Thuiswerk?

Hoi meiden,

FF een hele andere vraag. Kent iemand van jullie iets van thuis werk?

Ik werk nu namelijk 3 dagen in de week en hou er (kinderopvang er vanaf) tussen de €200 en €400,- over. Dit omdat ik niet iedere maand evenveel werk, vandaar groot verschil in verdienen.

Dit weegt niet op tegen de (in mijn en mans ogen) vele lasten zoals 3 dagen laat thuis zijn, pas rond 18.30/18.45u (en nu pas rond 19.00u, door slechte weer) dan moeten we nog eten, dus koken en Myrthe eet heel slecht.
Op kdv krijgt ze geen eten, doen ze hier niet aan.
Dan komt bij dat we schoonmaakster hebben omdat ik niet nog heel huishouden erbij kan houden en ik Myrthe liever zo op peuterspeelzaal brengt dan op kdv.
En als we straks misschien zwanger zijn van een tweede, wordt het allemaal nog hectischer. Ik heb geen auto ofzo, dus nog later thuis, pffff.

Kent iemand iets waardoor ik vanuit huis kan werken? Ik weet dat ik kan gaan oppassen, maar dat moet zwart, want overheid eist belachelijke eisen voor oppasmoeders. Dus liever iets anders.
En kent iemand de regels van de belastingdienst? Want ik hoor soms verhalen dat je als thuisblijfmoeder nog €100,- per maand krijgt?

Vele vragen, hopelijk kan iemand mij en mijn gezin helpen.

Liefs een ik-weet-ff-niet-meer-moeder

Irene

hoi hoi
ik snap je volkome
hier een link na thuiswerkbaan callcenter werk vanuit huis,je krijgt telefoongeld alles en betaald ook nog eens super ik heb dit ook gedaan!

http://www.callability.nl/sollicitatie.html

Grrrrrrr, had net een enorme lap tekst voor je...weg......
Nog 1 keer dan....
Weet je, bijna iedere niet werkende thuisblijvende moeder heeft recht op dat bedrag waar jij het over hebt.Alleen veel mensen weten het niet dat ze er recht op hebben.Van de belastingdienst zal je niks horen, die houden 't geld liever zelf....
Mijn man weet alles van belasting en aangifte en dergelijke, dus hier uitleg....
Zo ongeveer iedereen in NL heeft recht op korting op je inkomen van de belasting.Alleen als je werkt zie je er niks van want dat word door je werkgever verrekend met je salaris.Als je niet werkt heb je er ook recht op en krijg je het elke maand op je bankrekening gestort.
Inmiddels ontvang ik zo'n 180 euro per maand.

Wat je moet doen is (desnoods even met manlief) op de site van de belastingdienst gaan kijken (www.belastingdienst.nl) bij aangifte.Dat is een formulier wat je in moet vullen.Bij praktisch elke regel staat een Help File, klik erop en je ziet of je recht hebt ergens op plus uitleg ervan.hebt.Maar die 180 euro, dat krijg je vast wel, zelfs mocht je man een eigen bedrijf hebben, heb jij (en hij trouwens ook) recht op dit bedrag.
Echt, zoveel veel niet-werkende mama's weten dit niet, dat ze er recht op hebben...zo zonde....

Weet je wat ik als niet werkende mama doe....ik krijg nu 800 euro per 3 maanden aan kinderbijslag.Dan geef ik mezelf salaris:Die 800 euro verdeel ik over de 3 maanden, dus stort elke maand bijna 300 euro ervan naar mijn rekening waar dus ook 180 euro elke maand aankomt.Zo ontvang ik dus bijna 500 euro per maand zonder dat ik er 1 minuut voor hoef te werken!
(Als jij dit zou doen strakjes met 2 kindjes, zou je 310 euro per maand krijgen-180 inkomstenkorting en 130 euro kinderbijslag)....
310 Euro, volgens mij is dat het gemiddelde van wat jij beschreef elke maand te verdienen (200-400 euro toch?) en ben je dan ook nog thuis bij je kindjes....
Ik hoor om me heen ook wel dat moeders de kinderbijslag op spaarrekeningen van hun kindjes zetten, dus 't is maar een voorbeeld hoe wij het doen hier.(Wij sparen sowieso al geld voor ze op een rekening, maar dan gewoon van 't salaris van mijn man.)
Succes, hoor 't wel als deze uitleg te vaag was!!!
Groetjes Roos.

P.S, Lekkere vakantie gehad?

Hoi Miss mama,

Heb je het dan over de toeslagen zoals kindgebonden budget en zorgtoeslag of is het iets anders wat jij bedoeld?
Ik heb bij aangigte zitten kijken maar kan het niet vinden.
En weet jij hoeveel je dan per jaar nog mag kan bijverdienen.

Groetjes

hey roos

welke aangifte formulier is dat dan?
als wij hier nl ook recht op hebben, krijgen we een super leuk bedrag terug over 2009!!!
ik heb vanaf aug.2008 al geen inkomen meer ( heb wel een maand gewerkt, maar was zwart)
voor aug. 2008 kreeg ik ww uitkering en zwangerschapsverlof, dus neem aan dat het dan niet mee telt. maar 2009 een heel jaar geen inkomen gehad.

en kan ik dit nu beter terug vragen dan op t t9 formulier, of is het weer een ander formulier wat je dan moet invullen?
en moet ik hem voor 2010 dan ook nog invullen? of gaat dat dan automatisch?

hahaha wat een hoop vragen weer :p
zou wel lekker zijn. elke euro die je terug kan krijgen is toch weer mooi meegenomen!!!

liefs, do

Terug
Bovenaan