TIps om tegen de warmte te kunnen??

Tja, wat een zonaanbidder ik was, ben ik deze zwangerschap veranderd in een mol!
Kan niets hebben, als het boven de 16 graden is (overdreven natuurlijk) breekt het zweet me uit!
Vandaag voor het eerst sinds weken in de tuin gezeten, onder een parasol wel te verstaan maar eindig de dag met koppijn, zwetend en opgezet als een waterballon........

Iemand tips om de komende dagen (wordt 30 graden, zeker waar ik woon in gelderland) en de rest van de zomer??

Verder geniet ik echt volop hoor, dit is echt een droomzomer, met een lekker windje, wolken en zon..................jammer dat ik het niet kan hebben!

Groetjes Rimke
31+2 weken

Hoi Rimke,

Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt. Heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht? Vooral morgen wordt een vervelende dag, als het zo benauwd wordt bij 30 graden.

Heb je iets van een opblaasbad waar je in kan? Daar kun je regelmatig lekker in afkoelen. Anders  zorgt een koud voetenbad ook verkoeling. Vooral niet te veel doen en heel veel drinken, niet te koud, anders krijg je daar weer last van. Dan is het voor je lichaam makkelijker om de warmte af te voeren.

En leuk is anders, maar ik heb 2 jaar geleden met die lange hittegolf (ik was toen 4 dagen later uitgerekend dan nu, dus bijna evenver zwanger als nu) vooral veel binnen gezeten overdag. Buiten was het gewoon echt niet uit te houden. Aan het eind van de dag plonste ik dan in ons opblaasbad, want daar vond ik het overdag echt te heet voor.

Verder heb ik zo snel geen ideeën. Doe vooral heel rustig aan!

Groetjes,
susan

hoi!

Dank je wel voor je tips! Ga zo idd maar lekker onder de parasol met mijn voeten in een bak water................
Zit dus idd al weken binnen, met alle deuren tegen elkaar open, zie zo bleek als ons onderlaken.....niets voor mij! Jammer ook, want ik ben normaal gesproken dol op de zomer........lekker bbq-en, roseetje erbij, heerlijk! Maar goed, dat bewaar ik lekker voor volgend jaar!
Ben net weer bij de VK geweest en ons kleintje is nog niet ingedaald maar twijfelt wel is het vermoeden, ivm met de krampen en steken die ik regelmatig heb...........ze ligt wel keurig met het koppie naar beneden...........

Wens jou ook veel plezier onder de parasol!

Fijne dagen,
Liefs Rimke

Mijn hemel!
32 graden hebben we hier gehaald...............
Vind het wel iets leuks hebben die hitte, heb niets gedaan, dus heb het heel goed volgehouden!
Lekker met de voeten in water gezeten, nog wel naar onze haptonome geweest, wij doen zwangerschapshaptonomie, wat boodschapjes (lekker koel in de winkel!!!) en toen weer gaan zitten...............hahahahaha!

Hoop dat het jullie net zo goed is vergaan als mij!

Hey Rimke. Hier nog zo één. Als het kwik maar iets stijgt zit ik al te zweten en te zuchten. Is normaal gesproken ook niets voor mij. Ben eiegenlijk echt zonaanbidder en kanme niet herinneren het ooit te warm te hebben gehad. Lig tegenwoordig onder een laken in plaats van een dekbed met een ventilator naast me en het raam moet helemaal open en mag niet meer op een kier (vriendje laat het inmiddels wel uit z'n  hoofd om strijd aan te gaan met zwangere vrouw hahaha!).  Dref gisternacht ook m'n bed uit en ben om 4 uur 's ochtends de tuin in gegaan omaf te koelen.  De zuivelafdeling van de supermarkt is mijn nieuwe beste vriendje geworden. Bekijk daar op m'n gemakje ieder toetje. Verder zou ik ook niet goed weten hoe je die warmte kwijtraakt. Wapperen met een boekje of waaier, polsen onder de koude kraan, lauwe douches etc. helpen bij mij wel maar  werken maar kort. Vooral veel zitten en m'n gedachten verzetten (iets minder zelfmedelijden) helpen toch het beste.

Groetjes,
Marian

Hoi meiden,

Hoe gaat ie nu? Het is gelukkig weer afgekoeld! Ik heb er gelukkig niet heel veel last van gehad. Alleen woensdag erg last van mijn maag gehad. Kon bijna niets eten en/of drinken. Hierdoor had ik 's nachts wel last van hoofdpijn, maar verder viel het mee.

Groetjes,
Susan

Hey,

Het is nu buiten behoorlijk afgekoeld maar ik blijf het vreselijk warm houden. Vind t erges ook wel grappig. Terwijl mensen nu buiten met jassen aan lopen waggel ik vrolijk in een hemdje en 3/4 broek rond. Moet ook wel lachen als ik van die meelevende blikken krijg. Blijf ook stug m'n slippers dragen (komt meer door het   feit dat ik m'n veters haast niet meer vastkrijg en door het vocht in m'n voeten m'n charmante schoenen niet meer aankrijg). Een zonnetje zou wel prettig zijn maar van mij hoeft het voor het eerst niet zo nodig heel erg warm te worden....  

Marian  

Terug
Bovenaan