Tjonge jonge wat is het leven toch duur...

quote: AKK reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-11-2008 04:25:06'));

hoi,

vervelend is dat zeg, toch een heel bedrag per maand. Heb ik eigenlijk niet echt tips voor je, hoop dat je schoonouders dan op willen passen op de woensdagochtend.
Scheelt dat je in elk geval al veel spul hebt voor een baby. Misschien een idee om nu alvast per maand wat geld proberen te "sparen"? dan is de overgang straks wat minder groot misschien?

Groetjes

Toevallig hebben we net tegenslag gehad van de belastingdienst (ik had zelf niet gezien dat zij me dubbel betaald hadden vorig jaar december en in januari nog een keer) dus dat korten ze nu.
Dus sparen kan even niet....

groetjes Maris

Hoi Sonja,

Ze willen dat je meer gaat werken, maar nu gaan we er qua kinderopvang 180 euro op achteruit....
Feline's kamer kunnen we niet gebruiken omdat ze zelf nog in de ledikant slaapt. Maar we gaan het of goedkoop bij ikea kopen of mp.
Ik ga zelf morgen mijn tijd nuttig besteden en foto's maken van Feline d'r oude kleertjes en op MP zetten. Krijg ik weer wat geld voor!
En ik koop eigenlijk al niks als ik winkel. Ik probeer ook al met boodschappen zuinig aan te doen.
Ik hoop ook dat mijn schoonouders willen oppassen. Het is dan maar voor 1 ochtend per week, maar het scheelt ons echt zo veel geld dan...
En anders gaan we een andere oplossing zoeken. Ik heb al gekeken, maar 4 dagen ipv 3 werken schiet ook al niet op.
Ze krijgen dan niks, ja een hoop liefde! hahaha, want heeft geen zin...

Ik heb er zeker wat aan, sowieso al de steun en ideeen!

groetjes Maris

Hoi Maris,

Misschien toch nog een ideetje.

Wanneer je schoonouder willen oppassen kunnen jullie je aanmelden bij een gastouderbureau. Je kunt voor het bedrag wat je hen dan moet betalen ook kinderopvangtoeslag aanvragen.

In het gunstigste geval zeggen je schoonouders het voor niets te willen doen en heb je toch wat extra inkomsten. Of je zou de belastingteruggave kunnen delen.

Ik weet dat dit in zeer veel gevallen/families zo  gebeurd.

Maar natuurlijk eerst maar eens afwachten of je schoonouder willen oppassen.

X Linda

Hoi Maris,

Mijn ouders passen elke dinsdag op mijn dochter. Ze zijn aangemeld bij Roodkapje en ontvangen elke maand geld van de belasting hiervoor. Dit is geloof iets van 120,- per maand!!
Zij zetten het bedrag opzij om leuke dingen te doen met Jennifer of iets moois te kopen. Een maandje geleden hebben ze hele leuke schoenen gekocht (uiteraard was ik mee..hihi!!!).

Je kan  Roodkapje bellen en dan komen ze langs om het helemaal uit te leggen.
Misschien kan dit je (schoon) ouders overtuigen.

gr. Ilone

Hallo meiden,

Hier een najaar 2006 en een zomer 2008 mamma! Ik ben het Mariska eens dat alles behoorlijk duur gaat worden qua kinderopvang 2009! Wij gaan er ook € 100,= op achteruit en dat is best slikken. Toen wij 1 kind hadden merkte ik het financieel ook niet echt totdat mijn oudste overal in klom, ging lopen en tig keer viel dus vaak nieuwe broeken moest hebben. Zijn voeten groeien als een tierelier en ik ben elke 2 maanden de pineut voor nieuwe schoenen a € 80,= want hij heeft een hoge wreef en past niet alle schoenen even makkelijk. Met de kinderbijslag red ik het never nooit daar moet nog wel zo'n zelfde bedrag bij om hem te kleden en van schoenen te voorzien. Wij hebben een goed inkomen maar het wordt wel voor 90% opgeslokt aan vaste lasten en ik zie de maandelijkse bestedingsruimte steeds kleiner worden terwijl we geen luxe dingen doen of extreem dure merkkleding kopen maar ja alles wordt wel elk jaar duurder en ons inkomen stijgt (helaas)  niet zo hard mee.

Groetjes,

Puk

Hoi Hoi

Als tip wil ik je meegeven om iedere maand wanneer het salaris is gestort je huishoudgeld < dus voor de boodschappen en de luiers > alvast te pinnen en in een apart potje te doen. Ik haal iedere maand 400 euro voor de boodschappen, en neem dus steeds een vast bedrag mee naar de supermarkt ipv alles te pinnen. Zo verlies je het overzicht weleens...

Succes ermee

Liefs Kirsten

Terug
Bovenaan