Topic voor ervaringen en bezig met IVF/ICSI

Ik ben ook nieuw hier.. heb te horen gekregen dat mijn vriend verminderd vruchtbaar is en nu doorverwezen. Ben behoorlijk geschrokken..
Ik heb zoveel vragen, ben bang voor het traject en durf het met niemand te delen. Huisarts had het over ivf en heb net gezocht op internet en dan schrik ik van alle behandelingen en verhalen. 
Ik ken ook niemand in mijn omgeving die dit traject heeft meegemaakt. Waarom ben ik zo verdrietig en raakt het me zo..

Ik herken mij volledig in jou verhaal! Ik en mijn man waren ook bezig voor kindjes en toen het na 2 jaar nog niet raak was langs de huisarts gegaan. Doorgestuurd naar het AMC om het zaad van mijn man te checken, dat was dus ook zo slecht dat wij ook gelijk door werden voor ICSI. 
maart 2017 intake gesprek en in mei begonnen met hormonen spuiten, het viel mij heel erg mee (opgevoelige eierstokken na). 9 juni punctie waar 13 mooie eitjes gevonden werden en er 7!! Van hele goede kwaliteit waren en bevrucht werden. 12 juni terugplaatsing gehad en 2 weken later een positive test in handen.
Het is niet leuk om hormonen te spuiten maar het is voor een goed doel.. ik hoop dat het voor jou net zo positief uitpakt als voor mij.. ik zou het zeker nog een keer doen
Heel veel sterkte 

Hallo iedereen, 
Normaal gezien starten wij vanaf augustus ook met IVF/ICSI.
Eerder dit jaar spontaan zwanger geraakt, maar liep uit op een miskraam op 9 weken.
Gezien ik 35 word, willen we niet meer ellenlang natuurlijk proberen, maar anderszijds zie ik enorm op tegen IVF. Voornamelijk het spuiten, en de pick up... ik ben er als de dood voor. Ook verhalen van overstimulatie helpen niet...
Is het echt zo erg als er soms wordt beweerd??? :(
Groetjes,
Evy

Dames!
Wij hadden het geluk 4 gezonde kinderen te mogen krijgen. Wij dachten dat ons gezin compleet was waarop mijn man zich heeft laten steriliseren. 
Maar... nu ik tegen de 40 aanliep begon het weer zo te kriebelen... nog ééntje? Als het ons gegeven is..
Niet gekozen voor hersteloperatie maar voor icsi. Zaad man is prima alleen mijn voorraad raakt wat op. Hierdoor zijn er bij de eerste punctie "slechts" 3 eitjes geprikt. 2 bevrucht en één terug kunnen plaatsen. Helaas werd ik ongesteld.
Nu door Corona ruim een half jaar verder en weer bezig met de hormonen. Ze hebben de dosering verhoogd. En databus te voelen; beurs buikje zeg maar. Het gekke is wel dat ik al ruim een week vloei. Volgens de arts hoeft dit niets te betekenen. Zaterdag echo in te kijken of de hormonen zijn wel doen... spannend.
Door het lezen van jullie verhalen voel ik mij wel soms bezwaard dat wij na het hebben van al 4 mooie kids dit traject ook ingaan. Ik gun het jullie allemaal zo van harte.
Succes dames!

Terug
Bovenaan