Topic voor ervaringen en bezig met IVF/ICSI

Dankje Johanna!

vandaag testdag.. helaas negatief.

ondanks negatieve test ben ik nogsteeds niet ongi. Ziekenhuis gebeld en moet nu voor een bloedonderzoek. Brrr spannend!

hopp dat het bij jullie in 1 keer mag lukken!

Oh, jeetje, wat spannend! Fingers crossed! Hoop dat de bloedtest je snel uitsluitsel geeft en natuurlijk dat het positief is!

Wij zijn nog op onderzoek of we het wel of niet willen. Al moet ik zeggen dat het niet zo onze stijl is om iets op te geven voor we het überhaupt geprobeerd hebben. Het is wat het is, ik leg me erbij neer.

Jee, Karlijn, hoe is het om zwanger te zijn van een tweeling? Lijkt me best pittig, vooral ook het eerste jaar! Veel succes en geniet er lekker van!

Hoi dames,

Ik wil mij hierbij ook toevoegen.

Sinds vandaag weten ook wij dat het zaad van mijn partner zeer slecht is. Ik heb vervolgens toch mijn huisarts gebeld voor een bezoekje as. dinsdag, om bepaalde dingen bij mij te kunnen uitsluiten.

Alleen heb ik begrepen dat dit vaak niet eens meer wordt gedaan? Kan iemand mij hier uitleg over geven? Want dan bespaar ik die ellende alvast en kunnen wij ons voorbereiden wat ons tegen moet gaat komen.

Hai alicia,

Ik had dus precies hetzelfde, ik heb in het ziekenhuis 1x een inwendige echo gehad waarop in eerste instantie geen afwijkingen te zien waren aan mijn baarmoeder en waarop te zien was dat ik eitjes heb. Eileiders, zuurtegraad, bij mij is verder niet getest. Ik vind dat ook bijzonder, we hebben het zelfs nog een keer gevraagd afgelopen week. Maar helaas, omdat het zaad van mijn vriend zo slecht is, geven ze ons uberhaupt maar 10-15 % kans om natuurlijk zwanger te worden in een jaar (dat is normaal zo'n 80%). Met Icsi is dat 30% bij 1 poging en 70% bij 3 pogingen dat we zwanger worden. Omdat mijn cyclus normaal is, regelmatig en ik geen klachten heb verder, kijken ze dus ook niet verder. Ergens snap ik dat vanuit het oogpunt van geen onnodig onderzoek en kosten, maar aan de andere kant vind ik die keuze om er wel of niet voor te gaan nu extra lastig! Zometeen is icsi ook voor mij de enige mogelijkheid en is de kans op natuurlijke zwangerschap 0%... Tja.

Ik denk nu: als het de bedoeling is dat we zwanger worden, dan komt dat. Hoeveel moeite ik er ook voor moet doen of niet doe. Ik twijfel nog wel. Maar neig wel steeds meer naar in ieder geval 1x proberen.

Hoe jouw huisarts gaat reageren, geen idee Alicia. In het ziekenhuis wilden ze in ieder geval geen verder onderzoek doen. Ik vind vooral de onzekerheid killing. Ik hoop dat jouw huisarts er aan mee wil werken.

Heb je al meer informatie gekregen over ivf/icsi?

<p style="text-align: left;">Goedendag dames,
Ik ben een vlog begonnen over mijn ivf proces onder de naam Appeltje Eitje. Met deze ‘luchtige vlog’ wil ik vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten mee nemen in mijn ivf verhaal.
Zelf heb ik al een kindje van 2 jaar en dus al moeder en heel graag willen wij nog een tweede kindje. Helaas is het bij ons niet vanzelfsprekend dat dit lukt maar om andere vrouwen te helpen/motiveren en voor eigen verwerking heb ik besloten om deze vlog te starten.</p>
<p style="text-align: left;">In deze vlog film ik onder andere het voorbereiden van de hormoonspuiten en het zetten hiervan, de ziekenhuis bezoeken, gevoelens etc.</p>
<p style="text-align: left;">
Dit is de link naar mijn kanaal:

Appeltje Eitje vlog
Appeltje Eitje
Graag hoor ik jullie reactie!:)</p>
<p style="text-align: left;">
</p>

Ja zwanger zijn van een tweeling is killing maar ja ik heb nu 3 mooie ventjes en kan niet gelukkiger (en vermoeider) zijn! Heerlijk!

Ik heb ook geen verder onderzoek gehad ook al had ik een aantal risicos waardoor het bij mij ook niet goed zou kunnen zittenik had een buikoperatie ejad mrt daarbij een opwond erna! En miskramen in de fam. Etc.. dus hij vond het moeilijk om mij niet te onderzoeken maar hij ging er echt vanuit dat het bij mijn man lag ivm weinig zaadcellen!

Gelukkig is het bij mij na de eerste punctie al gelukt! Iedereen moet zijn eigen keuze maken hoe ver ze willen gaan maar ik denk zeker dat je het moet proberem om te weten of het iets voor je is! Begrijp me niet verkeerd het os echt niet leuk en zwaar elke keer al die hormonen en echos en afwachten maar ja voor mij is het zeker de moeite waard geweest!

Succes allemaal

Hee karlijn,

Gefeliciteerd met je mannen! Wat leuk! Hoe bevalt een tweeling je? Kom je überhaupt nog aan slapen toe? Sterkte!!

Wij zijn er uiteindelijk toch voor gegaan en ik ben vandaag 7 weken zwanger! Eerlijk: lichamelijk was het erg zwaar, ik zat tegen overstimulatie aan, ik kon bijna niets meer in de weken voor en na de punctie. Kantje boord zh opname. Gelukkig ook meteen zwanger! Zo blij!! Nog 10 dagen wachten en dan kunnen we op de eerste echo zien of het ook klopt allemaal ;)

We hebben veel gepraat. Ook met stellen on onze buurt die dit doorlopen hebben. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit nog een keer zou doen. Maar voor nu is het goed.

Dank je wel! Het is heerlijk met mijn 2 mannen erbij maar zo ontzettend druk 3 kereltjes!

Gelukkig zijn onze 2ling best heel voorbeeldig dus na 2 weken al on de 4uur de fles en soms slapen ze zelf van 7uur tot 5uur sochtends! Ja ik had ook nooit verwacht zulke kinderen te krijgen maar pff wat een geluk! Meestal moete  we er gewoon wel uit hoor tussen 12 en 3

Terug
Bovenaan