Thuiswerk?

Wat is dan het verschil tussen de aanrechtsubsidie en kindgebondenbudget?

De belastingdienst heeft namelijk mij gezegd dat dit hetzelfde is, maar als dit niet zo is, ga ik er vandaag nog weer achteraan.

Liefs Marina

Weet je, aanrechtsubsidie is dus die korting waar ik het over had.Het is in de volksmond beter bekend als aanrechtsubsidie, maar komt er gewoon op neer dat iedereen recht heeft op inkomenskorting, daar merk je niks van als je werkt, maar als je niet werkt krijg je het dus direct op je bankrekening gestort elke maand.
@Marina, mijn man verdient meer dan 45.000 euro per jaar maar wij krijgen het wle en hebben er ook recht op.Mijn man doet ieder jaar keurig zijn aangifte en wij hebben er tot nu toe altijd recht op.Ook zie ik niet dat ons bedrag afneemt....
Gr.Roos.

Dat aanrechtsubsidie is een term uit de volksmond, het is een heffingskorting, een korting op je inkomen, werk je niet (want dan word het verrekend met je inkomen) krijg je het maandelijks op je rekening gestort.
@Marina, mijn man verdient meer dan 45.000 euro per jaar maar wij hebben gewoon recht op heffingskorting hoor, het heeft niets met je partner te maken, jij werkt niet dus jij hebt er recht op....
Gr.Roos.

hey reneke

ja, als we roos toch niet hadden gehad :D
belastingdienst zal blij zijn met ons hahaha iedereen gaat opeens aanrechtsubsidie aanvragen :p

nou, over thuiswerk.
ik wilde toen ook thuiswerk doen.
heb een thuiswerk telefoonlijn gebeld. kostte me klauwen met geld, ingeschreven en nooit meer wat van gehoord!
e-mailtjes lezen, die tip kreeg ik toen ook van iemand. 25 euro per e-mail lezen en beantwoorden.
ik vertrouw dat tot op de dag van vandaag niet.
25 euro per e-mail??? klinkt mij te mooi om waar te wezen.

inpak werk wordt zwaar onderbetaald.
mn tante heeft dat eventjes gedaan.
ze kreeg tig dozen thuis afgeleverd, moest alles inpakken (met een deadline van maar enkele dagen) en dan alles weer terug brengen.
en zoals zij het noemde: dan kreeg ze der zakgeld (vette pot was het nl absoluut niet, voor t werk wat je daarvoor moest doen)

ook zijn er heel veel bedrijven waar je eerst geld moet uitgeven, om vervolgens maar te hopen dat je je cursus spullen krijgt, en dan kan je hopelijk aan de slag. en dan is het altijd nog maar afwachten of je je geld krijgt, aangezien je inprinciepe met niemand in aanraking komt. (je kent je baas niet)

ik zou dus ontzettend goed uitkijken met thuiswerk!

succes!

liefs, do

Hoi lisette en roos

Inmiddels snap ik het, flink gegoogled en de belastingtelefoon maar weer ;-) eens gebeld.
Volgens de belastingtelefoon- medewerker krijgen wij geen heffingskorting maar arbeidskorting omdat we allebei werken, jje moet ze daar maar geloven maar heeft iemand hier ook ervaring mee of klopt dit ook niet?

@ update;
sinds kort werk ik wel weer.
Mijn schoonzusje past op vrijdag op Daniel sinds 1 jan.
En omdat ik in een verpleeghuis bij dementerende ouderen werk kan ik dus ook zo nu en dan een avonddienstje doen.
Ik werk als oproepkracht, en kan dus zelf aangeven als de mail komt op maandag wat ik die week kan en wil werken en welke tijden.
Bij een avonddienstje geef ik aan dat ik pas om 6 uur kan beginnen en werk ik tot 23.20 uur want dan begint de nachtdienst.
S'avonds is manlief lekker thuis en hebben we geen oppas nodig.
En soms doe ik een ochtendje op zondag van 7 - 11 of 12 uur (en dan is manlief ook thuis)
Eerst wilde ik het niet en heb ik ook niet gewerkt maar nu ben ik er wel weer aan toe.
Mn schoonzusje komt lekker naar ons toe en Daniel is dus lekker thuis, dus hij hoeft niet naar vreemden en zit gewoon lekker in zijn eigen ritme en omgeving en is het voor mij ook een geruststelling.

@ reneke over thuiswerken heb ik eigenlijk geen tip of idee.
Maar succes met zoeken en ik hoop dat je gauw wat vind wat je ook leuk vind!

Liefs Marina

Marina het klopt over de arbeidkorting het heeft te maken met een belastingvrij deel dat is dus die arbeidkorting en als je niet werkt ontvang je die niet. Daarom als je niet werkt en niks ontvang heb je ook recht op dat belastingvrije deel maar je partner moet daarvoor genoeg verdienen en belasting betalen.

Terug
Bovenaan