Tis weer zover: Ziekenhuis

Gister rond 13:00 braken m'n vliezen. Tenminste, ik verloor vruchtwater. Meteen m'n man gebelt want ik ben sowieso pas 28.3w zwanger. Die heeft t ziekenhuis gebelt en we moesten meteen komen. Oppas geregeld voor de jongens, en op weg. Daar hebben ze me onderzocht en na een tijdje moest ik naar het AMC, academisch kan kleintjes beter opvangen.

Ik heb geen weeen gelukkig, ik krijg weeenremmers en corticosteroiden voor de longrijping. Morgenochtend de laatste prik cortico. Ik heb afgelopen nacht doorgebracht in een verloskamer, en lig nu op een tweepersoons kamer. Ik heb volledige bedrust, maar mag op een po-stoel naar t toilet. (Wat een feest!) Bedrust want baby ligt in stuit. (wisselt trouwnes, want ze lag ook met haar rug naar beneden en later weer anders. Niet zo gek met deze termijn) Maar omdat ze in stuit ligt, ofwel niet is ingedaalt, loop ik het gevaar dat de navelstreng naar buiten 'valt' (of een voetje ofzo) en als de navelstreng komt, MOET ze eruit, want anders krijgt ze door beklemming geen voeding en zuurstof meer.

T gebeurt me nu dus voor de 3e keer. Alleen dit keer veel vroeger nog in de zwangerschap. 1e bij 30w opgenomen (Net als nu scheurtje inde vliezen, vruchtwater verlies), geboren bij 32, 2e met 32w opgenomen (bloedverlies) en geboren bij 33.5. Ik had zo gehoopt...maar goed. iig wel internet, en een rustige buik. :/

Jeetje dat is schrikken zeg! Hopelijk blijft het nog even rustig en kan blijft ze nog even binnen.
Sterkte in ieder geval!

Jeemig, ik wild nog een berichtje achterlaten dat je gelukkig weer wat opgeschoten was in de tijd en dat er nog niks gebeurd was en nu dit!
Ik hoop dat alles rustig blijft en dat de kleine nog even binnenblijft. Het zal wel even spannend worden. We horen wel hoe het allemaal verder loopt. Is je voorgevoel wel goed geweest al is het niet zo'n positief voorgevoel.

o jeetje meid! nou idd hopen dat ze ff wel blijft zitten! maar oook weer balen dat het je niet mee zit zo dat het de 3e keer is al zo gebeurd!

veel sterkte meid!

xxxjes en knuffels

Getsie,

dat is schrikken! Hoop dat jullie meisje het nog even naar haar zin heeft bij jou en nog even wat sterker kan worden. Heel veel sterkte gewenst!

liefs Natasja

Terug
Bovenaan