thuiswerkmama's of werken en maatschappij/overheid

Oké, dus nu is het al zo dat ik me als werkende moeder aangevallen zou voelen, omdat ik niet zeker ben van mijn zaak....
Kan je precies hetzelfde denken de andere kant op.
Het lijkt me nu wel tijd om er 'einde discussie' van te maken.
Sil

Ik reageer toch niet heftig??????????? Jullie gaan je helemaal zitten te verdedigen en ik vraag me af waarom als jij je er goed bij voelt.
Ik heb helemaal niet gezegd dat je je niet zeker van je zaak voelt. Ik vraag me alleen af waarom je dan zo fel moet reageren op iemand die een andere mening heeft....

Maar goed, ik kap er nu ook mee. Dit heeft totaal geen zin.

Hoi Issie,

ik ga toch nog even reageren. Ik voel me zeker niet onzeker over de wijze die ik en mijn man hebben gekozen om onze zoon op de voeden (althans niet meer dan een ieder vermoed ik). Natuurlijk mag iedereen er het zijne van denken. Iedereen mag OORDELEN, maar niet VERoordelen en dat laatste is hier gebeurt. Als je een ander veroordeelt omdat ie er anders over denkt (zonder eerst naar de beweegredenen van die andere keuze te vragen), dan is dat niet fatsoenlijk en daar kan ik me kwaad over maken. Ik wil iedereen in hun waarde laten en ieders keuze respecteren, maar als ik niet hetzelfde respect krijgt, ja, dan word ik pissig en dat heeft niets te maken met (on)zekerheid over de opvoeding van mijn kind, maar met FATSOEN!! (ik verwijs graag even naar het topic over normen en waarden die we onze kinderen wilden meegeven, waarvan elkaar respecteren er een van was.......laten in godsnaam beginnen om zelf dat voorbeeld dan te geven !)

Zo, nu kap ik er echt mee. Tijd voor een luchtiger onderwerp...

groetjes
Mie

Ik kan het toch niet nalaten wie er hier dan over jullie heeft veroordeeld?
Naar mijn idee niemand. Maar goed.
De ouders/mensen die Chantal noemde bestaan helaas,
maar niemand heeft gezegd dat jullie dat zijn. Of lees ik nu verkeerd?????

Kan het niet laten...

Ik zal even uitleggen wat mij kwetst;

Chantal schreef het volgende;

Ik ben blij liesje dat er ook nog echte huismoeders zijn ja we willen allemaal dat grote huis en 2 auto en elke week winkelen maar ik kies toch liever voor de lach van mijn kind.

Dit impliceert toch behoorlijk dat moeders die gebruik maken van kinderopvang  niet kiezen voor de lach van hun kind (iaw geluk neem ik aan?). En ja, als iemand ook maar enigszins durft te beweren dat ik niet optimaal ga voor het geluk van mijn kind dan ervaar ik dat als uitermate kwetsend.

Groetjes, KT

quote: chantal1977 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-06-2007 20:30:13'));

Nee leuk is dat vader werkt full-time en moeder het liefst ook kind wordt om 7 uur bij de kdv gedumpt en om 5 uur s'middags opgehaald om vervolgens  nog ff snel de boodschappen voor vanavond te doen zo dan nog 2 uurtje spelen en dan naar bed nou dan kun je zeggen dat je je kinderen heb opgevoed nou nee dus dat heeft helaas een ander gedaan.

Ik ben blij liesje dat er ook nog echte huismoeders zijn ja we willen allemaal dat grote huis en 2 auto en elke week winkelen maar ik kies toch liever voor de lach van mijn kind.

Groetjes Chantal

Hé Issie,
Ik zeg niet dat je heftig reageert hoor. Het is misschien niet bij naam en toenaam gezegd, maar stukjes zoals hierboven kunnen kwetsend overkomen.
Tuurlijk zal ze het niet persoonlijk bedoelen, maar je kan je toch ook wel voorstellen dat dit niet leuk overkomt op een moeder die haar kind op een kdv brengt.
Sommige mensen kunnen echt niet anders, maar dat wil niet zeggen dat je dan niet voor de lach van je kind kiest.
Ik vind het erg jammer dat deze discussie deze kant is op gegaan, maar ook ik kreeg sterk het idee dat de werkende moeders werden veroordeeld.
Maar dat is dan misschien mijn beleving.
Ik veroordeel moeders die thuis blijven ook niet, dus doet het pijn als ik het andersom wel zo voel. En dan ben ik zo dat ik dan mijn standpunt, wat aangevallen wordt, wil verdedigen. En niet omdat ik niet zeker van mijn zaak zou zijn.

Heeft iemand nou inmiddels geen leukere onderwerpen???
Groetjes Sil

Oke, nu ik het zo allemaal nog even lees kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Toch geloof ik niet dat Chantal met deze opmerking specifiek jullie bedoelde.
Ik zie echt om me heen dat dit gebeurd en ik heb zelf op een KDV gewerkt, nou daar zie je het zeker heel veel gebeuren dat kinderen dag in dag uit daar zijn.
Om 7.00 worden gebracht en om 18.00 worden opgehaald.

Ik begrijp dat veel van jullie 2 of 3 dagen werkt. Dat kan ik me wel voorstellen.
Voor mij is het zeker niet zo dat ik een leukere moeder ben als ik werk. Juist niet.
Ik heb ook bewondering voor mensen die het wel kunnen.

Ik vond alleen een beetje jammer dat jullie zich met zijn allen tegen Chantal leken te richten. Dat vind ik jammer. Iedereen mag toch zeggen wat hij/zij denkt.

Ik denk dat iedereen het beste voor heeft met zijn kindje. Er is geen betere of een slechtere manier.

Laten we doorgaan met te houden van onze kindjes en hun alle liefde te geven die we kunnen geven...
En...laten we doorgaan met gezellige discussies...en elkaar respecteren.

Hiermee is deze discussie voor mij ECHT gesloten

Voor mij ook, vind het veel te leuk om gezellig met je te babbelen Issie!
En toch wil ik er nog wat aan toevoegen;
Het gebeurt idd dat kinderen 5 dagen naar het kdv gaan. Maar ook die gevallen moet je niet over 1 kam scheren. In enkele gevallen moet de (vaak alleenstaande) moeder 5 dagen werken.
Ik zou er ook niet aan moeten denken om full-time te werken, maar voor alle moeders die dat wel doen; jullie keus;prima!
Groetjes Sil

Terug
Bovenaan