thuiswerkmama's of werken en maatschappij/overheid

quote: KT reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-06-2007 13:25:43'));

Deze werkende moeder draagt iedere maand een behoorlijk bedrag af aan inkomstenbelasting en vind het niet meer dan redelijk dat ze daarvoor een bedrag terug krijgt in de vorm van belastingvoordeel voor de kinderopvang. Die overigens ook geldt als je je kindje op laat vangen door opa ´s, oma ´s, gastouders of buurvrouwen! Dus wat dat betreft vind ik het een beetje raar dat er een discussie is over het geld dat je de overheid bespaart als je thuis blijft om je kindje op te voeden.

Ik denk ook niet dat je kan stellen dat kinderen een beter thuis hebben in een   gezin waarvan één ouder full/time thuis is. Volgens mij is inmiddels wel bewezen dat veel mannen en vrouwen er baat bij hebben om een bezigheid buitenshuis te hebben. Een probleem gezin is op dit moment (helaas) over het algemeen een één ouder gezin.Prima als moeders en vaders er voor kiezen om thuis te blijven, maar het is niet beter of slechter als een situatie waarin beide ouders werken.

Ik ben een blijere en betere moeder omdat ik 24 uur in de week werk en olang de ouders het belang van hun kind voorop stellen is er, lijkt mij, niets aan de hand en is het ook een kwestie van leven en laten leven!

Groetjes, KT

MOOI GESPROKEN!

gr Anita (die ook werkt voor 24u)

Ben het helemaal met KT eens!

En of de beste opvoeder de ouder is, dat is echt niet altijd het geval!! Ik werk bij Sociale Zaken in Tilburg en heb heel wat verwaarlozing gezien van kinderen wiens ouders dus niet werken! Ik denk juist dat een KDV vele voordelen heeft; de gezinnen zijn tegenwoordig niet zo heel groot meer en door naar het KDV te gaan leert ons zoontje al snel met andere kinderen van verschillende leeftijden om te gaan. Hoe eerder hij eraan gewend is om 1 a 2 dagen per week naar het kdv te gaan,  des te beter. De stap naar school zal hierdoor volgens mij ook gemakkelijker zijn als hij straks 4 jaar is.

Als ik thuis kom vanuit mijn werk, dan plof ik echt niet futloos op de bank. Sterker nog; dan ben ik ontzettend blij om mijn zoontje en man weer te zien, te knuffelen. Ik maak daar tijd voor en zorg ervoor dat we op die dagen niet uitgebreid koken, maar gewoon tijd hebben voor elkaar. Dit geeft mij juist heel veel energie. Ik moet er niet aan denken om 5 dagen per week thuis te zijn, juist DAT zou mij futloos maken en veel energie van mij vreten.

Er zijn al veel te weinig werkende moeders in Nederland (zeker in vergelijking met andere West-Europese landen), mede omdat de kinderopvang hier niet goed is geregeld (heb ik met laten informeren, dit is niet mijn wijsheid...)  De opvang is goed, maar de plaatsen te weinig en het kost nog steeds bakken met geld. De vergrijzing komt eraan, dus we moeten aan de bak! Niet meer dan normaal dat de Belastingbetalers een tegemoetkoming krijgen voor kinderopvang omdat zij werken. Omdat die moeders werken, profiteert uiteindelijk de hele maatschappij.

groetjes
Mie

hoi hoi,

laat ik eerst dit zeggen.
als je er voor kiest om voor je kids thuis te blijven vind ik dat prima! maar ga je kind dat niet naar een kdv sturen.. want waarom ben je anders thuis??

Hier een werkende moeder!!! wel deeltijd!!!
Ik denk juist dat het goed is voor een kind dat ie ziet dat moeders ook werken..
Oke hij is nog heel klein maar het is juist in mijn ogen super goed dat hij ook wel eens naar het kdv moet/mag.. Ik werk 67% en mijn geluk is dat ik vanwege het werk dat ik vaak maar 6tot 10dagen per maand moet werken (stewardess..)
Daarnaast vind ik juist omdat ik werk en dus tijd voor mezelf heb.. en even met andere mensen praat en even wat anders zie dan de klok en het vaste patroon van eten, drinken, slapen... ik een veel betere moeder ben. als ik weg ben geweest kom ik ZOOOO graag weer thuis.. ben moe van het werk(nachten overg geslagen..) maar ik ben helemaal weer opgeladen en happy.. ik kan er dan weer helemaal tegen aan thuis..
daarnaast vind ik ook dat omdat ik werk mijn vriend en ik gelijkwaardiger zijn.. ik heb thuis ook iets te melden behalve dat de .... in de aanbieding zijn!
en als laatste mij is altijd geleerd door mijn ouders dat ik mijn eigen geld moet verdienen.. oke het is niet veel maar het is wel van mij!
zo ik hoop niet dat ik veel meiden tegen de haren in heb gestreken! zo bedoel ik het tenminste niet.. (kom net terug na zeer lange vlucht en ben hondsmoe.. geen slaap gehad..)

liefs Annemieke

quote: KT reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-06-2007 13:25:43'));

Deze werkende moeder draagt iedere maand een behoorlijk bedrag af aan inkomstenbelasting en vind het niet meer dan redelijk dat ze daarvoor een bedrag terug krijgt in de vorm van belastingvoordeel voor de kinderopvang. Die overigens ook geldt als je je kindje op laat vangen door opa ´s, oma ´s, gastouders of buurvrouwen! Dus wat dat betreft vind ik het een beetje raar dat er een discussie is over het geld dat je de overheid bespaart als je thuis blijft om je kindje op te voeden.

Ik denk ook niet dat je kan stellen dat kinderen een beter thuis hebben in een   gezin waarvan één ouder full/time thuis is. Volgens mij is inmiddels wel bewezen dat veel mannen en vrouwen er baat bij hebben om een bezigheid buitenshuis te hebben. Een probleem gezin is op dit moment (helaas) over het algemeen een één ouder gezin.Prima als moeders en vaders er voor kiezen om thuis te blijven, maar het is niet beter of slechter als een situatie waarin beide ouders werken.

Ik ben een blijere en betere moeder omdat ik 24 uur in de week werk en olang de ouders het belang van hun kind voorop stellen is er, lijkt mij, niets aan de hand en is het ook een kwestie van leven en laten leven!

Groetjes, KT

Precies zoals ik hetzelf ook zou verwoorden!
(stuk makkelijker zo, trouwens)
Sil

quote: Mie1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-06-2007 15:36:30'));

Ben het helemaal met KT eens!

En of de beste opvoeder de ouder is, dat is echt niet altijd het geval!! Ik werk bij Sociale Zaken in Tilburg en heb heel wat verwaarlozing gezien van kinderen wiens ouders dus niet werken! Ik denk juist dat een KDV vele voordelen heeft; de gezinnen zijn tegenwoordig niet zo heel groot meer en door naar het KDV te gaan leert ons zoontje al snel met andere kinderen van verschillende leeftijden om te gaan. Hoe eerder hij eraan gewend is om 1 a 2 dagen per week naar het kdv te gaan,  des te beter. De stap naar school zal hierdoor volgens mij ook gemakkelijker zijn als hij straks 4 jaar is.

Als ik thuis kom vanuit mijn werk, dan plof ik echt niet futloos op de bank. Sterker nog; dan ben ik ontzettend blij om mijn zoontje en man weer te zien, te knuffelen. Ik maak daar tijd voor en zorg ervoor dat we op die dagen niet uitgebreid koken, maar gewoon tijd hebben voor elkaar. Dit geeft mij juist heel veel energie. Ik moet er niet aan denken om 5 dagen per week thuis te zijn, juist DAT zou mij futloos maken en veel energie van mij vreten.

Er zijn al veel te weinig werkende moeders in Nederland (zeker in vergelijking met andere West-Europese landen), mede omdat de kinderopvang hier niet goed is geregeld (heb ik met laten informeren, dit is niet mijn wijsheid...)  De opvang is goed, maar de plaatsen te weinig en het kost nog steeds bakken met geld. De vergrijzing komt eraan, dus we moeten aan de bak! Niet meer dan normaal dat de Belastingbetalers een tegemoetkoming krijgen voor kinderopvang omdat zij werken. Omdat die moeders werken, profiteert uiteindelijk de hele maatschappij.

groetjes
Mie

En ook de uitspraken van mie, vind ik erg sterk!
Sil

Beste Liesje,

Ik ben het voor een groot deel met je eens ik was geloof ik ook een van de aanrichters van deze discussie.

Ik vind het dus inderdaad raar dat ik die zelf mijn kind opvoed daar als het waren voor gekort wordt.

Maar nu las ik ergens dat iemand het vond dat zij er recht op had omdat inkomstenbelasting betaald ik zal je uit leggen hoe wij het hier thuis doen en als ik dat uitgelegd hebt zul je zien dat ik dan ook recht hebt op belasting terug gaaf.

Ik werk 's morgens van 8 tot 12 dus ook ik draag netjes mijn belasting af vervolgens kom ik thuis en gaat mijn man een uur later naar zijn werk om ook netjes belasting af te dragen.
Maar onze dochter gaat niet naar een KDV of OMA en/of OPA. Nee wij doen het zelf maar teruggave van de belastingdienst nee hoor voor ons niet terwijl ik voorheen toch 40 uur werkte en wel een hoop geld heb moeten inleveren.

Maar helaas onze regeren heeft blijkbaar een andere kijk op Normen en Waarden ja die ze mee krijgen op de KDV zeker.

Nou dan maar geen belasting voordeel maar ik of mijn man zijn wel de gene die alles van onze dochter meemaken. En daar kan geen geld tegen op!!!

Nee leuk is dat vader werkt full-time en moeder het liefst ook kind wordt om 7 uur bij de kdv gedumpt en om 5 uur s'middags opgehaald om vervolgens  nog ff snel de boodschappen voor vanavond te doen zo dan nog 2 uurtje spelen en dan naar bed nou dan kun je zeggen dat je je kinderen heb opgevoed nou nee dus dat heeft helaas een ander gedaan.

Ik ben blij liesje dat er ook nog echte huismoeders zijn ja we willen allemaal dat grote huis en 2 auto en elke week winkelen maar ik kies toch liever voor de lach van mijn kind.

Groetjes Chantal

Ik vraag me toch een beetje af op welke ervaring deze meningen zijn gebasseerd?!
Misschien op een buurvrouw/man met idd 2 auto's en verre vakanties en kinderen 5 dagen per week op het kdv?
Lijkt me duidelijk dat het niet altijd zwart of wit is, maar dat er ook een middenweg bestaat?!?
Ik werk twee dagen, maar mijn kinderen lachen ook...
Sil

Beste Sil,

Ik zeg niet dat jouw kinderen niet lachen ik zeg ook niet dat jij 2 auto heb en noem maar op ik snap alleen niet dat iemand belasting teruggaven moet krijgen omdat hij of zij de kinderen naar een KDV brengt dat is een keuze die je maakt.
En dan moet je zelf maar voor de kosten opdraaien want hoezo moet ik om op die gene te reageren over inkomstenbelasting dat betaal ik ook mee betalen omdat iemand anders zijn kinderen naar een oppas breng dat vind ik gelul we betalen allemaal belasting.

Terug
Bovenaan