Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hallo allemaal,

Dit topic is voor iedereen die al langer dan een jaar bezig is en nu in de medische molen zit of net stapt. Dus voor meiden die net hun eerste IUI hebben of hebben gehad, die  voor het eerst bij de huisarts  zijn geweest, die doorgaan voor andere vruchtbaarheidsbehandelingen, eigenlijk voor iedereen.  

Ik klets normaal mee met een topic op het zwanger-worden forum, maar heb het gevoel dat wij daar niet zo meer horen en dus maak ik hier de overstap. Ik hoop dat Haily, Inge, Cis, Wietske en de anderen  mij ook hierheen volgen ;-), maar andere meiden zijn ook welkom natuurlijk. Het is bedoeld om samen van gedachten te wisselen en lekker af te reageren.

Ik ben in ieder geval 31 jaar en kom uit het Noord-Brabantse. Wij zijn in augustus vorig jaar gestopt met de pil en helaas nog niet zwanger. Vorige maand zijn wij naar de huisarts en het ziekenhuis geweest. Vanaf 11 augustus is onze fertiliteitspoli weer open en kan ik de eerste onderzoeken verwachten (bloedonderzoek, echo's voor eisprong, samenlevingstest, zaadonderzoek etc.). Deze week heb ik m'n NOD en ik vind het wederom weer spannend (dat verandert dus echt niet, ook al is het een jaar niets), maar ik denk dat ik er deze maand weer naast zit. Ik heb me er maar bij neergelegd dat het voor ons niet natuurlijk gaat lukken. Hoewel ik het wel moeilijk vind om de medische molen in te gaan.

Heb je zin om mee te kletsen, dan graag!

Groetjes, Esk

hoi esk,

ik wil wel graag meekletsen
zal me even voorstellen,ik ben 27 jaar en al vanaf begin februari 2007 bezig.
in ronde 12 was ik zwanger (afgelopen dec) en is eind januari een miskraam geworden.
nu zit ik weer in de 8e ronde na de miskraam.
voordat ik zwanger raakten hadden we net een paar onderzoeken achter de rug,alles bleek goed bij ons beiden (bloedonderzoek en zaadonderzoek)
we lopen nu sinds een paar weken weer in het ziekenhuis omdat het niet wil vlotten.
vorige week donderdag heb ik een kijkoperatie gehad naar mijn eileiders,ook sat bleek godszijdank goed! alleen waarom wilt het dan niet lukken en waarom duurt het dan zo lang! dat is onze grote vraag!

en kom ook uit brabant trouwens

xxx mier

Hoi allemaal,

Hoewel het een beetje dubbel is, wil ik wel met jullie meekletsen.
Ik ben 28 jaar, ook uit het noord brabantse (zelfde ziekenhuis? Ook 11 aug fertiliteitspoli weer open). Sinds jan 2007 bezig om voor het eerst zwanger te worden. Wij hebben alle onderzoeken al achter de rug: mijn cyclus wilde niet vlotten (36-60 dagen), maar met clomid is die weer keurig 28-29 dagen met goede eisprong. Bij mijn man was zaadkwaliteit matig, maar ook niet onvoldoende voor zwangerschap.
inmiddels hebben we toch 3 IUI achter de rug zonder succes.We zaten er ook even helemaal doorheen.  Na zomersluiting zouden we overgaan naar volgende 3 IUI behandelingen maar nu met andere hormonen die minder negatief effect op baarmoederslijmvlies hebben. Echter we hadden dus 2 maanden "rust" tussen debehandleingen in en volgens de gynaecoloog was er best een kans dat het toch zo zou lukken.Welhoopvol, maar dat dachten we1.5 jaar geleden ook.Maar het is alsof hij helderziend is geweest!!!!! Meteen in de eerste "rustmaand" lijkt het raak te zijn!!! Als het goed is ben ik nu 7.5 week zwanger. Maandag a.s. heb ik mijn eerste controle en ik hoop zooooo dat alles goed is!!!!! Enerzijds voelt het goed, ik heb vrij veel honger, ben soms meer moe en heb af en toe toch wel het gevoel dat er iets gaande is in mijn buik. Anderzijds,heb ik bijzonder weinig kwaaltjes wat je wel onzeker maakt..........

Maar ik heb dus ook al een en ander achter de rug en wie weet kan ik vragen waar jullie mee zitten beantwoorden.

groetjes Hanneke

Hallo allemaal!

Leuk dat jullie je er ook bijvoegen.

Grappig, allemaal uit Brabant. Han, ik denk idd dat het hetzelfde ziekenhuis is :) en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet er van hoor!

Mier, wel fijn om te weten dat het bij jou ook goed zit, maar inderdaad frustrerend dat je dan nog niet zwanger bent. Hebben ze nu al nieuwe plannen? Wat gaat er nu gebeuren?

En even om te reageren op Inge in een ander topic ;-). Sorry meid, dat het weer mislukt is en dat je dan ook nog niet op vakantie kan! Soms is het allemaal zó oneerlijk!

Groetjes Esk

hoi hoi
ook mijn verhaal hier!
ik ben danielle word volgende maand 24, en wij zijn nu vanaf juli 2006 bezig om zwanger te worden, sinds december 2007 in de mmm, en deze maand beginnen met de eerste iui,  bij mijn vriend is alles  goed, bij mij  is alles goed, dus voor ons een raadsel waarom we nog niet zwanger zijn! we wachten nu tot er weer een menstruatie komt, hoop natuurlijk van niet maar, we gaan er na 2 jaar niet meer vanuit dat het spontaan gebeurd.

hoi ik zal me ook nog ff voorstellen voor degene die me nog niet kennen:

Ik ben 26 en kom uit Zeeland. Wij zijn nu ongeveer bezig sinds januari 2007.
In april 2008 zijn bij ons onderzoeken begonnen. Ik heb hcg gehad, bloedtesten, inwendige onderzoek bij de gyn. Dat zag er allemaal goed uit.
Bij mn vriend zijn zn zwemmers gestest en dit bleek de oorzaak te zijn. Er zit weing beweeglijkheid in. We zouden in juni een iui hebben gehad, maar dit ging niet door ivm slechte zaadkwaliteit. Dus sinds een maand weten we dat we voor icsi in aanmerking komen. 12 sept krijgen we ons eerste intake gesprek en dan zien we wel weer verder.....

Ik hoop natuurlijk niet dat er veel meiden in hetzelfde schuitje zitten, maar het zou wel fijn zijn als er meiden ervaringen kunnen delen over icsi.

liefs Inge

,,fijn,, om te lezen dat er meerdere in dit schuitje zitten en je er niet alleen voor staat die dit meemaakt! al lijkt dit in mijn omgeving er wel op! raar gezegd maar soms voel ik dat echt zo,al weet ik natuurlijk dat het in werkelijkheid niet zo is!

wij moeten de 18e weer naar de gyn. dus ben benieuwd ofdat ze nog iets doen.
we hebben nog geen samenlevingstest gedaan,de rest van de onderzoeken wel.

xxx mier

hallo allemaal,

Hier ook mijn verhaal, ik ben Marina ik ban 23 jaar en kom uit Overijssel.
sinds 2005 zijn we gestopt met de pil, in de hoop dat er een klein wondertje zou komen
maar tot nu toe nog geen resultaat.
ik ben in oktober 2007 naar de huisarts gegaan en daar zijn de onderzoeken begonnen. Eerst een zaadonderzoek, hieruit bleek dat er bij mijn man helemaal geen zaadcellen zijn gevonden. Ook na het tweede onderzoek bleek helemaal niets aanwezig in het sperma.Uit het bloedonderzoek bleek dat de hormoonwaarden van de FSH bij mijn man te hoog lagen.
Wat een domper zeg, mijn wereld storte in! iedereen in onze omgeving was (en is nog) zwanger. de een na de ander en allemaal dikke buiken.
Na de onderzoeken in het ziekenhuis in Zwolle bleek dat ze ons niet verder konden helpen en dat we voor verdere behandelingen door moesten naar Nijmegen.
Daar zijn we nu 1 keer geweest, we hebben een intake gesprek gehad en bloedonderzoeken, inwendige echo en een uitstrijkje laten maken.
mijn man ook onderzocht, leek allemaal goed te zijn, ook bloedtesten lijken goed, we wachten alleen nog op de chromosoom uitslagen.
Als hiervan de uitslagen bekent zijn, krijgen we een oproep voor een TESE.
Daarmee willen ze proberen om een ICSI behandeling te doen om op die manier toch in gelukkige verwachting mogen raken van een klein wondertje.....

groeten Marina

Terug
Bovenaan