Zo ik geloof dat iedereen klaar is met discussieren, maar daar kom ik nog.
Ik vind dit soort onderwerpen heerlijk om over te lezen en praten! Naast luchtige onderwerpen is dit ook gewoon leuk!
Het lijkt allemaal zo persoonlijk te worden, maar we moeten hier toch ook gewoon over kunnen schrijven! Van mij mag er meer van dit soort onderwerpen komen.
En ik ben zeker niet gekwetst door alle dingen die er geschreven worden. Je moet maar zo denken, iemand tikt zijn gedachtengang in en op schrift staat het nu eenmaal heftiger dan als je het op een luchtige toon zou zeggen.
En iedereen wil graag hun keuze 'verdedigen'.
Ik werk ook en mijn vriend ook. We proberen het met elkaar op te lossen en dit jaar dankzij het ouderschapsverlof (ja, dat is er ook nog! Heerlijk...gedeeltelijk betaald verlof..) kunnen we het samen regelen. één kort dagje is mijn moeder er, verder of mijn vriend of ik.
Ik werk omdat:
* er geld verdiend moet worden. We wonen in een normale eengezinswoning, maar wat een hypotheek!
* Ik lang gestudeerd heb en er dus geinvesteerd heb in mijn 'carriere'.
* wij ons willen blijven ontwikkelen
* contacten buitenshuis
* Ik mijn dochter wil meegeven, dat je als vrouw onafhankelijk moet kunnen zijn van je partner, dat een moeder gewoon kan werken en compleet gelijkwaardig is met de man op elk gebied: ontwikkeling, sociale contacten, verzorging kind, huishouden.
* mijn partner daarom ook thuis kan zijn bij onze dochter. hij vindt het ook heerlijk om thuis te zijn, waarom zou ik dan hem dat niet gunnen?
* en toevallig verdien ik meer dan mijn partner...
En iedereen probeert dat op zijn manier te regelen. Mijn moeder was ook in mijn jeugd thuis, maar zij zegt dat ik gewoon moet blijven werken en het samen met mijn vriend moet doen. Dat is het voorrecht van de moeders van nu.
Ik kan het zo regelen dat ik veel thuiswerk 's avonds en soms helaas ook 's nachts (dan is mijn vriend de dag erop wel thuis..). Dus overdag veel bij mijn meisje. En ik hoef ook geen geld terug van de belasting. Ik heb immers geen kinderopvang nodig. En als ik dat volgend jaar wel nodig zou hebben, dan is het fijn dat er ko is. Wees blij met goed georganiseerde ko die aan veel regels moet voldoen.
En de overheid wil nu eenmaal stimuleren dat er ouders gaan werken, om alle redenen die al eerder hier genoemd zijn. Prima toch!
Al hoewel mijn hormonen schreeuwen (gillen) dat ik thuis moet blijven, lekker elke dag bij mijn meisje, ik doe het niet. Om alle redenen die hierboven staan.
Prima opgelost zo. Ik heb niets te klagen.
En nu ga ik slapen (weer gewerkt achter mijn computer en dit is heerlijke ontspanning, ook zo'n gevoelig onderwerp)
groetjes,
Sabine