Goedemorgen allemaal!
Iedereeen weer fris en fruitig??? dan doe ik er nog een schepje (uitleg) bovenop.
Ik denk ook dat 1 van de grootste redenen van de belasting teruggaaf het volgende is;
De vergrijzing in Nederland is hier ENORM, sinds de 80er jaren krijgen stelletjes steeds later kinderen of zelfs helemaal niet.
Het is ook voor een groot deel om de ontwikkeling voor de toekomst voort te zetten.
Minder kinderen=ook minder zorg voor ons zelf op onze oude-dag, kinderen zijn nou eenmaal de toekomst!
In Duitsland is het anders geregeld dan hier (is ook niet haalbaar, maar goed) de vrouw behoud haar baan, maar hoeft de 1e 3 jaar na de bevalling niet te werken en krijgt een vergoeding uit de staatskas. Het lijkt mij niet verstandig dat we die kant opgaan, we weten allemaal dat de staatskas daar er heeeeel slecht voorstaat.
Ik vind het niet meer dan terecht dat er een vergoeding is, er zijn legio mensen die dan niet eens meer aan kinderen beginnen, alleen al omdat ze het "gevoel" hebben dit niet te kunnen permiteren... en we willen toch allemaal het beste voor onze kids??
Want daar draait het nu eenmaal om!
En niet iedereen heeft (zoals het al eerder gezegd werd) de "luxe" om het zelf op te lossen, er is dus niet altijd sprake van een keus... laat ik dat voorop stellen.
En ook al zou het een bewuste keus zijn; ik ben zelf ook een creche/kdv-kindje;
Het is niet slecht per definitie! Omgaan met andere kindjes, leren spelen/delen, er wordt van alles gedaan 'daar' mbt ontwikkeling.
Groetjes Debby mv B'Elanna