tijdelijk uit elkaar

Hoi Miranda,
Wat een ellende zeg.
Ik kan hier niet over mee praten want ik heb zoiets nog nooit meegemaakt..
Heb net even voor je op internet gekeken. Op www.huiselijkgeweld.nl staan instanties die je kunnen helpen met alles. Ik wens jou, je kindje en je katten heel veel sterkte toe.
En bedenk dat je er niet alleen voor staat, aan de reacties t zien staan er genoeg mensen voor je klaar die je dolgraag willen helpen..
liefs Carla

Hoi Miranda,

nu lekker een weekje rust! Ik hoop dat je ook de rust kan vinden en dat je er ondanks alles een beetje van geniet, van de rust en je meisje bedoel ik.

Ik ben het niet echt met riana eens, hier ben je redelijk anoniem en ik vind het juis heel goed dat je hier toch je verhaal geplaatst hebt, was al moeilijk genoeg denk ik. Blijf lekker je hart luchten en succes deze week...

Groetjes Ilona

Miranda,

Ik meen me te herinneren dat, toen jij zwanger was, jij toen ook nogal wat problemen had met je partner. Ik heb toen ook op die topic van je gereageerd en daarna  nooit meer wat over gehoord.  
Weet wel dat JIJ de verantwoordelijke bent voor jouw kleintje. Dat ukkie heeft hier niet om gevraagd en heeft recht op een leven zonder ruzie en geweld.
Ik weet ook wel dat het moeilijk is om stappen te nemen en voor een leven voor jou en je kind te kiezen. Ik spreek namelijk uit een jarenlange ervaring.
Om je kind niet langer bloot te stellen aan deze situatie, zul je heel snel iets moeten regelen. Voor je katten kun je ook info opvragen bij de dierenambulance, die weten meestal wel opvangplaatsen. Maar ik denk niet dat dat jouw grootste zorg is. Ook het feit dat je met schulden achterblijft ivm met jullie huis. So what, is het belang van jouw kleintje niet belangrijker? Dan maar jaren afbetalen, maar je moet zorgen dat je kleintje in een veilige omgeving kan opgroeien.

Ik kan me overigens wel in de reactie van Riana vinden. Er zijn voldoende mogelijkheden en optie's waar je hulp kan krijgen. Dus je hele hebben en houden op het internet zetten is niet zo'n slim idee. Maar dat is mijn mening.

Jij moet heel snel een beslissing nemen in het belang van je kind. Hoe langer je daarmee wacht, hoe vervelender de situatie voor jou kan worden. Als de kinderbescherming hierbij gehaald wordt, wordt er ook genoteerd dat jij nog steeds bij hem in huis woont. Dat is niet goed, daaruit zouden ze op kunnen maken dat jij niet voor je kleintje zorgt.
Doe je voordeel met de tips die de anderen gegeven hebben, voor het te laat is.

Annemiek

hoi meiden,

allemaal heel erg bedankt voor de reacties en ik heb goed nieuws, voor mezelf en Alana in ieder geval, ik zit nu bij die vriendin in huis!
de reden waarom ik dit verhaal neerzet is omdat ik wel wat steun kan gebruiken.
ik heb maar 1 vriendin, waar ik nu zit en waar ik zo terecht kan, de rest woont of te ver of heeft geen ruimte.
dit is nog behoorlijk anoniem. niemand weet dan ook verder dat ik dit schrijf.
mijn vriend praat met zijn ouders en vrienden ook over dit probleem, daar kan ik hem niet over tegen houden, en ik heb ook wel behoefte aan praten. vandaar dus.
natuurlijk moet ik dit helemaal zelf oplossen. en dat gaat ook zeker gebeuren. ik ben al weg met de kleine dus de eerste stap is gezet.
het is toch fijn om te weten dat mensen je moed in spreken, dat geeft mij ook een motivatie om de juiste beslissingen te nemen.
en natuurlijk is Alana de grootste motivatie!
praktische hulp kan zij alleen niet bieden en mijn hart luchten kan ook niet bij haar.
ik wil het niet allemaal opkroppen want dan heeft Alana een gestresde moeder en dat kan natuurlijk niet.
als ik af en toe lekker van me af praat dan kan ik als ik met Alana bezig ben de knop omzetten en is er even gewoon geen ellende en verdriet.
ik heb trouwens gehoord dat iemand een vriend had met losse handjes. die zij nu gelukkig omdat hij jarenlang in therapie is geweest.
het is ook niet meer gebeurd want hij heeft zijn verleden verwerkt en geleerd om om te gaan met zijn buien.
ik heb een brief voor Michel achtergelaten en hem ook gevraagd om therapie te volgen. ff kijken of dat gaat lukken, misschien is er dan nog een kansje om samen gelukkig te worden.
en als het niet lukt dan hebben we het geprobeerd en kies ik zonder twijfelen voor mezelf en mijn dochter.
bedankt meiden, ik hou jullie op de hoogte.

liefs Miranda

Lieve Miranda,

Jeetje wat een verhaal zeg! Pffff en dat terwijl je zo'n kleintje hebt!

Mijn advies is dan ook om z.s.m. advies in te winnen hoe je hier mee om moet gaan. Uitkering aanvragen en op zoek naar een baan voor jezelf. Inschrijven voor een woning.

Uiteraard hoop ik voor je dat je vriend in therapie wilt gaan, maar denk echt aan jezelf en aan je kindje.

Mijn vriendin komt uit een gezin met veel geweld! Pa was alcoholist en ma liet zich altijd slaan door hem. Ze durfde op een gegeven moment niet meer weg. Ze zijn nu beide overleden en mijn vriendin heeft nu pas rust. Maar ik kan je zeggen dat ze er nooit meer overheen komt hoe haar vader met haar moeder om ging.

Denk ajb aan jezelf en aan je dochter! Je kind verdient alleen het allerbeste!
Veel sterkte de komende tijd!

Sandra

Lieve..lieve ..sterke mama van Alana,

Kippenvel krijg ik als ik iedere keer de berichten en de reakties lees!! Je bent een dappere vrouw om het bespreekbaar te maken, veel vrouwen schamen zich en denken dat hun de oorzaak zijn van de problemen die zich thuis afspelen, nemen te vaak hun partner in bescherming. Dat deedt ik namelijk ook, het werd een gewoonte, het was allemaal heel normaal.. schreeuwde van de daken dat ik gelukkig was, altijd de vrolijke noot! Totdat ik   thuis was en met hartkloppingen de deur opende in afwachting hoe meneer zijn bui was. Nu een paar jaar verder.. ben ik blij dat, hoe moeilijk het toen ook was,   de moed heb kunnen verzamelen om me spullen te pakken.  Veel sterkte in deze moeilijke strijd.

Alle andere dames hier op het forum.. Super dat jullie er voor haar zijn!!
Mijn complimenten voor de lieve woorden en top reacties hier op dit forum

groetjes Wan

hoi

miranda ik snap het helemaal, iederreen met probs moet en wil praten
natuurlijk kan je dat wel hier doen, zo te zien heb je meiden genoeg hier op het forum
als je ergens mee zit, gewoon vragen zeggen en van je af typen.

nu eerst maar even een weekje bijkomen bij je vriendin in huis
en als er wat is, roep me gewoon he!!

groetjes riana

Hoi Miranda

Ik hoop dat je vriend er voor jou en jullie dochtertje aan wil gaan werken
Fijn dat je nu even alleen samen met je dochtertje bent kun je even goed nadenken over alles
Veel sterkte gewenst
Groetjes Monique

Terug
Bovenaan