Tis weer zover: Ziekenhuis

ben je ook niet drager van een bepaalde iets bacterie??
sorry kan nu niet op de naam komen.
dat kan er voor zorgen dat je vliezen vroeg tijdig breken, bevalling op gang komt. ik heb dat eens gehoord van iemand anders.
ieder geval veel succes en hopen dat de baby lekker sterk is zodra het geboren wordt!
groetjes

Ze hebben alles gecheckt, geen bacterie, geen blaasontsteking helemaal niks. Gewoon een scheurtje in de vliezen. :/ Net als met m'n eerste. (en m'n tweede, daar had ik bloedverlies bij 31w, en braken de vliezen later, ook zonder aanwijsbare reden.) Mijn lichaam kan het gewoon niet aan ofzo..?

ja die hebben beiden in een couveuse gelegen, de oudste een maand die had complicaties en was bij 32 weken toch nog een stuk jonger dan de tweede, 33.5 weken. Die lag in een open couveuse, 10 dagen ziekenhuis. Wel een natuurlijke bevalling.

Het is echt heel ellendig, gelukkig lig ik met iemand op de kamer met wie ik kan opschieten, en nog steeds geen weeen. Ze zijn vooral bang voor infecties (want open verbinding met de buitenwereld-de baby nu dan..) Dus er wordt veel getempt en gespoeld en ik heb volledige bedrut, mag gelukkig op de postoel en ook af en toe naar het echte toilet gereden worden. Maar ik ben wel heel afhankelijk zo! En ik mis m'n kindjes! Maar het is voor een goed doel.

De Cortico steroiden zijn nu helemaal ingewerkt dus de longetjes kunnen nu een geboorte wat beter aan (zelfstandig ademen is in deze fase nog wat veel gevraagd) maar als de geboorte zich nu aandient geven ze weeenremmers, behalve in geval van infectie, dan moet ze eruit. En wordt het ook weer een spoedsectio want ze ligt in stuit en overdwars. Te gevaarlijk voor haar.

Wat een drama weer he? Ik heb het zo gehad! Ging het maar eens een klein beetje zoals het hoort. Of was ik iig maar iets langer zwanger- een week of 30. Volgens het ziekenhuis hier ben ik nu 28w 5 dagen. Heel vroeg dus nog.

Kinderarts is gister langsgeweest, en de kansen van het kindje nemen elke dag toe (dat wisten we ook al, ivm vorige vroeggeboortes) maar ze zijn niet best. 2/3 kans op overleven, en een heleboel risico op complicaties. Dus ik hou vol tot minimaal 32 weken!

Dank jullie allemaal voor je steun! Ik houdt jullie op de hoogte. Mocht je langer (dag of 3-4) niks horen kun je er vanuit gaan dat het gebeurt is, dan heb ik iets anders aan mijn hoofd dan het forum ;) Maar ook dan laat ik het nog weten! Groetjes!

Meid wat een spanning.... lijkt me niet leuk en dan duren de dagen en weken alleen maar langer, puur omdat je zo graag wilt dat het opschiet en dat het kindje lekker kan blijven zitten... Hopelijk haal je de 32 weken, dat zou heel mooi zijn!

Wat een spanning... Ik hoop dat uk nog even lekker blijft genieten bij mams. Heel veel sterkte gewenst en idd de duimen draaien op volle kracht!!!

Liefs grote broer

Meid.... Ik schrik enorm van je bericht... Ik ga echt heel hard duimen en kaarsjes branden dat je kleintje nog even binnen in je buik blijft... Heel veel sterkte meid.... Denk aan je!!!!

Terug
Bovenaan