Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Dag allemaal...

Wat veel mensen zijn er al ! zo het wordt echt een lange lijst....... Wel moeilijk om soms alles terug te lezen en er op te reageren.. ik zit dde ene keer wat vakaer er achter dan de andere keer..  

Dee dee. Het klopt idd wat je zegt dat ze normaal gesproken wachten als er niet uit de onderzoeken komt. Maar bij mij was het prolactine gehalte dus  te hoog en dat kan een zwangerschap denk ik ook tegenwerken.. vandaar dat ze gelukkig gelijk verder willen kijken. Maar ik zou het ook moeilijk vinden als we nog zo lang daarna moeten wachten voordat ze wat gaan doen hoor!!! het zou mooi zijn als het spontaan kwam maar ik ben haast te ongeduldig om te wachten.............. maar ik denk dat de meesten dat zijn hier!
Ik vind dat het wachten nu al zo lang duurt! voordat ik die MRI krijg ben ik ws weer 5 week verder!!!!! Maar er vallen nu wel steeds meer dingen op zijn plaats... als ik terug kijk hoe ik mij af en toe voel want halverwege zetten mijn borsten altijd op en vooral tegen de tijd dat ik ongi moet worden dan staan ze zowat op springen!!! erg vervelend voelt dat! maar ik denk dat dat dus te maken heeft met mijn prolactine gehalte.....

Marvdbe   Wat mooi bericht dat je man ws toch wel zaadcellen zou kunnen rpoduceren en dat ws de oozaak is dat de leiders verstopt zitten.!!! ik hoop dat het goed komt!!! afwachten maar weer!!

Nou ik stop weer!!!

Liefs.... Petra........

ja sorry eens doe ik het toch een keer per ongeluk.. dan maar bewust mijn eigen naam.. Vind ik toch wat persoonlijker!
( wij zijn trouwens bezig vanaf jan. 2006 en kmoet zoals het nu lijkt 4 sept weer ongi worden...........

hallo

ik ben joke en ben 26 jaar oud. woon in Limburg.
Ik ben vorig jaar juli gestopt met de pil en in aug voor het echie gegaan. Maar helaas net als de meeste hier nog niet zwanger. We hebben nu besloten om naar de dokter te gaan en hopen doorverwezen te worden naar de gyn. A.s maandag moeten we dus naar de dokter. ben benieuwd wat zij gaat zeggen. Ik heb nl overgewicht en ik hoop dat dat niet voor te veel problemen gaat worden. Ik was altijd netjes regelmatig ( 31 dgn, maar sinds ik aan het lijnen ben, ben ik onregelmatig aan het worden... 29 en 33 dagen. Ben nu 10,5 kg kwijt) dus ik kan wel al zeggen dat ik er mee bezig ben.
Dus we zullen het wel zien wat ze zegt.

Groetjes joke

Joke, ook welkom!

Poeh, wachten is inderdaad frustrerend en zeker als je al weet dat het minimaal 5 weken gaat duren, maar aan de andere kant: als dit het is, dan is er misschien ook wat aan te doen! Dat is dan weer goed nieuws, toch?

MarvdBe, fijn dat het misschien toch goed gaat komen en je man dan toch zaadcellen aanmaakt. Kan je een verstopte zaadleider dan niet meer openmaken? Ik vroeg me het gewoon even af.... eileiders kan je ook openmaken, toch?

Ik ben gister geweest voor de inwendige echo. Zoals verwacht niet veel te zien en maandag mag ik weer terug. Dat had ik wel verwacht. Hopelijk komt dat ei echt woensdag want ik zie het eigenlijk nog niet zitten om terug te moeten vanaf het zuidelijke Limburg van ons weekendje-weg. Maar goed, er zit niets anders op dan afwachten.

Gister nog even een groot frustratiemoment. Ik geloof dat ik minder moeite heb op dit ogenblik met het feit dat we in die medische toestand zitten, dan met manlief... ik hou heel veel van 'm, maar af en toe kan ik 'm wel achter het behang plakken... Hij kan er namelijk erg slecht tegen dat het ziekenhuis een maand dicht was voor de vakantie. Waarom? Omdat hij volgende maand gaat beginnen aan een nieuwe baan en nu heeft hij tijd zat en dan dus minder. Ik heb dus voorgesteld om dan maar even 2 maandjes te stoppen, maar dat wil hij niet. Nou ja, dan vind ik dus de consequentie dat hij ook maar mee moet gaan als er een gezamenlijke uitslag is (lijkt me logisch toch?). Dat doet ie ook wel, maar niet van harte. Verder hebben we afgesproken dat we pas wat tegen de ouders zeggen als we weten wat er is... maar ik wil het heel graag tegen m'n ouders zeggen, omdat ik af en toe die steun gewoon nodig heb. Nou ja, eerst zei hij "ok, volgende week als de uitslag van het zaadonderzoek er is", maar nu bleek dus gister dat die uitslag pas komt als alle onderzoeken zijn afgerond. Dus over een maand, misschien langer. Daar was hij ontzetten moeilijk over aan het doen. Ik kan daar dus echt niet tegen dus echt gezellig was het gisteren niet aan de telefoon.

Ik schijn 'm niet aan het verstand te kunnen peuteren dat ziekenhuizen werken zoals ze werken en dat dit dus niet altijd prettig/handig/praktisch is voor ons... maar hij blijft er maar over emmeren. Alsof IK er wat aan kan doen...

Goed, dat was even mijn frustratiemoment :), gelukkig kan ik er vandaag wel weer om lachen. Het zal er wel bijhoren, vermoed ik.

Op naar maandag dus.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Cis, hoe was het dinsdag???

Groetjes, Esk

Hoi Meiden,

Inderdaad zeg, wat een hoop meiden!
Super gezellig, maar ik excuseer me nu al vast even dat ik waarschijnlijk niet alles kan onthouden en op iedereen kan reageren.
Dus ik doe wat ik kan, maar daar zal iedereen wel mee zitten.
Ik leef natuurlijk met iedereen mee, dat voorop gesteld!!!!!!

MarvdBe wat een goed nieuws, daar knap je dan wel weer even van op, hè.
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.

Angelica eerste iui, spannend!!
Wij hebben onze 1e iui in   juni gehad. Ik moest ook spuiten en vond het allemaal doodeng. Ik werk zelf in de zorg, en dacht dat doe ik wel even bij mezelf.
Maar dan is dat toch wel even anders. Bij de eerste keer duurde het heel lang voordat ik de naald in mijn buik zetten, en bij de tweede x was het zo gepiept.
Ik zeg nu achteraf dat het heel erg meevalt!
Succes ermee.

Esk, MANNEN!!!!!! ik begrijp je gevoel wel hoor.
Wij hebben ook soms van die discussies.
Maar heb ik het even gemist, heeft je vent een nieuwe baan???
Dat heb ik niet meegekregen, sorry!
Weet je wat het is, je bent gewoon afhankelijk van die mensen in het ZKH, en daarop pas jij/jullie je aan! Het is niet anders. Maar goed dat is wel makkelijk gezegd nu, maar ik baal daar ook wel ooit van.

Wij gaan vandaag weer naar de privekliniek.
Het was afgelopen dinsdag allemaal goed gegaan.
Erg fijn en persoonlijk, de hele ziekhuissfeer is daar niet. En je zit er allemaal voor hetzelfde.
Het ziekenhuis had helaas onze med. gegevens nog niet doorgestuurd, dus zaten we alleen maar wat te vertellen. Dat was wel balen.
Nou gaan we daar nog een nieuw zaadondezoek doen, en dan doen we het meteen nuttig besteden door IUI.
Nou ja, mijn gevoel zegt van oke, maar dit wordt 'm ook niet.
We wachten maar af en kijken hoe de uitslag is.

Ik hou jullie op de hoogte!!!

Cis xxx

Wie
Leeftijd
Ronde/jaar  
Status

Mier1980
27  
feb.07 ronde 20
 18 augustus gyn. na ltt hebben gehad

Han80/Hanneke
28  
 jan. '07
Zwanger!  

Esk30/Esk
31  
aug. '07/ronde 14  
14 augustus 1e echo

Danielle1984
24  
 juli '06
1e IUI  

Inge82
26  
jan. '07  
12 september intake ICSI  

MarvdBe
 23
2005  
Wachten op oproep TESE  

lin 1979
28  
2005  
IUI 7  

Tjoller
28  
apr. '07  
1e afspraak 26-8                                                                                      

Patje1981                      
27
okt.'07        
gestart met Clomid en Provera                                        

Deedee1973
34
jan. '06
1e IUI

Sassie83
24
apr. '07
Wachten op 2e zaadonderzoek

deessie
24
2005
Rust ivm overstap ziekenhuis

sahiton
33
2e kindje
19-8 gyn

Cis79
29
ronde 16
15-08 controle ei

poeh1980
28
1,5 jaar
wachten op oproep MRI

Wie
Leeftijd
Ronde/jaar  
Status

Mier1980
27  
feb.07 ronde 20

Han80/Hanneke
28  
 jan. '07
Zwanger!  

Esk30/Esk
31  
aug. '07/ronde 14  
14 augustus 1e echo

Danielle1984
24  
 juli '06
1e IUI  

Inge82
26  
jan. '07  
12 september intake ICSI  

MarvdBe
 23
2005  
Wachten op oproep TESE  

lin 1979
28  
2005  
IUI 7  

Tjoller
28  
apr. '07  
1e afspraak 26-8                                                                                      

Patje1981                      
27
okt.'07        

Deedee1973
34
jan. '06
1e IUI

Sassie83
24
apr. '07

deessie
24
2005

sahiton
33
13
19-8 gyn

Cis79
29
ronde 16
15-08 controle ei

poeh1980
28
1,5 jaar
wachten op oproep MRI

Ik probeer morgen weer eens te reageren. Het is te mooi weer.

gr Sahiton

heyy meiden,

ik zie dat er een paar 'nieuwe 'bij zijn gekomen welkom en jammer dat het ook niet 'vanzelf 'lukt om zwanger te worden.

ik heb ff een raar ding , ik ben vorige week (lees 9 of 10 augustus) voor het eerst bij het nieuwe ziekenhuis geweest na doorverwijzing van mijn huisarts vanwege hevige pijn aan mijn linker kant van mijn baarmoeder.
ik moets voor een inwendige echo. nou daar is verder niet veel uitgekomen was niet zwaneger er zat wel een groot eitje die kon gaan springen en er is voor de zekerheid ook nog een zwangerschaptest gedaan,het kon ook komen dat ik zoveel pijn had doordat ik moest gaan menstrueren. nou ik ben nou nog niet ongie en heb vorige week een test gedaan en die was negatief duss ik weet niet wat ik ervan moet denken, ik moet de 29e voor het echie naar de fertiliteitspoli van het nieuwe ziekenhuis(bij het 'oude zkh liep ik gewoon bij een gyn) dus ik ben zo benieuwd hoe of wat.

de pijn is wel weg sinds afgelopen donderdag dus

wie weet wat dit kan zijn???

ik ben normaal zeg maar tussen de 28 en 35 dagen de afgelopen 3 maanden dus vind dit erg vreemd!

xxx deessie

Hoi Meiden,

Goh Deesie wat gek!
In ieder geval wel fijn dat de pijn weg is.
Maar je zou bijna wat gaan denken, hè. Maar tja dan hadden ze ook wat moeten zien met de inwendige echo.
Ik heb echt geek idee wat het zou kunnen zijn, ik heb er geen ervaring mee.
Hoeveeltste cyclusdag zat je nu?
Nou hou ons op de hoogte!

Ik ben vrijdag weer geweest voor mijn controle eisprong.
Het ziekenhuis had nog steeds geen gegevens doorgestuurd, dat ik echt kei balen. Morgen maar weer eens bellen. Het is wat!!
Angelica, ik doe ook weer een rondje pregnyl spuiten mee. Maandag ochtend moet ik het spuiten en dan hebben we dinsdagmiddag de iui.
Ik verwacht er maar niet teveel van, maar ja je weet nooit.
Oja, ik had 2 eitjes, in iedere eierstok 1, das ook grappig hè. Zomaar in mijn eigen cylcus. Dus tweee kansen, zo zie ik het maar.

Meiden tot snel.

Wie
Leeftijd
Ronde/jaar  
Status

Mier1980
27  
feb.07 ronde 20

Han80/Hanneke
28  
 jan. '07
Zwanger!  

Esk30/Esk
31  
aug. '07/ronde 14  
14 augustus 1e echo

Danielle1984
24  
 juli '06
1e IUI  

Inge82
26  
jan. '07  
12 september intake ICSI  

MarvdBe
 23
2005  
Wachten op oproep TESE  

lin 1979
28  
2005  
IUI 7  

Tjoller
28  
apr. '07  
1e afspraak 26-8                                                                                      

Patje1981                      
27
okt.'07        

Deedee1973
34
jan. '06
1e IUI

Sassie83
24
apr. '07

deessie
24
2005

sahiton
33
13
19-8 gyn

Cis79
29
ronde 16
19-8 iui (2e poging)

poeh1980
28
1,5 jaar
wachten op oproep MRI

hey meiden,

nou de inwendige echo was zeg maar op mijn 28e dag dus dan is het natuurlijk nog moeilijk zien! maar ja je zou idd gaan denken maar ikwacht nou gewoon maar af tot de 29e kijken wat ze ervan zeggen op het zh.
het is vandaag mijn 38e dag nog anderha;ve week en dan heb ik mijn langste cyclus ooit (behalve toen ik net met de pil gestopt was die was 60 dagen maar ja dan is je lichaam van slag!)

ik hou jullie op de hoogte!

meiden spannend en ik hoop met jullie mee dat de iui gaat lukken suc6 allemaal!

xxxdeessie

Terug
Bovenaan