Tjonge jonge wat is het leven toch duur...

Hoi Linda,

Minder werken zou ook weer niet opschieten. We moeten.... zowat wel mijn schoonouders inschakelen. Ze heeft het wel aangeboden, maar ik weet dat zij het wel zwaar vind om een hele dag op te passen op neefje van 2,5 jaar.
En dan ook nog 1 ochtend in de week op 2... En ze krijgt er niets voor, want dan schieten wij er ook niets mee op.

Echt ik baal hier zo van.... voel me eigenlijk gewoon ontzettend klote nu...

groetjes Mariska

Ik kan me voorstellen dat je rot voelt, maar het komt vast goed, je hebt nog even te gaan en misschien komt er straks wel een goede oplossing.

Ik weet nu ook even geen oplossingen, ik zit echt met je mee te denken.Volgens mij is een gastouder goedkoper dan een kinderdag verblijf. Misschien kun je daar eens naar informeren, maar niet leuk natuurlijk dat Feline ergens anders weer moet gaan wennen.

Groetjes Linda

hoi hoi

ja goedkoop wordt het er niet op allemaal
maar idd je krijgt vast meer terug van de belasting idd
en hoe zit het met de werkgevers??
komen die niet wat tegemoed in de kinderopvang??
anders idd misschien veranderen van opvang, een gastouder ofzo
dat kan ook nog AAN huis als je zou willen hebben de kids toch hun eigen vertrouwde plekje dan is het wennen misschien wat minder.

een een vraag wat zeker NIET lullig is bedoelt
maar had je dit niet van te voren kunnen zien???
heb je er niet over nagedacht voordat je zwanger werd??
zeker geen verwijt hoor of verkeerd bedoelt

groetjes en succes moekje

Hoi Linda,

Een gastouder wil mijn man absoluut niet, dus dat is geen optie. Maar we gaan gewoon open kaart spelen met zijn ouders en dan kijken of ze die woensdagochtend willen oppassen.
Het is niet anders...

groetjes Mariska

Hoi Moekje,

Ik heb het al eens berekend en toen scheelde het niet zo veel. Maar omdat de opvang nu weer duurder is scheelt het enorm veel.
Ze hebben nu ook een deel van de uurprijs die buiten de toeslag valt. En een ander kdv is ook geen optie, omdat we al een keer gewisseld zijn en we niet tevreden waren.

En ik zie het niet als een verwijt hoor! Ik had het dus echt berekend en het kon allemaal, maar nu is het ineens krapper geworden.

Dus we gaan met mijn schoonouders open kaart spelen en vragen of ze die woensdagochtend willen oppassen.

groetjes Mariska

hoi,

vervelend is dat zeg, toch een heel bedrag per maand. Heb ik eigenlijk niet echt tips voor je, hoop dat je schoonouders dan op willen passen op de woensdagochtend.
Scheelt dat je in elk geval al veel spul hebt voor een baby. Misschien een idee om nu alvast per maand wat geld proberen te "sparen"? dan is de overgang straks wat minder groot misschien?

Groetjes

Hoi Mariska,
ik kan me voorstellen dat het er best inhakt een 2e, brengt toch extra kosten met zich mee.
Ik heb als tip: kijk veel op marktplaats, ik vind dit echt zo een uitkomst!
Ik heb Daniëlle dr babykamer (kast, commode en ledikant) van MP voor 275 euro en echt waar ziet er nog uit als nieuw! Maar goed jij gebruikt denk ik de kamer van je 1e maar wilde het toch even kwijt, haha.
Daarnaast heb ik ook veel speelgoed en babykleding van MP, echt voor weinig. Het is soms even goed zoeken maar dan bespaar je echt een heleboel geld uit.
Ik kijk meestal bij de wat oudere advertenties en bied onder de vraagprijs, meestal willen mensen van hun spullen af en gaan akkoord.

Verder heb ik niet echt bespaartips, behalve als je gaat winkelen (zonder dat je echt iets nodig hebt) laat je pinpas thuis, heb je iets leuks gezien, denk er eerst goed over na (heb je het echt nodig?) en waarschijnlijk besluit je dan om het niet te kopen, het zijn toch vaak impuls aankopen.

Nou succes en ik hoop dat je schoonouders bereid zijn om op te passen. (wij hebben ook geluk, mijn ouders passen 3 dagen in de week op)
P.s als je schoonouders willen oppassen kunnen ze daar ook een vergoeding voor krijgen als ze zich in laten schrijven als gastouder. (bij mijn ouders heeft het niet veel nut want mijn moeder krijgt een uitkering en mijn vader aow dus dat zou betekenen dat ze daar weer op gekort worden. Maar je moet het anders maar even "googelen".)

Groetjes van Sonja
(heel verhaal maar ik hoop dat je er iets aan hebt)

Hoi Mariska,

Wat vreemd dat de kinderopvang zoveel duurder wordt voor jullie.
Wij betalen voor Isabelle voor 2 dagen (na teruggave van de belastingdienst) nog zo'n € 60,-. Gaat het in 2009 dan echt zoveel duurder worden? Wat staat ons te wachten???

En € 60,- vind ik echt niet duur! Want op die dag kost het me thuis geen eten, drinken en luiers (en natuurlijk stroom/gas).

Ik ben zelf ook niet zo goed in zuinig aan doen...
Maar ik koop het speelgoed voor Isabelle vaak op kinderrommelmarkten. Echt de leukste dingen en vaak nog goedkoper als marktplaats! Bijna al onze 5-12 kadootjes komen van de rommelmarkt!

Verder probeer ik per week een bedrag te pinnen als 'huishoudgeld' en het daarmee te doen... (erg moeilijk). Ook pak ik niet al te groot meer uit met kadoos voor verjaardagen ect. Mensen zijn vaak net zo blij met een kleinigheidje!

Wat ik nog wel moet leren om minder vaak dure uitjes te plannen. (musicals en weekendjes weg bijv.) Dat is echt een aanslag op je budget!

En weet je wat ook is. Je leeft naar wat je hebt! Je kunt je nu niet voorstellen hoe het straks moet met minder, maar het went vanzelf waarschijnlijk!

Ik probeer er meestal de lol maar van in te zien!

Succes ermee! En ik ga eens uitzoeken hoe het zit met onze teruggave in 2009...

X Linda

Terug
Bovenaan