Met 16 weken zijn ze al zoveel groter en 'wijzer'.

He Lydia. Goed om weer es van je te horen. Sja... mannen en hun speeltjes. Dat blijft toch tobben denk ik. Ik hoop echt voor je dat het binnen proporties blijft en dat de kleine stapjes de goede kant uit blijven gaan.

Hier bij mij is het intussen chaos. Ik heb eergisteren mijn telefoon gewassen. En toen deed ie het niet meer. Gek he? Vandaag dus een nieuwe moeten kopen. Gezien de situatie is het toch maar  het goedkoopste model geworden. Dus dag camera, bluetooth en leuke ringtones.
Gisteren gaan wandelen met een vriendin (heeft ook een kleine in dezaelfde leeftijd). Waren we dus mooi verdwaald. Zaten ineens helemaal aan de verkeerde kant van het bos. En om terug te komen bij de auto's moesten we een zandvlakte oversteken. Kun je t je voorstelen. Twee dames met kinderwagen met daarin een baby van 4 maanden over een zandvlakte met alleen maar mul zand. Uiteindelijk hebben we bijna 3 uur gewandeld. En moe dat ik me was!
En intussen ben ik dus met mijn baas aan het onderhandelen over de exacte voorwaarden van mijn uitdienttreden. De juridische termen vliegen me dus ook om de oren. Maar het moet wel goed op papier staan, anders sta ik straks mooi te kijken. Heb gelukkig wel een rechtsbijstandverzekering. Die helpen me nu dus met het controleren van het contract.
 
Terug
Bovenaan