thuiswerkmama's of werken en maatschappij/overheid

Oké, nog 1 laatstse reactie; ik denk ook dat discussies op deze manier zinloos zijn. Je doet er een ander alleen maar pijn mee en het lost toch niets op.
Iedereen mag laten weten hoe je ergens over denkt, maar ga geen vuilspuierij gebruiken.
En denk idd een beetje na hoe het bij een ander over kan komen.
Welterusten allemaal.
Sil

Vind ik ook Sil!
En nu ga ik die computer ECHT uitzetten want ik MOET gaan slapen!!!
Wil echt een beetje fit zijn morgen!

Goedemorgen allemaal!

Iedereeen weer fris en fruitig??? dan doe ik er nog een schepje (uitleg) bovenop.
Ik denk ook dat 1 van de grootste redenen van de belasting teruggaaf het volgende is;

De vergrijzing in Nederland is hier ENORM, sinds de 80er jaren krijgen stelletjes steeds later kinderen of zelfs helemaal niet.
Het is ook voor een groot deel om de ontwikkeling voor de toekomst voort te zetten.
Minder kinderen=ook minder zorg voor ons zelf op onze oude-dag, kinderen zijn nou eenmaal de toekomst!

In Duitsland is het anders geregeld dan hier (is ook niet haalbaar, maar goed) de vrouw behoud haar baan, maar hoeft de 1e 3 jaar na de bevalling niet te werken en krijgt een vergoeding uit de staatskas. Het lijkt mij niet verstandig dat we die kant opgaan, we weten allemaal dat de staatskas daar er heeeeel slecht voorstaat.

Ik vind het niet meer dan terecht dat er een vergoeding is, er zijn legio mensen die dan niet eens meer aan kinderen beginnen, alleen al omdat ze het "gevoel" hebben dit niet te kunnen permiteren... en we willen toch allemaal het beste voor onze kids??
Want daar draait het nu eenmaal om!
En niet iedereen heeft (zoals het al eerder gezegd werd) de "luxe" om het zelf op te lossen, er is dus niet altijd sprake van een keus... laat ik dat voorop stellen.
En ook al zou het een bewuste keus zijn; ik ben zelf ook een creche/kdv-kindje;
Het is niet slecht per definitie! Omgaan met andere kindjes, leren spelen/delen, er wordt van alles gedaan 'daar' mbt ontwikkeling.

Groetjes Debby mv B'Elanna

goedemorgen,

Toen ik deze topic zag, dacht ik al: dat wordt een heel heftige discussie. Ik had me voorgenomen niet te gaan reageren, want werkende en thuisblijf moeders staan nou eenmaal lijnrecht tegenoverelkaar. Maar ik kan het toch niet laten.

Ik zit echt te koken hier achter mijn computer. Ja ik ben ook zo'n "slechte" moeder die werkt. En ja ik doe dat grotendeels voor mijn eigen plezier. Maar ook omdat we het geld heel goed kunnen gebruiken. En ja STijn gaat 2 dagen per week naar het kdv,.

Ik draag mijn steentje bij aan de maatschappij en ja daar krijg ik ook iets voor terug. Als ik thuis ben krijgt mijn zoontje alle aandacht en liefde die hij maar kan wensen. op het kdv krijgt hij ook heel veel liefde. En we krijgen een deel terug van de belasting moet ik me daar nu schuldig over gaan voelen. We werken er ook hard voor. Bovendien zo werkt het met de belastingen: de een krijgt studiefinanciering, de ander een ww uitkering, weer een ander krijgt huurtoeslag. niet iedereen profiteerd van die dingen en de ander wel.

Ik weet niet wat ik precies wil zeggen maar ik snap niet hoe je een ander zo kunt afvallen, iedereen maakt zijn eigen keuzes en laat iedereen toch in zijn waarde.

Carina

Hoi,

Ik vind dat Carina een heel goed punt heeft, waarom moet het zo heftig? Ik denk dat we allemaal willen dat onze kinderen opgroeien in een gelukkig gezin met twee blije ouders. En hoe dat gezin gelukkig wordt, dat moet iedereen voor zich invullen omdat ieder gezin anders is (gelukkig maar!!!).

Thuisblijf moeders die thuisblijven omdat ze dat willen; geweldig! Werkende moeders die blij naar hun werk gaan; fantastisch! Want een gelukkig, stabiel  gezin is de beste basis voor een ongecompliceerde jeugd. En dat willen we ons kindje toch allemaal meegeven?

En nu hou ik er echt mee op

KT

Hallo dames,

Ik wil niemand kwetsen, maar...waarom voelen jullie je als werkende moeders zo gekwetst als je voor jezelf weet dat je het goed bedoeld met je kindje.
Als je van mening bent dat een KDV goed is voor je kind en je hebt plezier in je werk en je bent er van overtuigt dat je zo een goed/betere moeder bent hoef je je toch niet gekwetst te voelen als iemand aan geeft dat zij er anders over denkt.

Persoonlijk ben ik het helemaal met Chantal eens. Ik vind helemaal niet dat ze kwetsende dingen heeft geschreven, ze heeft alleen verteld hoe zij er tegen aan kijkt.

Ik vind het een beetje raar dat jullie je zo voelen en zo kwaad maken.
Als je zeker weet dat je je kindje niet te kort doet hoeft dat toch niet.

Wees een beetje zeker van je zaak! Kom op zeg, iedereen doet en denkt anders.
Probeer dat te respecteren....

beste moeders,

Ten eerste bedankt issie voor je steun.
Ten tweede het is en was nooit mijn bedoeling om hier iemand mee te kwetsen ik gaf alleen mijn mening als jullie willen werken ga voor al je gang maar ik snap alleen niet (nogmaals) waarom dat voor een gedeelte vergoed moet worden door de belastingdienst daar ging de discussie over.
Maar voor die gene die zich dus wel aangevallen voelen zou ik dus wel zeggen voel jij je eigen er wel goed bij.

Chantal

Terug
Bovenaan