Pfff wat een discussie is hier uitgekomen zeg! Hahaha!
Ik ben het helemaal met KT en Mie eens! Alleen dat de kov nog steeds heel duur is vind ik eigenlijk niet, je krijgt echt wel een groot deel terug van de belasting en wat je uiteindelijk zelf moet betalen vind ik echt wel meevallen. Een "gewone" oppas als je eens even een avondje weg zou willen is duurder!
En ik ben het er nog steeds niet mee eens dat je geld zou moeten krijgen als je je kind niet wegbrengt. Ik heb alles gelezen, maar snap nog steeds niet goed waarom dat zou moeten.
Als je je kind wegbrengt betaal je voor opvang en daar krijg je dan een deel van terug. Blijf je thuis, heb je die kosten niet, dus waarom zou je het dan betaald krijgen??
En ook moeders die werken hebben (meestal) minder loon als voorheen! Ik ben er tenminste ook zeker de helft op achteruit gegaan! Moet ik daar dan ook nog iets voor krijgen, omdat ik 4/5 van de 7 dagen WEL thuis ben???
Vind ik niet...maar goed!
En er werd ook gezegt dat er zo gestimuleerd word om te werken. En waarom??
Omdat de vrouwen vroeger (grof gezegt) alleen maar achter het aanrecht stonden en daar tegen zijn gaan protesteren!! Toen werd het eindelijk mogelijk dat ook vrouwen konden gaan werken en nu kan het inderdaad vaak niet meer anders dan alle twee (vaak 1 gedeeltelijk) te blijven werken.
Maar ik zie daar ook geen nadeel in! Ik zou zelf echt geen 4 of 5 dagen willen werken, maar 2/3 dagen vind ik wel heel fijn. Inderdaad even lekker eruit en met collega's praten.
Is bewezen dat het goed is als vrouwen (gedeeltelijk) werken!
Chantal, ik vind jou eerlijk gezegd erg negatief tegenover mensen die werken! Weet niet of je het ook echt zo bedoeld, maar ik vind het erg hard overkomen. Alsof ik mijn kind tekort doe omdat ik werk?!??
En alleen werken om 2 auto's en een groot huis te hebben doen volgens mij maar weinig mensen! Die zijn er zeker, maar de meesten moeten gewoon wel, of vinden het gewoon zelf lekker om een paar dagen te kunnen werken of een extraatje te hebben in de maand. Is dat dan verkeerd??
Wij zouden het heel misschien net kunnen redden van 1 loon, maar dan moeten we wel elke cent omdraaien en dat wil ik niet. We hebben een gewoon normaal huisje, en 1 normale auto.
Ik wil gewoon ook leuke dingen kunnen doen met mijn kind. Niet dat dat altijd veel moet kosten, zo bedoel ik het helemaal niet, maar als ik (of zij later) iets leuk vind wil ik dat kunnen doen financieel.
Ik ben nooit iemand geweest die carriere wilde maken en dat zal ik ook nooit worden, en ik hoef ook geen bakken met geld te verdienen, maar GEWOON leuk leven wil ik wel..