Thuiswerk?

Hoi ML, voor jou ook: Het heet Heffingskorting, kijk op www.allesoverheffingskortingen.nl
Het is iets anders dan zorgtoeslag, want dat krijg je als je onder een bepaald bedrag verdient per maand, dus een soort van tegemoedkoming in je zorgkosten..
Gr.Roos.

Hoi

Ben meteen gaan zoeken, mijn heffingskorting ,kinderbijslag,toeslagen bij elkaar op geteld is een leuk bedrag komt niet in e buurt van mijn salaris maar dan toch.
Als ik er dan de extra vaste lasten bij op tel zoals tweede auto,kdv die dan komen te vervallen.
mogelijk krijgen we dan ook jaarlijks iets meer terug van de belasting dit kan volgens mij uitgerekend worden toch.

Als mijn man zijn salaris nog een iets omhoog zou kunnen hihihi en een vast contract bij hem dan zou ik het wel weten... het is wel een stap terug maar wat er ook binnen komt op is het toch

Thanks voor de tip

@Dotjuh,
Het is de belastingaangifte van 2009.En als je dan vragen hebt kan je per vraag/regel op het vraagtekentje klikken, dan krijg je uitleg, en bij sommige uitleg zit nog meer uitleg, ik bedoel, ga er wel even voor zitten...
Die moet je dus helemaal invullen en mijn man zegt met klem dat je absoluut ook je aangifte van 2008 moet doen.Hij zegt dat als het negatief uitpakt, dat je zou moeten betalen, stuur je hem gewoon niet op, dan maak je slapende honden wakker.Maar je hebt volgens hem wel kans want je hebt dus de laatste maanden van 2008 niet gewerkt.Dus nu aangifteformulier invullen van 2008 en 2009.
Je zou zelfs over 2010 kunnen invullen, dat heet dan 'voorlopige-teruggave':Als je straks je formulier hebt ingevuld van 2008 en 2009, en het blijkt dat je wat terug krijgt, dan kan je dus voor 2010 ook al invullen.Dat krijg je dan per maand terug gestort.
Verders vroeg ik me nog af...Nathalia draagt een lief brilletje toch, die moet je wel 'meenemen' in je belastingaangifte, staat onder ik meen aftrekposten zoektekosten.(Je moet dan nog wel het bonnetje en zo hebben)Mocht Nathalia nog eens naar het ziekenhuis moeten, of andere onderzoeken voor haar oogjes, kan je dat allemaal opgeven tijdens je aangite.Het zijn kosten die jij maakt en die mag je gewoon opvoeren bi jde belastingdienst.
Verders vroeg je of jij uberhaupt recht had op de heffingskorting die ik krijg omdat ik niet werk....je zei dat je niet bent getrouwd, mar dat maakt niks uit.(Ik krijg het al 12 jaar, terwijl wij pas 2,5 jaar zijn getrouwd)...Het draait om het feit dat jullie een 'Duurzaam Huishouden' dat langer duurt dan 2 jaar.Da's praktisch de stelregel van de belastingdienst dat jij recht hebt op heffingskorting.
Verders vroeg je nog naar je t9 formulier, ik hoop dat je daarmee je teruggaveformulier mee bedoelt...weet je, je belastingaangifte is allesoverkoepelend, jij moet dus eigenlijk 2 keer zo'n formulier downloaden en invullen, over 2008 en 2009, blijkt dus dat je recht hebt op teruggave:heleboel naar belasting mailen.Wat je terug krijgt word in maandelijkse termijn naar jou gestort.
Misschien heb jij recht op een leuk bedrag omdat je sinds aug '08 niet meer werkt.Plan een avond/weekendje achter de pc, kost nml wel even wat tijd, doe 't saampjes en wie weet wat er zo uit komt rollen....
Je kan de belastingdienst ook bellen he, of je vriend desnoods latend oen als je nog vragen hebt....Succes!!!
Groetjes Roos.

Hoi M.L, Jij kan dat ook zelf.Als je je aangifteformulier helemaal hebt ingevuld, krijg je aan het einde verdelingen te zien, wat jij terug krijgt en wat voor je partner is.En zo kan je dus zien of het voor jullie rendabel is om te stoppen met werken...
En inderdaad, het is misschien voor sommigen een flinke stap terug financieel.Maar ook daar wen je aan, kan ik je zeggen...
Ik werkte vroeger als gastouder bij mensen thuis.Bij 2 verschillende gezinnen.Verdiende er in totaal 800 euro mee per maand, maakte er ook nog bij schoon (in totaal 200 euro) en zat dus op een inkomen van 1000 euro netto per maand voor 3,5 dag werken.Dit deed ik totdat de 2e kwam hier, zomer 2004, sindsdien ben ik gestopt met werken, kdv en naschoolse opvang was iet rendabel meer.Mijn man's werk wilde niet veel mee betalen (ja, 180 euro....wij moeste zelf nog ronde 800 euro betale...)En nu met 4 kids is het helemaal niet meer te doen...Dus ik blijf thuis en over een paar jaartjes pak ik mijn hbo studie weer op en daarna ga ik weer aan de slag en is er weer een 2e inkomen, precie sop het moment dat er dure studies van kinderen in 't zicht komen....
Maar goed, is mijn situatie, heb jij niks aan, ik draaf door!!!!Hoop je hiermee te hebben geholpen, trusten!!
Groetjes Roos.

Ik ontvang ook de algemene heffingskorting de regels zijn veranderd. Het is namelijk zo dat het word afgebouwd ik ontvang nou 168 per maand maar zodra Shanice 6 is gaat er opeens zoveel procent ervan af . Maar zolang zij geen 6 is krijg ik het complete bedrag en darna gaat er elk jaar zoveel procent ervan af heeft met de bezuinigingen te maken. Dat is mij verteld door de belastingdienst

Wij kregen 84 euro ieder maand aan kind gebonden budget (= de heffingskorting) en dit hebben we nu allemaal terug moeten betalen.
Echt niet leuk, maar jah je heb het ook onterecht( achteraf) gekregen.
Maar jah tig keer gebeld met de bld en je word er wel weer wat wijzer van ;-)

Je krijgt kindgebondenbudget als je verzamelinkomen (Inkomen van allebei opgeteld) niet boven de 45.000 euro uitkomt.
Dus als je zelf niet werkt, en je man verdient meer als dit heb je er ook geen recht op.
Dus kijk hier goed naar, anders kan je later alles weer terug betalen!

Liefs Marina

Terug
Bovenaan