Hai alicia,
Ik had dus precies hetzelfde, ik heb in het ziekenhuis 1x een inwendige echo gehad waarop in eerste instantie geen afwijkingen te zien waren aan mijn baarmoeder en waarop te zien was dat ik eitjes heb. Eileiders, zuurtegraad, bij mij is verder niet getest. Ik vind dat ook bijzonder, we hebben het zelfs nog een keer gevraagd afgelopen week. Maar helaas, omdat het zaad van mijn vriend zo slecht is, geven ze ons uberhaupt maar 10-15 % kans om natuurlijk zwanger te worden in een jaar (dat is normaal zo'n 80%). Met Icsi is dat 30% bij 1 poging en 70% bij 3 pogingen dat we zwanger worden. Omdat mijn cyclus normaal is, regelmatig en ik geen klachten heb verder, kijken ze dus ook niet verder. Ergens snap ik dat vanuit het oogpunt van geen onnodig onderzoek en kosten, maar aan de andere kant vind ik die keuze om er wel of niet voor te gaan nu extra lastig! Zometeen is icsi ook voor mij de enige mogelijkheid en is de kans op natuurlijke zwangerschap 0%... Tja.
Ik denk nu: als het de bedoeling is dat we zwanger worden, dan komt dat. Hoeveel moeite ik er ook voor moet doen of niet doe. Ik twijfel nog wel. Maar neig wel steeds meer naar in ieder geval 1x proberen.
Hoe jouw huisarts gaat reageren, geen idee Alicia. In het ziekenhuis wilden ze in ieder geval geen verder onderzoek doen. Ik vind vooral de onzekerheid killing. Ik hoop dat jouw huisarts er aan mee wil werken.
Heb je al meer informatie gekregen over ivf/icsi?