Tjonge jonge wat is het leven toch duur...

Ik zit net even te rekenen en straks met 2 kinderen op de opvang wordt het wel erg zuinig aan doen.... Dus denk dat we gaan proberen dat ik 3 dagen blijf werken en we vragen of mijn schoonmoeder de woensdagochtend wil oppassen (mijn man is elke woensdagmiddag namelijk vrij)

Valt me zo tegen.... Iemand nog bespaartips?

groetjes Maris

Hoi
Ben het met je eens dat het leven duur is ja. Maar helaas kan ik je niet helpen aan bespaartips....Heb zelf een heel groot gat in m'n hand (heb ik eigenlijk wel een hand?)

Het is een idee om de opvang anders te regelen? Of minder te werken? vaak valt het wel mee wat je inlevert op je loon als je een dag minder gaat werken en kinderopvang wordt alleen maar duurder!
Of je man minder werken?

Succes ermee!
Liefs van Anouk

Hoi Mariska,

Het leven is inderdaad erg duur. Omdat ik fulltime bij Marissa ben hebben we nog maar 1 salaris. Hier is het dus ook altijd wel uitkijken geblazen. Echt bespaartips weet ik niet maar ik koop de pampers altijd alleen maar als ik 3 pakken voor 20 euro krijg. Verder ben ik al maanden bezig met de feestdagen. Als er speelgoed echt in de aanbieding was dan kocht ik het alvast en heb alles in een grote mand gedaan. Nu heb ik heel veel voor Maris maar het was allemaal niet super duur. Hetzelfde heb ik voor haar verjaardag gedaan. Kleren voor Maris koop ik bij de Bijenkorf als ze aanbiedingen hebben. Ik heb dan wel mooie en goede kleding maar het is niet al te duur. En bij de outletstore hier haal ik heel erg veel. Heb net dit weekend 2 spijkerbroeken van Vin Rose voor haar gekocht. Normaal zijn die 90 euro per stuk en daar waren ze 20 euro per stuk. Zeker de moeite waard dus. Billendoekjes en snoetenpoetsers koop ik ook altijd alleen maar in de aanbieding, we hebben stapels liggen. En verder doen we ook een hoop goedkope of zelfs gratis uitjes. Lekker naar de eendjes wandelen of hier naar de eco boerderij. Ik spaar air-miles voor de Efteling. Als ik elke keer mijn kaart laat scannen dan heb ik per jaar twee gratis kaarten voor De Efteling en kunnen we daar dus heerlijk heen. Verder doen we gewoon toch waar we zin in hebben want ons motto is wel "op is op".
Volgens mij is het een heel verhaal geworden, hoop dat er iets voor je bijzit.

Oh ja, kado's voor anderen koop ik ook als ik aanbiedingen tegen kom. Bijvoorbeeld voor de neefjes, en voor een vriendinnetje van Marissa heb ik het kado al 2 maanden klaar staan.

groetjes Linda

Hoi Maris,

Ik weet niet hoeveel jullie per maand te besteden hebben, maar met de 2e opkomst of al geboren. Krijg je natuurlijk ook meer kinderopvangtoeslag van de belastingdienst om de extra kosten van de opvang te compenseren. Indien je wisseldiensten werkt, zou je ook kunnen switchen naar een gastouder i.p.v. een creche. Want bij een gastouder betaal je alleen de uren die je ook afneemt. Wat ook eventueel zou helpen is om een pasje van de makro te krijgen (je hebt dan wel eenmalig een grote uitgave) maar je kan dan ook wel een tijdje voorruit.

Wij zijn de trotse ouders van een zoon van bijna 1 jaar, en wij kunnen niet zeggen dat het financieel zwaar is voor ons.

Succes er mee, en kleren van de HEMA en C&A gaan even lang mee, dan kleding van de dure merken.

Groetjes,

@ iejoor: ben ik toch niet helemaal met je eens over de kleding van Hema enzo....De kleding van Hema is heel leuk en prima...maar het verschil met merkkleding zie je wel degelijk na zoveel wasbeurten en zoveel keer gedragen.

Hier een mama die verslaafd is aan merkkleding en uiteraard ook de spullen wel koopt bij de H en M en Hema maar als 1 zoon het gedragen heeft kan ik het weg doen....En Gaastra, Replay, Riverwoods en McGregor   etc. blijft echt heel mooi...bij nummer 3 lijkt het weer als nieuw.

WIlde ik nog effe kwijt
Liefs van Anouk

Hoi mariska,

Je hebt gelijk   dat het duur is. Als ik zwanger ben van de 2e en ik ga weer aan het werk wil ik graag 4 uur minder werken, scheeld in de opvang kosten.

Op aanbiedingen letten, ik gebruik gewoon c1000 pampers en voor de nacht merk pampers( want Jesse plast veel s'nachts)
Bij de goedkopere speelgoedzaken heb je ook leuk speelgoed en het scheeld dat je nu al 1 kindje hebt want, je hoeftniet zo veel aan te schaffen als   bij je 1e kindje.

Het kabinet wil graag dat er meer kinderen geboren worden,( dat was laatst op het nieuws), maar ik vind dat ze ook meer ons hier in tegemoet komen.

Groetjes Linda

We gaan er straks per maand 150 euro op achteruit! Vanwege verhoging van de prijs van de kinderopvang en omdat er volgend jaar (vanaf juni) 2 kindjes naar de opvang moeten.
Op kleding let ik al, ik koop niet al te dure kleding voor Feline en schoenen bezuinig ik niet op. Verder baal ik gewoon ontzettend dat we er zo veel per maand op achteruit gaan. We gaan echt vragen of mijn schoonmoeder 1 ochtend kan oppassen. Hoop echt dat ze het doet, anders moet ik maar een baan erbij zoeken of zo....

groetjes Maris

Hoi,

Jeetje zeg dat is echt heel veel, schrik er van. als je minder zou kunnen werken zou dat dan schelen?
IK weet niet of je de mogelijkheid hebt hoor.

Bepaalde kosten moet je gewoon betalen daar kun je idd niet op bezuinigen, maar het is toch belachelijk, dat het zo duur moet zijn.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan